مقام های سودان از افزایش شمار قربانیان سیل در این کشور خبر دادند و اعلام کردند که در پی جاری شدن سیل ویران‌گر اخیر تاکنون ۱۳۶ نفر کشته و هزاران خانه مسکونی تخریب شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درگیری میان نیروهای دو ژنرال در سودان؛ یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع که از نیمه آوریل گذشته شروع شده است، باشدت تمام ادامه دارد.
دامنه نبرد میان دو ژنرال در سودان روز به روز گسترده‌تر می‌شود و طرفین مواضع یکدیگر را زیر آتش سنگین قرار دادند.
وزیر خارجه سودان تاکید کرد ارتش این کشور می‌تواند اقدامات جدی را در قبال شورشیان نیروهای پیشتبانی سریع در پیش بگیرد.
نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع سودان برای تعطیلات عید قربان آتش بس را پذیرفتتند.
ارتش سودان نیروهای پشتیبانی سریع این کشور را به نقض آتش‌بس موقت در سودان و اجرای عملیات نظامی در منطقه طویله واقع در ایالت دارفور شمالی متهم کرد.
امارات با افزایش دمای هوا در این کشور دستور العمل جدیدی را وضع کرد که طی آن کار کردن زیر آفتاب سوزان را ممنوع اعلام کرد.
ارتش سودان از تعلیق مشارکت در مذاکرات آتش‌بس با نیروهای پشتیانی سریع این کشور خبر داد.
وزارت خارجه سودان نقض مصونیت دیپلماتیک سفارت قطر در خارطوم از سوی نیروهای پشتیبانی سریع را به شدت محکوم کرد.
وزیر امور خارجه عربستان، تلفنی با دبیر کل اتحادیه عرب درباره سودان گفتگو کرد.
بحران انسانی در حال ظهور باعث نگرانی همسایگان سودان و سازمان‌های امدادی بین‌المللی شده است. این کشور ممکن است به سمت جنگی تمام‌عیار و حتی تجزیه پیش برود که پیامدهای گسترده‌تری برای خاورمیانه و بسیاری از کشورهای جنوب صحرای آفریقا به همراه خواهد داشت.
اگرچه سراتو ۲۰۲۳ در بازار جهانی از قیمت مناسبی برخوردار است، اما ظاهر بسیار زیبا و به‌روزی دارد. در بخش جلو با چراغ‌های کشیده‌ای طرف هستیم که دی‌لایت به‌صورت سه خط جدا از هم در بالا و پایین هر چراغ کار شده است. همچنین به دلیل استفاده از چراغ‌های پرنور، نیازی به تعبیه مه شکن نبوده و خطوط زیر سپر صرفا طرح مه‌شکن هستند.
وزارت بهداشت سودان امروز از افزایش تعداد تلفات درگیری‌ها در این کشور به ۵۲۸ کشته و ۴۵۹۹ هزار زخمی خبر داد.
درگیری‌های جاری در خیابان‌های خارطوم نشان دهنده تداوم روح قبیله‌گرایی در سودان و حیات برنامه‌های برنارد لوئیس در دستگاه سیاست‌خارجی قدرت‌های استعماری در منطقه غرب آسیا است.
وزارت بهداشت سودان امروز از افزایش تعداد تلفات درگیری‌ها در این کشور به ۵۱۲ کشته و ۴۱۹۳ هزار زخمی خبر داد.
رئیس‌‎جمهور سابق آمریکا در سخنانی به شدت عملکرد دولت بایدن در زمینه سیاست‌‎های مهاجرتی را زیر سودال برد و در عین حال به قشر مهاجر در آمریکا به شدت اهانت کرد.
سخنگوی روند سیاسی در سودان تاکید کرد که گروه‌های درگیر برای دستیابی به یک راه‌کار با هدف توقف درگیری‌های مسلحانه برسر میز مذاکره حاضر شوند.
یک کارشناس سیاسی سودان هنگام گفتگوی زنده با شبکه اسکای نیوز عربی بر اثر حملات خمپاره‌ای برای لحظاتی به زیر میز پناه برد. صبح امروز، چهارشنبه درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع در اطراف فرماندهی کل از سرگرفته شد. این در حالی است که از سوی طرف‌های بین المللی آتش بسی ۲۴ ساعته در سودان برقرار شده بود. در همین حال مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد، تعداد کشته‌های درگیری‌ها در سودان به ۲۷۰ تن و زخمی‌ها به ۲۶۰۰ تن رسیده است.
سودان با ثبت آماری عجیب در زمینه وقوع کودتاهای نظامی از این لحاظ در جهان در بین رتبه‌های نخست قرار دارد.
وزیر نفت گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از هشت سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم، پیش‌بینی می‌شود بخش شیرین‌سازی این پروژه اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.
وزیر نفت گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از هشت سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم.
اردوی تیم ملی جوانان ایران در حال پرورش سنگربان‌هایی است که سودای پوشیدن پیراهن شماره یک بزرگسالان را دارند.
دولت سودان اعلام کرد که حالت فوق العاده را یک ماه دیگر در استان «نیل آبی» واقع در جنوب شرق این کشور تمدید کرد.
زن ۳۷ ساله‌ گفت: وقتی فهمیدم که ابوذر از چند ماه قبل سوزان را به عقد موقت خودش درآورده است. گویی آسمان بر سرم فرو ریخت و نفرت همه وجودم را فرا گرفت با خشم و عصبانیت با ابوذر به مشاجره پرداختم و سپس به حالت قهر منزلم را ترک کردم و به همراه دخترم به خانه پدرم بازگشتم تا شاید همسرم به خودش بیاید و از سوزان جدا شود، اما او هیچ گاه زیر بار خواسته من نرفت و ادعا می‌کرد «سوزان به خاطر من از همسرش طلاق گرفته است و من نمی‌توانم در این شرایط او را طلاق بدهم!»
نیروهای مسلح سودان از اعزام گسترده نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه حمداییت در مرز با اتیوپی موسوم «مثلث وحشت» خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ