سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه) در شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری و احتمال تاخیر پرواز‌ها وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک به استان، وقوع توفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون‌های گردوغبار داخلی طی ۵ روز پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
برای جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان هشدار نارنجی و برای کرمان و شرق فارس هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.
سازمان هواشناسی روز جمعه با پیش بینی وزش باد و خیزش گردوخاک، برای ۵ استان هشدار نارنجی و زرد صادر کرده است.
سازمان هواشناسی نسبت به وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور، وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.
سازمان هواشناسی، روز جمعه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ برای شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرده است.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی ممنوعیت شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای سبک و تفریحی و فعالیت‌های دریایی فراساحل را توصیه می‌کند.
مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.
نامی ضمن اعلام آماده باش به ستادهای پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران استان‌های تحت‌تأثیر هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی گفت: با توجه به هشدارهای صادر شده و ضروری است کلیه مدیران بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران مناطق تحت‌تأثیر هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی بازدید میدانی داشته باشند تا از هرگونه خسارت احتمالی به مردم جلوگیری شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی برای ۲۲ استان کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ طی روز‌های جمعه تا شنبه (۱۲ تا ۱۳ خرداد) خبر داد.
معاون عملیات سازمان امدادونجات از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، در ۵ استان کشور به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ لازم است که مردم نیز یکسری نکات را مدنظر قرار دهند که از جمله آن می‌توان به پرهیز از کوهنوری و صعود به ارتفاعات، اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها و ... در حین بارش شدید اشاره کرد.
در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.
رئیس سازمان امداد و نجات از هشدار سطح نارنجی هواشناسی به دلیل وقوع برف و کولاک و آماده باش امدادگران در ۸ استان خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات از هشدار سطح نارنجی هواشناسی به دلیل وقوع برف و کولاک و آماده باش امدادگران در 8 استان خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور در روز شنبه سوم دی ماه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم نسبت به لغزندگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان و همچنین آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق مستعد خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎ احمر کشور از آماده باش نیروهای امدادی در ۵ استان کشور با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد.
شهروندان در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و خراسان شمالی منتظر بارش باران باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ