پس از سیر منفی بازارهای جهانی به دلیل فشارهای تورمی و افزایش خطر رکود در هفته گذشته، تمرکز سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر روی مجامع بانک‌های مرکزی قرار گرفته است که در هفته آینده تصمیم نرخ سود را اعلام می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بانک مرکزی لیست شعب عرضه ارز اربعین حسینی از طریق شش بانک عامل در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
کارشناس اقتصادی به تابناک گفت: به جای تکیه بر جریمه‌های مالیاتی، راه حل عملی‌تر و تاثیرگذارتر در تعدیل قدرت وام دهی بانک‌های ناسازگار نهفته است؛ به گونه‌ای که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور شبکه بانکی صلاحیت اجرای این اقدام را دارد.
مهمترین مشکل بانک‌ها عدم رعایت حاکمیت شرکتی است و مجموعه نظام باید به بانک مرکزی کمک کند. علاوه براین برخورد با بانک‌های ناتراز نباید به شکلی صورت گیرد که مردم آسیب ببینند و باید بانیان و سهامداران عمده آن بانک‌ها جریمه شوند.
مجلس در مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف کرد از طریق بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس اولویت جمعیتی آسیب‌پذیر اقدام کند.
رئیس شورای پول و اعتبار یکی از دلایل تشدید ناترازی بانک‌ها را تمرکز حساب‌های شرکت‌های دولتی در بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۸۰ همت ناشی از تمرکز حساب‌های شرکت‌های دولتی در بانک مرکزی تجمیع شده که این امر موجب کاهش گردش پول در بانک‌ها شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر بانکی همواره ناترازی داشته باشد و در عین حال بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد به ناچار باید به سمت تعیین تکلیف و انحلال آن بانک پیش برویم. البته عموم این بانک‌ها دارایی‌های مناسبی اعم از املاک و غیره دارند.
رئیس‌کل بانک مرکزی از مهلت شش ماهه این بانک به بانک‌های ناتراز ( تا شهریورماه ) برای اصلاح اضافه برداشت‌هایشان خبر داد.
فرزین، رئیس بانک مرکزی گفت: ۲۹ اردیبهشت تمامی روسای بانک‌های مرکزی اتحادیه «پایاپای آسیایی» به تهران خواهند آمد.
فرزین، رئیس بانک مرکزی گفت: ۲۹ اردیبهشت تمامی روسای بانک‌های مرکزی اتحادیه «پایاپای آسیایی» به تهران خواهند آمد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اتصال سامانه‌های پیام‌رسان ملی بانک‌های مرکزی ایران و روسیه به یکدیگر این اقدام را موجب بی‌اثر کردن تحریم‌های غربی دانست.
محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود درفضای مجازی نوشت: ‌ارتباط مستقیم بین بانک‌های ایران و روسیه برقرار شد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ‏ارتباط مستقیم بین بانک‌های ایران و روسیه برقرار شد.
سامانه‌های پیام‌رسان ملی بانک‌های مرکزی دو کشور ایران (سپام) و روسیه (SPFS) به یکدیگر متصل شدند.
۳۱ استان کشور درگیر حوادث جوی ناشی از سرمای بی سابقه شده است. رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید، بارش‌ها تا آخر هفته ادامه دارد ولی جبران خشکسالی نخواهد بود.
معاون استاندار گلستان با بیان اینکه به دلیل برودت هوا و با هدف تامین مستمر، پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی استان گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به صورت دورکار خواهند بود، تصریح کرد: همچنین بانک‌ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان و یک شعبه در شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان دایر هستند.
معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.
جلسه معاون ارزی بانک مرکزی با مدیران بین‌الملل بانک‌های کشور به منظور تجهیز و آمادگی برای گسترش و احیای روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی برگزار شد.
بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های ملت، ملی، تجارت، صادرات و سپه به عنوان بانک‌های فروش ارز اربعین انتخاب و شعب منتخب و شعب منتخب آن‌ها اقدام به فروش ارز به زوار می‌کنند.
کارشناسان اقتصادی معتقدند ساختاری که بانک مرکزی را به نهادی ضعیف تبدیل کرده، به‌شدت مطلوب برخی بانک‌هاست و اساسا هر طرحی که این ساختار را به هم‌بریزد و موجب تقویت نهاد بانک مرکزی شود، با مخالفت شدید برخی بانک‌ها مواجه خواهد شد.
پول دیجیتال پدیده‌ای است که با ظهور فناوری‌های جدید در حوزه پولی و بانکی مورد توجه بانک‌های مرکزی قرار گرفت.
در طرح اختیارات و وظایف قابل توجهی برای رئیس کل، معاون نظارتی و هیات عالی بانک مرکزی و هیات انتظامی بانک‌ها برای برخورد با بانک‌های ناسالم در نظر گرفته شده به‌طوری که هیات عالی بانک مرکزی این اختیار را دارد که بانک ناسالم را منحل کند.
بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن» موضوع قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.
فروش اینترنتی دارو تخلف است
جوابیه سازمان برنامه و بودجه به خبر «تابناک»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ