یک جریان ضد علم در همه عرصه‌ها شکل گرفته است که می‌خواهد از طریق جایگزین کردن شبه علم به جای علم، هدف خود را که نابودی کشور است پیش ببرد و این کار را از طریق رواج شبه علم در پزشکی آغاز کرده است. ناآگاهی و خرافه‌پرستی و جهل، سمومی است که نیاز به واردات ندارد و صد درصد تولید داخل است و برای درمان بیماری‌های مردم تجویز می‌کنند ولی ثمره آن را نه در سلامت که در سیاست می‌چینند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین مشکلات جوامع مدرن محسوب شده و افراد زیادی تلاش می کنند با روش های مختلف، وزن خود را کنترل کنند. در این میان مطالعات جدید محققان نشان می دهد؛ یک گیاه گرمسیری بومی چین ممکن است کلید مبارزه با مشکل جهانی چاقی را دل خود داشته باشد.
متخصص طب سنتی گفت: در بحث باروری نظم در تغذیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید این را در نظر داشته باشیم که صبحانه ملکه وعده‌هاست و هیچگاه نباید حذف شود.
با هدف پشتیبانی و حمایت موثر از تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی اولویت‌دار در حوزه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی ایجاد شد و فعالیت‌های آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.
یک متخصص طب سنتی ایرانی به بیان توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی پرداخت.این متخصص طب سنتی ایرانی ضمن بیان اینکه یک‌سری از گیاهان با طبع خنکی که دارند می‌توانند به اصلاح مزاج و کاهش حرارت بدن فرد کمک کنند، عنوان کرد: از جمله ساده‌ترین این گیاهان خیار، کاهو و درصد کمتری هندوانه است و برای تهیه آن می‌توان خیار را رنده کرد و به همراه سکنجبین به صورت شربت سکنجبین و خیار مصرف کرد
عفونت و سرماخوردگی‌های ساده به مرور زمان به سینوزیت تبدیل می‌شود.
یک متخصص طب سنتی گفت:استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. اگر روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: طب سنتی امروزه در سطح کشور بر مبنای دانش پایه گذاری شده و می تواند گره گشا باشد.
با فرا رسیدن فصل بهار طبیعت بدن نیز دچار تغییر و تحول می‌شود.
خواب یک‌سوم از زندگی هر فرد را خواب تشکیل می‌دهد که درصورتی که این خواب باکیفیت باشد فرد دوسوم دیگر زندگی خود را با موفقیت می‌تواند سپری کند. حواستان باشد که خواب با کیفیت خوابی است که در مدت شب به وقوع بپیوندد. خوابیدن در این ساعت باعث مرگ می‌شود!
در افرادی که خارش گلوی آن‌ها خیلی زیاد است و باعث می‌شود از برنامه‌های روزانه خود بازبمانند توصیه شده است علاوه بر شب، صبح بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان دیگر از این دمنوش گیاهی را مصرف کنند.
سمنو یکی از دسر‌های خوشمزه و سنتی است که از ترکیب آرد و جوانه گندم معمولا برای سفره هفت سین در عید نوروز تهیه می‌شود. سمنو دارای خواص بسیاری در طب سنتی است و برای درمان برخی بیماری‌ها مفید است.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در تعامل با دیگر نهادهای موثر ۴۸ اقدام اجرایی را برای احیا و ارتقای طب و داروسازی سنتی تعریف کرده است.
این گیاه دارای خواص فیبرینولیتیـک، ضـد درد، ضـد التهاب، ضد اضطراب، خوابآور و پایین آورنده قند خـون است همچنین مشخص شده است کـه ایـن گیـاه اثـرات آنتـی اکـسیدانی و آرام بخـشی دارد.
یک کارشناس طب سنتی غذا‌های مناسب برای قلب را ذکر کرده است. قلب برخی افراد ممکن است ضعیف شده باشد و نیاز داشته باشند تا از خوردن غذا‌های سنگین خودداری کنند. در ویدئوی زیر یک کارشناس طب سنتی درباره غذا‌های مناسب برای قلب صحبت کرده است.
شربت بهارنارنج نشاط آور بوده، تپش نامنظم قلب را برطرف کرده و برای کودکان بیش فعال و رفع وسواس فکری و عملی مفید است.
راهکارهای طب سنتی برای ارتقای سلامت سالمندان
مشاور و محقق طب سنتی گفت: تنظیم قند و کاهش کلسترول خون، روشن کننده پوست، پیشگیری از پارکینسون و بیماری‌های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد، سلامت استخوان، حفظ سلامت قلب و تقویت دستگاه گوارش نمونه‌هایی از تاثیر مصرف سیب بر سلامتی بدن است.
متخصص طب ایرانی با اشاره به نقش میوه‌ها در دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن، اظهار کرد: سیب و انار شیرین و انجیر تازه نیز کمک کننده خواهد بود
علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی گفت: در روز‌های آلودگی هوا، از خوردن غذا‌هایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این قبیل غذا‌ها باعث می‌شود غلظت خون بدن بالا برود.
توماس توخل ، سرمربی سابق چلسی، در حال حاضر در حال سپری کردن یک دوره طب سنتی در هند است.
این متخصص طب سنتی افزود: مصرف روزانه دو الی سه عدد سیب کامل صبح‌ها قبل‌از صبحانه و آخر شب می‌تواند در درمان این بیماری استفاده شود.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه نوشت: «برخی افراد با خون دماغ، تغییر فشار خون، تغییر خلق و خو، و تغییرات پوستی به به استقبال پاییز می‌روند، زیرا طبیعت پاییز سرد و خشک است! این فصل خصوص برای آن‌هایی که مزاج گرم و‌تر دارند، مناسب‌تر و خوشایندتر است.»
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی گفت: از گندم در کتاب‌های معتبر و در دسترس طب سنتی، به عنوان مولد خون صالح نام برده شده است؛ خونی که از نظر کمیت و کیفیت مناسب حال تمامی اعضای بدن است؛ بنابراین نان گرم و تازه خون‌ساز و اشتهاآور است. آرد گندم کامل، مزاج و طبیعتی گرم و‌تر دارد و غذایی پرطرفدار است به شکلی که سرانه مصرف گندم برای هر ایرانی حدود ۱۶۰ کیلوگرم در سال، دو و نیم برابر متوسط جهانی، است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ساز و کار استفاده از طب سنتی فراهم شود، بسیاری از خلاءها و نیازهای عرصه دارو و سلامت برطرف خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ