به گفته محققان غذا‌های بسیار فرآوری شده مثل نوشابه، چیپس، بستنی، سوسیس، نان ماشینی، غلات چاشنی‌زده، کنسرو سیب‌زمینی و لوبیا پخته، سس گوجه‌فرنگی و مایونز، دارای پروتئین و فیبر کم، و قند، چربی و نمک افزوده زیادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتباط بین فوتبال حرفه‌ای و خطر ابتلا به یک بیماری عصبی به نام آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن (CTE) به خوبی شناخته شده است.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل، بیماری قلبی، دیابت نوع دو و سرطان را افزایش می‌دهد. این‌ها عوامل اصلی بیماری، ناتوانی، مرگ و ایجاد هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان هستند.
برای بررسی فشار خون؛ محققان افرادی را که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه، ۱ تا ۳ ساعت، ۴ تا ۶ ساعت یا بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می کردند، بررسی کردند.
به گفته این کارشناس تغذیه ثابت شده عادات غذایی نامناسبی که منجر به ایجاد بیماری های قلبی عروقی و متابولیک (مثل دیابت) می شود، خطر ابتلا به زوال عقل را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
به‌گفته محققان کلینیک مایو در روچستر، این نشانگرهای زیستی، نشانه‌های حساس بیماری عروق مغزی هستند و پیداکردن اینکه آپنه خواب شدید و کاهش خواب با موج آهسته با این نشانگرهای زیستی مرتبط است، مهم است زیرا هیچ درمانی برای این تغییرات در مغز وجود ندارد.
احتمال ابتلای زنان به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، دو برابر مردان است. امید به زندگی بیشتر زنان عامل اصلی است، اما طول عمر به تنهایی نمی‌تواند تفاوت فاحش در خطر را توضیح دهد. هورمون ها، ژنتیک و عوامل سبک زندگی همگی توضیح‌های ممکن هستند.
طبق نتایج یک تحلیل جدید، مشاغلی که به طور منظم فرد را در معرض مواد شیمیایی خاص قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد به طور پیوسته خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را افزایش می‌دهند.
کلسیم رژیم غذایی قبل از رسیدن به کلیه‌ها به اگزالات متصل شده و از ایجاد سنگ جلوگیری می‌کند. مشخص نیست که آیا مصرف کلسیم به شکل مکمل همان اثر مفید را خواهد داشت یا خیر.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم مُلین‌ها برای کاهش یبوست ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را در آینده افزایش دهد. این خطر حتی در میان افرادی که از چندین نوع مُلین یا مُلین‌های اسمزی استفاده می‌کنند، بیشتر است.
خطر ابتلا به دیابت به طور قابل توجهی در طول فاز اومیکرون افزایش یافته است، اما هیچ افزایشی برای خطرات فشار خون بالا، چربی خون بالا مشاهده نشده است.
افزایش مصرف قند‌های آزاد که به صورت طبیعی در عسل و آب‌میوه وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نمک‌های صورتی، دریا و یا سنگ نمک سرشار از ناخالصی است، گفت: این نمک‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و مثانه را افزیش می‌دهند.
الگوهای رژیم غذایی التهابی که سرشار از قند، کربوهیدرات های تصفیه شده، چربی های ناسالم و غذاهای فرآوری شده هستند می توانند به اختلال در حافظه و یادگیری کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهند.
کسانی که بیش از حد از ویتامین D مصرف کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار خواهند گرفت.
علیرغم آن که نمی‌توان ژن‌ها را تغییر داد اما می‌توان از سایر عوامل خطرزا برای زوال عقل اجتناب ورزید. برای مثال، مصرف برخی داروها ممکن است خطر زوال شناختی را افزایش دهد.
نتیجه یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که اگر بیش از ۲۰ درصد کالری دریافتی روزانه شما را مواد غذایی فوق فرآوری شده تشکیل می‌دهند خطر ابتلای تان به زوال شناختی افزایش خواهد یافت.
از آنجایی که در حال حاضر درمان قطعی و مشخصی برای زوال عقل وجود ندارد، پیشگیری از آن در اولویت خواهد بود. چندین مطالعه معتبر که از طریق کتابخانه دیجیتال ساینس دایرکت قابل دسترسی هستند، نشان داده اند که افسردگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد؛ بنابراین درمان به موقع افسردگی ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
بیماران مبتلا به آرتریت که به کووید طولانی مبتلا شده‌اند، پاسخ آنتی‌بادی ضعیف به سارس کوو ۲ نشان داده‌اند، اما یک پاسخ آنتی‌بادی شدید به ویروس OC ۴۳، یکی از چندین ویروس کرونای شایع که باعث ایجاد سرماخوردگی‌های معمولی می‌شود را داشتند.
سرماخوردگی خطر ابتلا به کووید طولانی را افزایش می‌دهد
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی یخ زده و غذا‌های سرد خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
اسید فولیک خطر ابتلا به کووید را افزایش می‌دهد؟
به‌طور کلی، سطوح پایین اسید فولیک با افزایش خطر نقص مادرزادی، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. این ویتامین که به عنوان ویتامین B ۹ نیز شناخته می‌شود، برای شرایط متعددی ازجمله بیماری سلول داسی شکل، بارداری‌های پرخطر همچنین برای افرادی که دارو‌های ضد تشنج مصرف می‌کنند، تجویز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ