عضو اتاق ایران با بیان اینکه اقتصاد گشور با بحران تقاضا مواجه شده است، گفت: بحران تقاضا ناشی از رکود تورمی است که راه رهایی از آن انضباط مالی دولت و کاهش کسری بودجه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز پژوهش‌های مجلس برای دومین‌بار در یک‌سال گذشته گزارشی درباره‌ی خطرات فرونشست زمین در ایران منتشر کرده است. تقریبا تمام استان‌های ایران درگیر این بحران خاموش است. علت چیست و چه باید کرد./فارس
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی از روند گفتگوها میان طرف‌های درگیر در سودان حمایت می‌کند.
در آستانه عید سعید فطر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در نطقی تلویزیونی، آمریکا را متهم به کارشکنی در تحقق مذاکرات صلح با طرف‌های درگیر در یمن کرد.
یک منبع آگاه نظامی در ارتش سودان، به الجزیره اعلام کرد که ارتش کنترل مقر‌های نیرو‌های پشتیبانی سریع را در طیبه و سوبا در جنوب خارطوم و نیز مقر ریاست این نیرو‌ها واقع در نزدیکی فرماندهی کل ارتش را به دست گرفته است و آن‌ها را از منطقه «الریاض» در شرق پایتخت عقب رانده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که، طوفانی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت شب گذشته بیشتر مناطق استان را درگیر کرد، گفت: وزش باد که از عصر روز شنبه از سمت مناطق غرب مازندران شروع شد به تدریج تمامی اوج گرفت و شب گذشته نقاط مختلف استان را در برگرفت.
آینده «استان‌های درگیر بالاترین نرخ فرونشست زمین» در دو سناریو بررسی شد. نتایج یک تحقیق از روند نشست زمین در پهنه‌هایی از کشور که محل سکونت نیمی از جمعیت ایران است، نشان می‌دهد، سرعت بالای برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در این مناطق باعث شده است از یکسو میزان «افت ذخایر آبی» زیرزمین تا ۴ برابر دهه‌های قبل و از سوی دیگر، نرخ سالانه فرونشست به حداقل ۵/ ۱ برابر سال‌های گذشته برسد. این بحران انسان‌ساز براساس مطالعات تیم تحقیق، ۷تهدید زیست‌محیطی و اقتصادی برای کشور در پی دارد مگر آنکه با «تدابیر ملموس» از سمت سیاستگذار مهار شود. محققان در این مطالعه تاکید می‌کنند، بحران فرونشست برخلاف بحران زلزله، قابل کنترل است؛ اما «فرصت، محدود است». در صورتی که روند برداشت از آب‌های زیرزمینی به روال حداقل یک دهه گذشته ادامه یابد، تلخ‌ترین سناریوی پیش‌رو، «تکمیل فرآیند فرونشست» و «مرگ آبخوان‌ها» خواهد بود که باعث بحران‌های جدید زیست‌محیطی و کشاورزی می‌شود. راهکارهای دستیابی به سناریوی دوم در جمع‌بندی این تحقیق، فهرست شده است.
نظام بانکی سوئیس که تا پیش از این یکی از محبوب ترین ساختارهای پولی در غرب به شمار می رفت طی هفته های گذشته درگیر یک بحران جدی شد و البته توانسته تا حدودی آن را مدیریت کند.
رشت- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از حریق در ۴ شهرستان این استان خبر داد و گفت: شهرستان‌های سیاهکل، ماسال، رشت و تالش درگیر آتش سوزی‌های سطحی شدند.
برخی از اهالی برعکس مسوولان نظرشان در مورد امدادرسانی مساعد نیست و از گلایه‌های‌شان می‌گویند. «از ۱۱ بهمن ماه تاکنون فقط دو روز گردنه چری (واقع در شهرستان کوهرنگ) باز بوده. حالا یک شهر و ۷۲ روستای اطرافش درگیر این بحران شده‌اند. منطقه «بازفت» جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر دارد و آذوقه مردم هم تمام شده. برای باز کردن راه‌ها جز یک دستگاه «لودر و بولدوزر» فرسوده هیچ ماشین‌آلات دیگری نیست تا راه‌ها را باز کند. برای همین باز کردن مسیر‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود.»
در خوی حدود ۵ ماه است که درگیر زلزله هستیم. یعنی بعد از آنکه در این شهرستان یک زلزله بزرگ رخ داد، همچنان مردم آنجا درگیر زلزله هستند. این موضوع در ایران بی سابقه بوده و عملا تجربه‌ای در این زمینه وجود نداشته است. زیرا ۵ ماه است که نیرو‌های هلال احمر آذربایجان در حال ارائه خدمات در یک شهرستان هستند.
۳۱ استان کشور درگیر حوادث جوی ناشی از سرمای بی سابقه شده است. رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید، بارش‌ها تا آخر هفته ادامه دارد ولی جبران خشکسالی نخواهد بود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ۳۰ درصد کمتر از نرمال است، گفت: ۹۰ درصد مساحت ایران درگیر خشکسالی است.
این گفت و گو بر روی وب سایت سازمان سینمایی منتشر شده که عملاً به معنای تایید آن چیزی است که مقام سازمان سینمایی «فاجعه» و «بحرانی اصلی» خوانده است. در واقع بنا بر تاکید متولیان سینمای ایران، سینمای ایران در هشت ماه اخیر درگیر یک بحران و فاجعه بوده است.
این گفت و گوی میرزاخانی بر روی وب سایت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده که عملاً به معنای تایید آنچه میرزاخانی «فاجعه» و «بحرانی اصلی» خوانده است. در واقع بنابر تاکید متولیان سینمای ایران، سینمای ایران در هشت ماه اخیر درگیر یک بحران و فاجعه بوده است.
روزنامه فاینانشیال تایمز گزارش داد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جایگزین کردن گاز وارداتی از روسیه مشکل دارند و برای سال ها درگیر بحران انرژی خواهند بود.
شاید تبدیل کردن «به نام خداوند رنگین» به رمز آشتی نه تنها یک ضرورت بلکه یک فرصت مهم برای پایان چرخه بحران در کشور باشد. شاید پر کشیدن «کیان» خالقِ به نام خداوند رنگین کمان یک نماد و رمز بود که هر دو جریان درگیر در ناآرامی‌ها را به سوی بازبینی در کنش‌ها سوق دهد. شاید کیان و جان باختن دردناک‌اش «خون بس» ناآرامی‌های این روز‌های کشور باشد
مشهد ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین بازنگری انجام شده در شناسایی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی، این کانون‌ها در سطح ۲۲ شهرستان بیابانی در خراسان رضوی واقع است.
وزارت خارجه چین در واکنش‌ به سخنان رئیس‌جمهور روسیه، همه طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین را به آغاز گفتگو دعوت کرد.
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای از طرفین درگیر در یمن خواست مذاکرات را برای تمدید آتش بس تقویت کنند و تأکید کرد که بحران یمن، راه حل نظامی ندارد.
در پی بحران اقتصادی در کشور سریلانکا مردم این کشور به خیابان ها آمدند و با پلیس این کشور درگیر شدند.
آیت الله سید حسین صدر از علمای برجسته عراقی از همه طرف های درگیر در بحران این کشور تقاضا کرد فورا سلاح ها را بر زمین بگذارند.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ضمن درخواست از طرف های درگیر در این کشور برای پایبندی به آتش بس، گفت که باید برای پایان بحران یمن و نه مدیریت کردن آن تلاش کنیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار می‌دهد که اگر باقی‌مانده گاوخونی هم از بین برود، این تالاب تبدیل می‌شود به یکی از کانون‌های بزرگ ریزگرد؛ این یعنی فاجعه. فاجعه‌ای که پنج استان دیگر را هم درگیر خواهد کرد.
آمریکای در حال افول که گرفتار مشکلات اقتصادی داخلی و درگیر بحران های خودساخته بین المللی است، به امید کاستن از سرعت قطار توسعه همه‌جانبه چین به سازوکارهای مختلف متوسل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ