هواشناسی با اعلام وضعیت جوی زرد در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، از کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زارع زلزله‌شناس گفت: «بررسی‌های زلزله شناختی بر روی داده‌های ۲۹ سال اخیر در پهنه گسل مشا و منطقه آتنشفشان دماوند نشان می‌دهد که قطعه شرقی گسل مشا تحت اثر فعالیت اتاقک ماگمایی دماوند به ویژه در ژرفای ۷ تا ۱۴ کیلومتری است.»
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و گفت: شش نفر در این راستا دستگیر شدند.
ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۳ و۱۵ و شهر کرد با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماری دیگر تب کریمه کنگو که توسط کنه انتقال پیدا می‌کند اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۴ نفر در استان فارس مبتلا و یک نفر فوتی داشته‌ایم.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار، رعد و برق و آبگرفتگی معابر در ۱۴ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ از دوشنبه تا پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ خرداد) خبر داد.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: پرونده‌های قصاص نفس استان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.
زلزله ای به بزرگی ۴.۷ در مقیاس ریشتر صبح امروز یکشنبه ۱۴ خرداد بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
ورامین- رئیس پلیس راهور شرق استان تهران جزئیات تمهیدات ترافیکی ۱۴ و ۱۵ خرداد در شرق این استان را تشریح کرد.
سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس استان اعم از دولتی و غیر دولتی در روز چهاردهم با حضور دانش اموزان و دبیران دایر است.
حامد یزدی مهر با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان تهران اظهارکرد: طبق این پیش بینی طی امروز (۱۳ اسفندماه) و فردا (۱۴ اسفندماه) شاهد وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۴ هزار نفر متاثر از کولاک، برف و آبگرفتگی در ۲۳ استان کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد و با اشاره به ادامه بارش ها در ۱۴ استان کشور، نسبت به خطر وقوع بهمن در تهران و البرز هشدار داد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف و باران در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی ۱۴ استان خبر داد.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
معاون عملیات سازمان امدادونجات با اشاره به تداوم بارش برف و باران در ۱۴ استان گفت:امدادگران به دلیل کولاک در آماده باش قرار گرفتند.
ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.
دورکاری کارمندان استان تهران در روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه
سمنان- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه ۱۴ نفر گرفتار در برف فولاد محله _ چشمه علی امدادرسانی شدند، گفت: خدمات لازم به این افراد ارائه شده است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۴ زندانی مربوط به اغتشاشات در این استان خبرداد.
سازمان هواشناسی کشور درباره تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک هشدارزردرنگ صادر کرد.
ازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ از شنبه تا سه‌شنبه (۱۵ تا ۱۸ مردادماه) خبر داد.
به رغم تجربه یکی از گرم و خشک‌ترین تابستان‌ها در کشورمان در دهه‌های اخیر، چند روزی است با فعالیت سامانه‌های بارشی در بسیاری از نقاط کشور، بحران‌هایی به وقوع پیوسته که از جمله آنها، درگیری ۱۸ استان، ۱۰۰ شهرستان و بیش از ۳۰۰ روستا در کشور با سیلاب است؛ بحرانی فراگیر که ابعاد آن رو به افزایش است و متاسفانه به جان باختن شماری از هموطنانمان منجر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ