اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سارق مسلحی که دارای سوابق متعدد کیفری بود و از بانوان شهرستان دزفول با سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرق می‌نمود به اتهام محاربه و افساد فی الارض صبح امروز اعدام شد.
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که به عنوان شعبه هم عرض به پرونده سهند نورمحمدزاده رسیدگی می‌کرد، حکم خود را صادر و این بازداشتی اعتراضات را به ۱۰ سال تبعید به کهنوج کرمان و ۶ سال حبس محکوم کرد.
وکیل تعدادی از خانواده‌های هواپیمای اوکراینی گفت: متهم ردیف اول متهم است به قتل شبه عمد و لغو دستور یعنی بند ب ماده ۳۷ که محاربه است.
برخورد‌های قضایی با بازداشتی‌های وقایع اخیر روندی سریع داشت. محسن شکاری نخستین نامی بود که اعدام او خبرساز شد. او هفدهم آذر ماه به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به دار آویخته شد.
رسانه قوه‌قضاییه نوشت: رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: متهم جواد روحی به اتهام افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شده است؛ اما این رای قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.
محمدصادق کوشکی گفته قوه قضائیه در این حدود ۴ ماه فقط یک نفر را به جرم محاربه اعدام کرده و بقیه به جرم قتل اعدام شده‌اند که این تعداد با توجه به اتفاقی افتاده ناچیز است. همین کوتاهی باعث شده گروهی به بدون ترس هر کاری می‌خواهند، انجام بدهند.
کوشکی می‌گوید: قوه قضائیه در این حدود ۴ ماه فقط یک نفر را به جرم محاربه اعدام کرده است و بقیه به جرم قتل اعدام شده‌اند و فقط محسن شکاری قتل نکرده بود که اعدام شد که این تعداد با توجه به اتفاقی افتاده ناچیز است.
عرشیا تکدستان پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ دفاعیات متهم و وکیل وی، دادگاه عرشیا تکدست را به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه به اعدام محکوم کرده است.
نماینده مردم تهران در واکنش به انتقادات از درخواست او برای تسریع در اعدام گفت:من چیز دیگری می‌گویم و از آن استنباط دیگری برداشت می‌شود. مدنظر من کسانی بوده‌اند که محاربه کرده‌اند که حکم آنها نهایتا مشخص است.
مرکز رسانه قوه قضاییه نوشت: براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.
رحمت تصریح کرد: ضروری است که مراجع عظام نظر خود درباره احکام محاربه که این روزها اجرایی می شود را اعلام کنند. همچنین حوزه های علمیه باید این احکام را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه در محکومیت کسانی که نسبت به حکم اعدام برخی اغتشاشگران اعتراض کرده‌اند، بیانیه‌ای صادر کرد.
اعتماد نوشت: با توجه به اینکه فاصله بین دستگیری محسن شکاری (۳ مهرماه ۱۴۰۱) تا اعدام او (۱۶ آذر ۱۴۰۱) کمتر از ۷۶ روز است، برخی این پرسش را مطرح می‌کنند چرا روند بررسی بسیاری از پرونده‌های قضایی که اثراتی به مراتب عمیق‌تر از پرونده شکاری داشتند، دهه‌ها و سال‌ها به طول انجامیده است؟
دادستان پیشین انقلاب اسلامی درباره ضرورت استفاده از رأفت اسلامی در صدور احکام اعدام و محاربه گفت: واقعا باید این کار صورت بگیرد. حتی با اعدام کردن و کشتن نیز این کارها درست نخواهد شد. بنابراین باید با رأفت اسلامی برخورد کنند تا آن افراد و جامعه هم اصلاح شوند.
اعتماد نوشت: به گفته نوروزی کارشناس حقوقی، بنا به مفاد منتشرشده از مذاکرات دادگاه محاکمه محسن شکاری، وی چاقو در دست خیابان را بسته و سپس با اسلحه سرد، یعنی همان چاقو یک مامور بسیج را مجروح کرده است. این مقایسه با سوال نوروزی همراه است: «کجای عمل محسن شکاری با آنچه جانیان حمله به مجلس و رژه اهواز و حرم شاهچراغ انجام داده‌اند یکسان یا شبیه و نزدیک است که مجازات‌شان هم یکسان باشد؟» نوروزی تاکید دارد که به فرض محارب بودن شکاری، مجازات محاربه فقط اعدام نبوده و دلیلی برای انتخاب این مجازات نیز وجود نداشته است.
اعدام «محسن شکاری» که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ دستگیر شده بود در صبحگاه ۱۷ آذر، توجه‌های عمومی را به سمت زندانیان با اتهامات «محاربه» و «افساد فی الارض» جلب کرد. حکم بخشی از این زندانیان به صورت غیرقطعی اعلام شده است. اخیراً نیز سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی درباره احکام پرونده‌های مختلف به صورت کلی داد و از تعداد احکام اعدام و حبس درباره آن‌ها سخن گفت، اما بعضاً اسامی در پرونده‌ها تفکیک نشده و مشخص نیست کدام‌یک از متهمین با حکم اعدام یا حبس مواجه هستند.
شاکیان پرونده ماهان صدرات، یکی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر ایران که با اتهام محاربه، در خطر اعدام قرار دارد، اعلام رضایت کرده و همزمان ابراز امیدواری کردند که قوه قضائیه هم در حکم اعدام این جوان بازداشتی تجدیدنظر کند.
خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: محسن شکاری که ۳ مهر ماه ۱۴۰۱ ، خیابان ستارخان تهران را بست و یکی از مامورین حافظ امنیت را با قمه مجروح کرد، صبح امروز اعدام شد.
در چند ساعت اخیر، نامه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است که در این نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، ریاست محترم قوه قضائیه خواسته شده است تا پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود که ماهیت این نامه از اساس جعلی و دروغ است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ محاربه و اعدام در انتظار راهزنان خوزستان/ مرگ دلخراش ۲ نوجوان موتورسوار/ برق گرفتگی منجر به قطع دست‌های سیمبان شد/ طلاق به خاطر فرزند معلول/ رهایی از حبس ۱۳ ساله با دو شرط/ صاعقه مرد روستایی را کشت/ جنایتی که به خاطر سوء‌ظن رقم خورد/ سیگنال جنایت از آن سوی دیوار!/ دختران مقتول، مادرشان را بخشیدند
نماینده دادستان با تشریح اتهامات متهم خفت‌گیر مسلح پایتخت اظهار کرد: محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و ناامن کردن جامعه، مباشرت در چند فقره سرقت مقرون به آزار، مشارکت در چندین فقره سرقت تلفن همراه در بزرگراه‌های آیت‌الله هاشمی (نیایش)، رسالت، شهید چمران، شیخ فضل‌الله نوری، شهید همت، شهید باقری و محله‌های هلال احمر، یوسف‌آباد، پاسداران، میدان کاج، تهرانپارس، شوش، خیابان‌های خیام جنوبی، حافظ، جانبازان، فلکه اول و دوم تهرانپارس و همچنین جنب چند ایستگاه مترو و بی‌آر‌تی، از اتهامات متهم پرونده است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ آدم ربایی و تهدید به قتل برای دفاع از خواهر/ کیفرخواست محاربه برای سارق بزرگراه نیایش/ حکم اعدام برای قاتل ۴ نگهبان شرکت در شهریار/ سرگذشت دختر رفیق باز!/ آدم ربایی و تهدید به قتل برای دفاع از خواهر/ قتل همسر باردار به‌خاطر تقاضای خرید سیسمونی!/ دختر دانشجو سارقان دست و دلباز را لو داد
قاضی صلواتی بیان کرد: با توجه به قرائن و شواهد منعکس در پرونده، اقدامات متهم از مصادیق محاربه است و بر اساس مواد 279، 283 و بند الف ماده 282 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، برای متهم حکم اعدام صادر شده است.
امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ اطلاعیه‌های زیادی بر روی سایت کدال قرار گرفت که در این مطلب به بررسی مهمترین اطلاعیه‌ها خواهیم پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ