پس از اعلام خبر پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی، آژیرهای خطر در کره جنوبی و ژاپن به صدا درآمد؛ مقامات از ساکنان خواستند در منازل خود بمانند به زیرزمین بروند یا فوراً در پناهگاه‌ها مستقر شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه کره جنوبی از آخرین اقدامات آمریکا استقبال کرد و گفت که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی با هدف محدود کردن توسعه غیرقانونی تسلیحات و تجارت تسلیحات را بررسی خواهد کرد.
نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کردند و مدعی شدند که پیونگ‌یانگ «این اقدامات غیرقانونی» را متوقف کند و به میز مذاکره برگردد.
وزارت دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعاتی بین سئول، واشنگتن و توکیو برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.
طبق ارزش‌گذاری سایت ترنسفر مارکت، تیم ملی ایران بعد از کره جنوبی و‌ ژاپن در رده سوم گران‌قیمت‌ترین تیم‌های آسیا قرار دارد.
ژاپن و کره جنوبی قصد دارند برای مقابله با پیشرفت برنامه موشکی کره شمالی، پدافند هوایی خود را به سامانه‌های آمریکایی وصل کنند.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف تقویت همکاری امنیتی و واکنش بهتر به آنچه تهدیدهای موشکی فزاینده کره شمالی خوانده شده، رزمایش مشترک دریایی خود را آغاز کردند.
پرتاب موشک بالستیک کره شمالی واکنش‌ ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را به همراه داشت.
کره شمالی با بیان اینکه سلاح هسته ای این کشور توازن قوا را در شبه جزیره کره حفظ کرده است، عبور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از خط قرمزها را غیر قابل قبول خواند.
رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که ژاپن از «متجاوز به شریک» تبدیل شده و دو کشور حالا در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی همکاری می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا و ناتو می‌کوشند تا ژاپن و کره جنوبی را به بحران اوکراین بکشانند.
تحلیلگر یک موسسه تحقیقاتی مستقر در کره شمالی می‌گوید که دبیرکل ناتو احتمالا به ژاپن و سئول برای تامین تسلیحاتی اوکراین، فشار وارد خواهد کرد.
منابع نزدیک به دبیر کل ناتو بدون اشاره به جزئیات اعلام کردند که او هفته آینده به کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد.
دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه صدور روادید برای شهروندان کره جنوبی و ژاپن را به حالت تعلیق درآورد.
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
تیم ملی فوتبال کره جنوبی در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر تیم غنا شکست خورد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن، توکیو و سئول جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کردند.
مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هفته آینده قرار است در توکیو با هم دیدار کنند.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا ۴ موشک را به سمت دریای ژاپن شلیک کردند.
گلاره ناظمی و زری فتحی، دو بانوی ایرانی در تیم داوری دیدار تیم‌های ژاپن و کره جنوبی قرار داشتند و این مسابقه را در جام ملت‌های آسیا قضاوت کردند. این بازی با برتری شش بر صفر ژاپن به پایان رسید
زری فتحی و گلاره ناظمی دو داور بین المللی فوتسال ایران، امروز قاضی دیدار حساس کره جنوبی و ژاپن بودند.
تیم ملی فوتسال ویتنام با پیروزی مقابل کره جنوبی، صدرنشین گروه چهارم مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا شد.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ