خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا ۴ موشک را به سمت دریای ژاپن شلیک کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کردند و مدعی شدند که پیونگ‌یانگ «این اقدامات غیرقانونی» را متوقف کند و به میز مذاکره برگردد.
وزارت دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعاتی بین سئول، واشنگتن و توکیو برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف تقویت همکاری امنیتی و واکنش بهتر به آنچه تهدیدهای موشکی فزاینده کره شمالی خوانده شده، رزمایش مشترک دریایی خود را آغاز کردند.
آمریکا و کره‌ جنوبی امروز به بهانه شلیک دیروز موشک از سوی کره شمالی، رزمایش‌های مشترک هوایی برگزار کردند.
پرتاب موشک بالستیک کره شمالی واکنش‌ ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را به همراه داشت.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
همزمان با افزایش مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ آزمایش های تسلیحاتی بیشتری را آغاز کرده است.
کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
پس از دور جدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی، کره جنوبی خواستار رزمایش مشترک هسته‌ای با آمریکا شده است؛ با این تفاسیر آیا تنش بین دو کره در ۲۰۲۳ به مرحله تقابل می انجامد؟
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، نیروی هوایی این کشور با نیروهای آمریکایی، رزمایش هوایی مشترکی برگزار کردند.
ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی این کشور تأکید کرد در صورت ادامه این نوع اقدامات تحریک‌آمیز، پاسخ ارتش کره جدی و بی‌رحمانه خواهد بود.
آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام شده است که آمریکا و کره جنوبی مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی گسترده در شبه جزیره کره هستند.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن، توکیو و سئول جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کردند.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
ایالات متحده و کره‌جنوبی هر کدام دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی از نوع ATACMS شلیک کردند.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.
این پرتاب‌های موشکی اندکی پس از آغاز رزمایش مشترک چهار روزه آمریکا و کره جنوبی که روز گذشته جهت آمادگی برای آموزش میدانی «اولشی فریدم شیلد» که قرار است از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر انجام شود، اتفاق افتاد.
در آستانه برگزاری رزمایش‌های سالانه کره جنوبی و آمریکا، مقامات نظامی کره جنوبی می‌گویند کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک کروز را به سمت دریای زرد شلیک کرده است.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ