رحمت تصریح کرد: ضروری است که مراجع عظام نظر خود درباره احکام محاربه که این روزها اجرایی می شود را اعلام کنند. همچنین حوزه های علمیه باید این احکام را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و بازنگری و اصلاح قانون اساسی در مرداد ۱۳۶۸، دو یار همراهِ امام خمینی یکی از مشهد و دیگری از رفسنجان که از دهه ۱۳۴۰ صحنه مبارزات مردم را در اقصی نقاط کشور اداره کردند، سکاندار نظام شدند. آیت‌الله سید علی خامنه‌ای با رای غیر مستقیم مردم توسط مجلس خبرگان رهبری، در کسوت دومین رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت و آیت‌الله اکبر هاشمی رفنسجانی با رای مستقیم مردم، پنجمین رییس‌جمهور ایران شد.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ما موظفیم حسینی زندگی کنیم، گفت: ملت حسینی نه بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد، ملت حسینی نه زیر بار ظلم می‌رود و نه ظلم می‌کند، در دستگاه حسینی، نه اختلاسی هست و نه نجومی، هر چه هست طیب و طاهر است.
در سومین روز از ماه محرم آیت الله شیخ حسن صانعی یار دیرین امام به رحمت ایزدی پیوست.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت آیت الله حسن صانعی را تسلیت گفت و تصریح کرد: آیت الله صانعی که از برجسته‌ترین شاگردان حضرت امام راحل و فقیه و عالمی شجاع بودند.
عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر جمعه - ۳۰ تیرماه - در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی ـ رحمه‌الله ـ به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
تصویری از آیت الله خامنه ای؛ رهبر انقلاب در ایام رحلت امام خمینی(ره) در خرداد ۱۳۶۸ را منتشر شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند. در تصاویر منتشر شده نمایندگان طالبان، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی رؤسای جمهور سابق نیز دیده می‌شوند.
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، رحلت عالم جلیل القدر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مجلسی را تسلیت گفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی پیامی درگذشت آیت‌الله محمدتقی مجلسی را تسلیت گفت.
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، رحلت عالم جلیل القدر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مجلسی را تسلیت گفتند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه بارز نخبگانی است که در کشور ما در ۲۰ سال آخر عمر مهجور ماند و بعد از رحلت نیز تلاش عجیبی برای کوبیدن و کوچک جلوه دادن او صورت می‌گیرد. کسانی که از نزدیک با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آشنا بودند می‌دانند که ایشان علاوه بر اینکه انسان فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت بود، برای اعتلای ایران و نظام جمهوری اسلامی از همه چیز خود گذشت و تمام بی‌مهری‌ها و جفا‌ها را به جان خرید تا ملت ایران سربلند باشد.
مرجع تقلید شیعیان فقر اقتصادی را ننگ دانست و گفت: کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم فرمود ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است، لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می گذارند.
حسین شریعتمداری در ستون گفت و شنود کیهان نوشت: خدا رحمت کند آقای هاشمی را، آخرین تدبیرشان این بود که از صنایع موشکی دست بکشیم و به گفتمان روی بیاوریم که اگر عملی شده بود الان دشمن چندین بار همه خاک ایران را شخم زده بود و تمامی مردم را به خاک و خون کشیده بود.
روایتی از زندگی و سیره انقلابی حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی و دیدارهای ایشان با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، که در ایام سالگرد رحلت این مرجع عظیم‌الشان منتشر میشود.
محسن هاشمی گفت در ششمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، شاهد شرایط بسیار سخت و ویژه‌ای در کشور هستیم که شاید بیش از هرزمان دیگری نیاز به عقلانیت در حکمرانی داریم و خلا حضور آیت الله هاشمی بعنوان نماد عقلانیت در حکمرانی بیش از گذشته احساس می‌شود.
صبح امروز شنبه ۲۶ آذرماه، برخی از علما، روحانیون و مردم قم برای عرض تسلیت رحلت آیت الله سید محمد صادق روحانی قمی به فرزندان و ارادتمندان ایشان، به حسینیه امام صادق (ع) قم حاضر شده و در مراسم عزا و روضه صدیقه کبری (س) شرکت کردند. دفتر آیت الله روحانی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «روح حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی غروب روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ شمسى، ودر ساعات منتسب به حضرت بقیت الله الأعظم (عج) به اجداد طاهرینش پیوست.»
رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حسین مفید، مشاور رئیس قوه قضائیه را به جامعه قضات و روحانیون تسلیت گفت.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله ناصری، این فقیه عالیقدر را باعث رونق علوم و معارف دینی و فقه اسلام دانست.
در متن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: این عالم بزرگوار و معلّم اخلاق، وظیفه‌ی بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار میبردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد.
آیت‌الله جنتی، ایران را مملکت علوی، فاطمی، حسنی، حسینی و مهدوی برشمرد و اظهار داشت: خداوند پدران ما را رحمت کند که این میراث (بودن در مسیر اهل بیت علیه السلام) را برای ما گذاشتند، امیدواریم که قدر این نعمت را بدانیم و راه را به درستی بپیماییم.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ساعت یک بامداد به رحمت ایزدی پیوستند. پیکر آیت‌الله صافی طبق وصیتشان به شهر کربلا منتقل خواهد شد تا در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خاک سپرده شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ