سازمان هواشناسی از کاهش دید افقی در ۴ کلانشهر به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بارش باران بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، هرمزگان گیلان و گلستان را فرا گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طوفان شدید گرد و غبار صبح امروز ۲۳مرداد شعاع دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۵۰ متر کاهش داد.
فرماندار سرخس گفت: در حال حاضر دید افقی در جاده سرخس- مشهد به شدت کاهش یافته، اما فعلا برای برقراری ارتباط زمینی بین شهرستان و دیگر نقاط استان تصمیمی برای انسداد جاده اتخاذ نشده، اما در صورت افزایش شدت گرد و خاک ممکن است این جاده ترانزیتی نیز مسدود اعلام شود.
نفوذ گردوخاک به خراسان رضوی شعاع دید در اکثر شهرهای استان را به شدت کاهش داد به طوری که هم اکنون میزان دید افقی در مشهد حدود ۱۰۰۰ متر است.
️فرماندار سرخس اظهار داشت: در حال حاضر دید افقی در جاده سرخس- مشهد به شدت کاهش یافته، اما فعلا برای برقراری ارتباط زمینی بین شهرستان و دیگر نقاط استان تصمیمی برای انسداد جاده اتخاذ نشده، اما در صورت افزایش شدت گرد و خاک ممکن است این جاده ترانزیتی نیز مسدود اعلام شود.
محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه امروز (۲ فروردین ماه) در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ فروردین ماه) در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: از امروز تا پنجشنبه (۲ تا ۳ فروردین ماه) در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۶ فروردین ماه) در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
جواد یگانه اظهار داشت: پرواز شرکت هواپیمایی آسمان با توجه به شرایط نامساعد جوی در ایلام و کاهش دید افقی قادر به فرود در فرودگاه شهدای ایلام نبود.
اهواز - اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقع پدیده مه و کاهش دید افقی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
ضیاییان گفت: امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و پنج‌شنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک و در مناطق مستعد وقوع توفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
اهواز - به علت تداوم پدیده مه گرفتگی، میزان دید در استان خوزستان به پایین تر از ۵۰ متر رسید.
محمد سبزه زاری اظهار کرد: در پی تداوم وقوع مه در خوزستان صبح امروز (۳ بهمن ماه) دید افقی در مسجدسلیمان و شادگان به صفر رسید.
مدیریت فرودگاه بین المللی بغداد صبح امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از توقف پروازها در این فرودگاه به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دید افقی به زیر ۱۰۰ متر خبر داد.
زابل- وزش تندباد در زابل گردوخاک به پا کرد تا ضمن کاهش شدید شعاع دید افقی در این شهرستان مردم شاهد آلودگی شدید هوا باشند.
اهواز- همه پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید سردار سلیمانی اهواز به دلیل وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی در روز جاری لغو شد.
اهواز - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: به علت مه گرفتگی میزان دید در برخی شهرهای خوزستان کاهش یافت.
اهواز - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: به علت مه گرفتگی میزان دید در برخی شهرهای خوزستان کاهش یافت.
اهواز - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: مه گرفتگی میزان دید در برخی شهرهای خوزستان را به ۱۰۰ متر کاهش داد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما هشدار نارنجی را صادر کرد.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز چهارشنبه پدیده غالب در اغلب نقاط استان مه یا مه رقیق است و سبب کاهش دید افقی در جنوب، غرب، مرکز، شمال و جاده‌های مواصلاتی استان خواهد شد.
اهواز - اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص پدیده مه رقیق و کاهش دید افقی در استان خوزستان صادر کرد.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط تا شدید و همچنین وقوع مه یا مه رقیق و کاهش دید افقی در استان، هشدارهای زرد و نارنجی را صادر کرد.
هواشناسی هرمزگان نیز از کاهش دید افقی در آب‌های خلیج فارس به کمتر از یکهزار و ۲۰۰ متر خبر داده و میزان دید افقی را در بندرعباس را ۲ هزار و ۵۰۰ متر اعلام کرده است.
علی ملاشاهی گفت: صبح امروز بیشینه لحظه‌ای سرعت طوفان شن در زابل به ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت رسید و میدان دید افقی را در محدوده فرودگاه شهر به ۲۰۰ متر کاهش داد.
طی پنج روز آینده هوای تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه شنبه کمی ابری و نیمه ابری بعدازظهر‌ها احتمال رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ