ارتش کره جنوبی مدعی شده است که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.
کره شمالی روز سه شنبه دو موشک بالستیک میان برد جدید را شلیک کرد.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: ارتش ما ضمن تقویت نظارت و هوشیاری خود، وضعیت آمادگی کامل خود را با همکاری نزدیک با ایالات متحده حفظ می‌کند.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
نیروی گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: در ساعت ۷.۰۸ دقیقه به وقت محلی بامداد امروز دوشنبه، کره شمالی به نظر موشکی بالستیک شلیک کرده و به این خاطر از کشتی‌های دریایی و هوایی خواسته اطلاعات را پیگیری کنند و در صورت سقوط ترکش‌های ناشی از موشک‌ها به آن‌ها نزدیک نشوند و موضوع را به سیستم امنیت دریایی اطلاع دهند.
کره شمالی اعلام کرد موشکی که روز شنبه توسط پیونگ یانگ شلیک گردید یک موشک بالستیک قاره پیما بوده است.
کره‌شمالی پیشتر در اول ژانویه یک موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده بود.
ارتش کره جنوبی از اقدام پیونگ یانگ در شلیک یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن در نخستین روز سال جدید میلادی خبر داد.
ارتش کره جنوبی بامداد شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک شلیک کرده است.
منابع دولتی در شبکه NHK تلویزیون ژاپن گفتند، موشک به خارج از منطقه اقتصادی ویژه ژاپن در دریای ژاپن اصابت کرده است. دفتر مدیریت بحران ژاپن و وزارت دفاع اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌های مربوط به شلیک موشکی جدید کره شمالی و تحقیق درباره آن کرده‌اند.
مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی امروز یکشنبه بار دیگر دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.
ارتش کره جنوبی بامداد جمعه از اقدام همسایه شمالی این کشور در شلیک موشک بالستیک خبر داد.
براساس گزارش ارتش کره جنوبی؛ روز چهارشنبه تنها ظرف هفت ساعت، کره شمالی پس از پرتاب دستکم ۱۷ موشک بالستیک، حدود ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای نیز به سوی منطقه‌ای بیطرف و خنثی در دریای شرق انجام داد.
کره شمالی بامداد چهارشنبه سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
پیونگ یانگ در آزمایش موشکی جدید خود موفق شد یک موشک کروز راهبردی را با موفقیت به سمت دریای ژاپن شلیک کند. این موشک پس از طی ۲ هزار کیلومتر به هدف خود اصابت کرد.
کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
ظرف ۱۲ روز گذشته، این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی است که توسط ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و دولت ژاپن گزارش شد و این درحالی است که این کشور روز سه‌شنبه هم یک موشک بالستیک میان برد دیگر به سمت ژاپن شلیک کرده بود.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
تلویزیون رسمی ژاپن گزارش داد، موشکی که کره شمالی شلیک کرده، احتمالا از حریم هوایی این کشور عبور کرده است.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که همسایه شمالی آنها یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.
این موشک‌ها از منطقه سونان در پیونگ‌یانگ به سمت دریا شلیک شده است.
شلیک روز چهارشنبه در حالی رخ داد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد در سفری به سئول که به گفته کاخ سفید هدف آن تاکید بر قدرت ائتلاف است، از منطقه غیرنظامی شده بین دو کره دیدن کند.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بالستیک کوتاه برد بوده و درست قبل از ساعت ۷ صبح به وقت محلی از حوالی منطقه «تائچون» در پیونگ‌یانگ شلیک شد و حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و سرعت ۵ ماخ پرواز کرد.
کره شمالی سرانجام یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ