رییس‌کل سازمان نظام پزشکی گفت: به عنوان مثال ممکن است فردی با خود بگوید من چهار سال جراحی عمومی بخوانم، سه سال جراحی اطفال بخوانم که در این صورت هفت سال از عمرم می‌گذرد. در حالی که اگر پزشک عمومی بمانم، در این هفت سال می‌توانم شرایط بهتری برای خودم ایجاد کنم. در عین حال این شرایط در برخی رشته‌های پایه مانند بیهوشی، جراحی عمومی، رشته‌های داخلی و... نیز وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک جریان ضد علم در همه عرصه‌ها شکل گرفته است که می‌خواهد از طریق جایگزین کردن شبه علم به جای علم، هدف خود را که نابودی کشور است پیش ببرد و این کار را از طریق رواج شبه علم در پزشکی آغاز کرده است. ناآگاهی و خرافه‌پرستی و جهل، سمومی است که نیاز به واردات ندارد و صد درصد تولید داخل است و برای درمان بیماری‌های مردم تجویز می‌کنند ولی ثمره آن را نه در سلامت که در سیاست می‌چینند.
در هفته‌ای که گذشت، جزئیات حکم صادرشده برای آزاده صمدی واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. تصویری از آزاده صمدی با کلاهی بر سر در مراسم خاک‌سپاری یک کارگردان تئاتر موجب شد تا با عنوان «جریحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی از طریق در معرض انظار عمومی قراردادن وضعیت و حالت بی‌حجاب خود و نهایتا انتشاریافتن آن تصویر در فضای مجازی» برای او پرونده‌ای در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شود.
متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر ضرورت درمان مبتلایان اختلال استرسی پس از سانحه گفت: این افراد همیشه در حالت آماده باش به سر می‌برند، گویی منتظر خطر هستند و نمی‌توانند احساس آرامش کنند، مدام مضطرب هستند و به سختی به خواب فرو می‌روند و به طور کلی بی‌قرار و ناآرام هستند.
اظهارات شب گذشته مهدی تارتار شاید تندترین پاسخ ممکن به حرفهایی بود که ساکت الهامی هفته گذشته به زبان آورده بود.
مهدی تارتار می‌گوید سرمربیان باید از آرامش روانی برخوردار باشند تا بتوانند تیم خود و بازیکنانش را هدایت کنند.
رئیس بیمارستان روانپزشکی روزبه با اشاره به تاثیر بهبود روابط بین فردی در ارتقای سلامت روان، گفت: آغاز آموزش درست روابط بین فردی اکنون از مهدکودک‌ها و مدارس شکل می‌گیرد که عموما تا چند سال قبل این کار به خوبی انجام نمی‌شد، اما خوشبختانه طی ۲۰ سال اخیر آموزش و پرورش در این زمینه تغییر نگرش‌هایی داشته است که کم کم تفاوت اتخاذ این سیاست در حال نمایان شدن است.
فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در خصوص تیک در کودکان، نکاتی را توضیح داد.
دوره جامع توانبخشی شناختی دراختلالات روانپزشکی و نورولوژی با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برگزار می شود.
فوق تخصص روانپزشکی، با اشاره به تاثیر مستقیم سلامت روان بر افزایش کیفیت زندگی افراد، گفت: متاسفانه برخی افراد، تصورات اشتباهی در خصوص سلامت روان دارند.
مته‌کاری (Trepanning) یا بر هول (Burr Hole) حدود ۵۰۰۰ سال رواج داشت و یکی از قدیمی‌ترین پروسه‌های پزشکی شناخته‌شده برای انسان‌ها بود. به طور خلاصه، مته‌کاری همان ایجاد سوراخ با مته در جمجمه‌ی فرد بود.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از مرکز روانپزشکی رازی بازدید کرد و گفت: افراد به این مراکز معرفی می‌شوند تا چالش‌ها و مسائلی که مرتبط با دادستانی، دادگاه‌ها و سیستم قضائی باشد؛ برطرف شود.
قاضی پرونده با بیان اینکه جلسه در راستای جرای ماده ۳۶۹ از قانون آیین دادرسی کیفری برای محاکمه متهم قبادلو آغاز می‌شود، از تعدادی از افسران نیروی انتظامی که به عنوان شاهد حادثه در دادگاه حاضر شده بودند خواست تا اظهارات خود را ارائه کنند.
معاون بیمارستان روانپزشکی روزبه با تاکید بر اینکه موضوع که سلامت روان در ایران و جهان مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: آن اندازه که برای سلامت جسم خود اهمیت قائل هستیم، برای سلامت روان اهمیت قائل نیستیم. به همه پارامتر‌های زندگی از قبیل منزل مسکونی، خوراک، پوشاک و... بیش از سلامت روان اهمیت می‌دهیم. پیش از این بودجه سلامت روان از کل بودجه بهداشت سهم ۴ تا ۵ درصدی داشت، اکنون از عدد دقیق سهم سلامت روان مطلع نیستم، اما می‌دانم که این بودجه باز هم سهم ناچیزی دارد.
انجمن روانپزشکی آمریکا، اضطراب را به عنوان یک واکنش طبیعی در تجربه انسانی تعریف می‌کند که می‌تواند گاهی اوقات به عنوان یک واکنش مفید به استرس عمل کند.
معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اختلالات روانپزشکی شامل مواردی، چون افسردگی، اضطراب و اقدام به خودکشی است که به عنوان بیماری شناخته می‌شوند و ضرورت دارد مبتلایان به این نوع از اختلالات دوره‌های درمانی دارویی و غیر دارویی را سپری کنند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین داروی «ریتالین» در کشور گفت: درباره ریتالین ما این دارو را که نام ژنریک آن متیل فنیدات است، به کفایت در داخل کشور تولید می‌کنیم و مشکلی از بابت تولید آن در کشور وجود ندارد.
معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: درباره خدماتی که وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان به شکل رایگان در شبکه‌های بهداشتی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: خدمات در چند دسته ارائه می‌شود. خدمت اول شامل آموزش و پیشگیری برای جمعیت عمومی است. خدمت دوم غربالگری و خدمت سوم ارائه خدمات درمانی به کسانی است که غربالگری آن‌ها مثبت شده باشد و خدمت چهارم ارائه خدمات روانشناسی به طیف دیگر افراد غربال شده است.
فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان بیان کرد: ترس از مدرسه می‌تواند از بخش خاصی از مدرسه، عملکرد تحصیلی، محیط مدرسه یا در اثر تجربه اتفاق‌های ناخوشایند، مانند آزار دیدن از دوستان در مدرسه یا مشکلاتی در مسیر خانه تا مدرسه باشد، در این موارد پی بردن به علت هراس، برای مداخلات درمانی ضرورت دارد.
سالمندی یکی از مراحل طبیعی زندگی است که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و میتواند با کاهش توانایی ذهنی و بدنی همراه باشد. ابتلا به بیماری‌های مزمن و حاد، مصرف همزمان چند دارو و احتمال تداخل‌های دارویی، بازنشستگی، از دست دادن شغل مناسب، کاهش منابع مالی و منزلت اجتماعی و از دست دادن دوستان همه عوامل استرس زایی برای سالمندان هستند که میتواند آن‌ها را با مشکلات روانی و بیماری‌های روانپزشکی روبرو کند.
رئییس سازمان پزشکی قانونی گفت: موضوع حضانت طفل در پرونده های طلاق از موارد مهمی است که توسط قضات ارجاع و در بخش روانپزشکی بررسی می شود.
رئییس سازمان پزشکی قانونی گفت: موضوع حضانت طفل در پرونده های طلاق از موارد مهمی است که توسط قضات ارجاع و در بخش روانپزشکی بررسی می شود.
رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی، در مورد آن دسته از بیماران اعصاب و روان که می بایست دور از خانه و خانواده زندگی کنند، گفت: این دسته از بیماران، امکان بازگشت به جامعه را ندارند.
مدیرکل مشاوره و روان‌شناختی بهزیستی کشور گفت: همان‌طور که اگر کسی بخواهد کلینیک پزشکی راه‌اندازی کند باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرد و از سوی این وزارتخانه تأیید شود اگر کسی بخواهد در حوزه روان‌شناسی هم فعالیت کند بر‌اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور باید زیرنظر سازمان بهزیستی کشور باشد و این سازمان تنها متولی سلامت اجتماعی در کشور است و همین ماده قانونی در بند ۸ صراحتاً سازمان بهزیستی کشور را مرجع صدور پروانه تأسیس مراکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی کرده است.
معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت می‌گوید: «اگر افراد می‌خواهند از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنند حتما به این موارد دقت کنند که این سایت خاص آیا مجوز فعالیت دارد یا نه و اگر دارد باید از سازمان‌هایی مثل وزارت بهداشت، سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی باشد. در واقع هیچ سازمان دیگری نیست که صلاحیت صدور فعالیت پزشکی در حوزه سلامت در هر شکل آن را داشته باشد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ