اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه) در شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری و احتمال تاخیر پرواز‌ها وجود دارد.
طوفان شدید گرد و غبار صبح امروز ۲۳مرداد شعاع دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۵۰ متر کاهش داد.
در اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی می‌شود.
️فرماندار سرخس اظهار داشت: در حال حاضر دید افقی در جاده سرخس- مشهد به شدت کاهش یافته، اما فعلا برای برقراری ارتباط زمینی بین شهرستان و دیگر نقاط استان تصمیمی برای انسداد جاده اتخاذ نشده، اما در صورت افزایش شدت گرد و خاک ممکن است این جاده ترانزیتی نیز مسدود اعلام شود.
وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات عصر و شب دوشنبه تا چهارشنبه (۲ تا ۴ مردادماه) در بیشتر نواحی استان با وزش باد نسبتا شدید، در ارتفاعات و نیمه جنوبی وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد با خیزش موقت گردوخاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید همراه است.
هواشناسی با اعلام وضعیت جوی زرد در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، از کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال خبر داد.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.
از فردا (۲۸ خرداد) تا اواسط هفته در سطح استان به‌ویژه در جنوب استان و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد انتقال گردوخاک از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.
تا آنجا که دیده‌ایم هر خبر منفی باعث می‌شود تقاضا برای ریال کاهش و برای پول‌های خارجی افزایش پیدا کند. بنابراین تاثیر روابط ما با کشورهای دیگر در قیمت ارز یک مساله ساختاری است که بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و این مشکل باید در جای دیگر به آن پرداخته شود.
ضیاییان گفت: امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و پنج‌شنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک و در مناطق مستعد وقوع توفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
اهواز - به علت مه گرفتگی، امروز و همانند روزهای گذشته میزان دید در ۱۰ شهر خوزستان کاهش یافت.
سازمان هواشناسی از کاهش دید افقی در ۴ کلانشهر به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بارش باران بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، هرمزگان گیلان و گلستان را فرا گرفت.
محمد سبزه زاری اظهار کرد: در پی تداوم وقوع مه در خوزستان صبح امروز (۳ بهمن ماه) دید افقی در مسجدسلیمان و شادگان به صفر رسید.
برای سومین روز متوالی وقوع مه سنگین و کاهش شعاع دید در اهواز منجر به لغو و یا به تاخیر افتادن ۹ پرواز فرودگاه بین المللی این شهر شد.
رییسی گفت: تامین یارانه نقدی و کالابرگ معادل ۳۶۰ همت دیده شده است. تامین یارانه نان پیش بینی شده است. تولید خودرو مد نظر است و کمبود‌ها با واردات جبران می‌شود. البته اساس کار توجه به تولید خودرو با کیفیت است.
رییسی گفت: تامین یارانه نقدی و کالابرگ معادل ۳۶۰ همت دیده شده است. تامین یارانه نان پیش بینی شده است. تولید خودرو مد نظر است و کمبود‌ها با واردات جبران می‌شود. البته اساس کار توجه به تولید خودرو با کیفیت است.
زابل- وزش تندباد در زابل گردوخاک به پا کرد تا ضمن کاهش شدید شعاع دید افقی در این شهرستان مردم شاهد آلودگی شدید هوا باشند.
اهواز- همه پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید سردار سلیمانی اهواز به دلیل وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی در روز جاری لغو شد.
سازمان هواشناسی کشور درخصوص یخ‌زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر بر اثر این مخاطره جوی هشدار داد.
«عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در واکنش به کاهش کیفیت و سرعت اخیر اینترنت گفت: «اختلال‌های جزئی داشتیم، اما برطرف شده است. الان می‌توانید تست کنید و خواهید دید مشکل خاصی وجود ندارد.»
همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.
پس از تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید روزانه نفت، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که ریاض پیامدهای این تصمیم را خواهد دید و واشنگتن در حال بازبینی روابط خود با این کشور است.
این رقم برای بازگشت دروازه‌بانی چون نیازمند شبیه طنز است و باید دید پشت پرده این خبر چیست و از کجا خط دهی شده تا هزینه‌های سپاهان را کمتر جلوه دهد‌
طی پنج روز آینده هوای تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه شنبه کمی ابری و نیمه ابری بعدازظهر‌ها احتمال رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پیامی فرارسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن را به کارکنان و دست‌اندرکاران حوزه صنعت و معدن به‌ویژه خانواده بزرگ صنعت خودروسازی کشور تبریک گفت و بر رشد و توسعه صنعت خودرو و رشد کیفی محصولات تولیدی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ