یک پزشک اورژانس گفت: از آنجایی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دو سال قبل کمتر شده است و افراد کمتری هم ماسک می‌زنند، احتمالا موارد آنفلوآنزا افزایشی شود، زیرا این بیماری از ذرات معلق تنفسی به راحتی قابلیت انتقال دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افزایش دوبرابری خطر زوال عقل در افسرده‌ها؛ کاهش ۳۲ درصدی خطر سرطان با ۴ دقیقه ورزش روزانه؛ حتی مقدار اندک نوشیدنی الکلی، فشار خون را بالا می‌برد؛ برای دورکردن ریه‌ها از سرطان چکار کنیم؟
مشخص است که دخانیات بر ظاهر فرد مصرف‌ کننده نیز تأثیر می­‌گذارد؛ از زرد شدن دندان­‌ها و ایجاد پلاک‌های دندانی گرفته تا اثرگذاری بر کلاژن پوست و ایجاد پیری زودرس. افت عملکرد ریه و اختلالات تنفسی، فشارخون و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی، کاهش توان باروری، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، حنجره، دهان، مری، معده، کبد و ...آب مروارید، شکاف کام و لب در نوزادان مادران سیگاری، تضعیف سیستم ایمنی و ... از جمله بیماری‌ها و عوارض مصرف دخانیات هستند.
طبق نتایج یک تحلیل جدید، مشاغلی که به طور منظم فرد را در معرض مواد شیمیایی خاص قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد به طور پیوسته خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را افزایش می‌دهند.
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۳ استان و افزایش سرعت وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج تا ۲.۵ متر در جنوب کشور خبر داد.
محققان گزارش می‌دهند که نوشیدن الکل به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد.
احمد قویدل، رئیس اسبق کانون هموفیلی درباره‌ی توزیع دارو بیماران هموفیلی می‌گوید: طی ۳ ماه گذشته مشکلات ارزی باعث عدم دسترسی دائمی به دارو شده و آرامشی در حوزه‌ی تأمین داروی بیماران هموفیلی وجود نداشته است.هر نوع افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی در دسترسی بیمار به دارو دارد، به خصوص وقتی دولت، دارو را تامین می‌کند.
خطر ابتلا به دیابت به طور قابل توجهی در طول فاز اومیکرون افزایش یافته است، اما هیچ افزایشی برای خطرات فشار خون بالا، چربی خون بالا مشاهده نشده است.
افزایش مصرف قند‌های آزاد که به صورت طبیعی در عسل و آب‌میوه وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نمک‌های صورتی، دریا و یا سنگ نمک سرشار از ناخالصی است، گفت: این نمک‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و مثانه را افزیش می‌دهند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هرگونه وزن اضافی در میانسالی در اطراف شکم می‌تواند خطر ضعیف شدن فرد را در دهه‌های بعد افزایش دهد.
نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد علیرغم آن که تاثیر فرهنگی بر عاداتی، چون مصرف مشروبات الکلی و استعمال سیگار و دخانیات عاملی کلیدی است، اما فرد با تمایلات خاصی نیز متولد می‌شود که خطر اعتیاد را افزایش می‌دهد.
این روزها اقتصاد ایران با خطر جدی افزایش نرخ بهره مواجه هستند و این در حالی است که با توجه به وضع فعلی اقتصاد، بنگاه های تولیدی و بورسی دیگر تحمل بالارفتن نرخ بهره را ندارند.
وقتی در طول سال به آمار جهانی میزان حمله قلبی نگاه می‌کنیم، آنچه می‌بینیم نرخ‌های نسبتاً ثابت هفته به هفته است. در این میان دو استثنا وجود دارد: یکی این که در ماه‌های تابستان یک افت گسترده و کم عمق در حملات قلبی وجود دارد و در آذر ماه نیز شاهد افزایشی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی در فاصله زمانی دو هفته آخر سال بین کریسمس و سال نو هستیم.
تجمع غیرطبیعی یا بیش از حد چربی در بدن، علاوه بر این‌که فرد را دچار اضافه وزن یا چاقی می‌کند، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را نیز در او افزایش می‌دهد. در این اینفوگرافیک چند راه ساده را برای جلوگیری از چاق شدن می‌خوانید.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت، تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علایم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود؛ اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علائم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در طول دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود، اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
روند افزایشی آنفلوانزا در کشور/ خطر تا بهمن‌ماه بیخ گوشمان است/ ۶ راه پیشگیری از ابتلا
معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اختلالات روانپزشکی شامل مواردی، چون افسردگی، اضطراب و اقدام به خودکشی است که به عنوان بیماری شناخته می‌شوند و ضرورت دارد مبتلایان به این نوع از اختلالات دوره‌های درمانی دارویی و غیر دارویی را سپری کنند.
محققان دریافتند در صورتی که افراد به جای استفاده از لنز‌های قابل استفاده مجدد، از لنز‌های یکبار مصرف روزانه استفاده کنند، بین ۳۰ تا ۶۲ درصد موارد کراتیت آکانتاموبا در بسیاری از کشور‌ها قابل پیشگیری است.
به گفته محققان غذا‌های بسیار فرآوری شده مثل نوشابه، چیپس، بستنی، سوسیس، نان ماشینی، غلات چاشنی‌زده، کنسرو سیب‌زمینی و لوبیا پخته، سس گوجه‌فرنگی و مایونز، دارای پروتئین و فیبر کم، و قند، چربی و نمک افزوده زیادند.
دانشمندان می‌گویند عارضه آپنه انسدادی خواب با افزایش خطر سرطان، کاهش قدرت پردازش ذهنی و افزایش خطر لخته شدن خون مرتبط است.
نشستن طولانی خطر مرگ را افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز شماری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر، دیابت نوع دو، افسردگی، استرس و لخته شدن خون در عروق پا است.
طبق اعلام موسسه فشار خون انگلستان، بسیاری از نمک‌ها ممکن است در غذای ما پنهان شده باشد. یکی از این غذا‌ها که مقدار فراوانی نمک دارد، «ماهی خشک» است که این مسآله نیز به دلیل فرایند نمک زنی است که در تهیه آن استفاده می‌شود.
یک مقام وزارت بهداشت گفت: میزان بروز سرطان طی دو دهه آینده افزایش می‌یابد که این امر هم مربوط به نوع خاصی از سرطان نیست و علت اصلی آن افزایش نسبت جمعیت سالمندی است اما، در مورد برخی سرطان‌ها عامل خطر اختصاصی وجود دارد. مثلا در مورد سرطان دهانه رحم یک عامل خطر اختصاصی مانند HPV با انواع خوش خیم و بدخیم وجود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ