رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ما راهی نداریم جز اینکه به سمت الگوهای هوشمند و الکترونیک در حوزه کشورداری حرکت کنیم که این موضوع در دولت مردمی مورد توجه قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
در ایران منتقدان با اشاره به اینکه در نوبت قبلی که دولت روحانی اقدام به آزادسازی بدهی‌های ایران از امریکا کرده بود، گاندوسازان، تلاش‌های زیادی را برای زیر سوال بردن این تصممیم برنامه‌ریزی کرده بودند و به نقد رویکرد‌های جناحی و سیاسی در خصوص منافع ملی پرداختند. باید دید این تصمیم آیا دریچه‌ای به سمت درک مشترک میان دو کشور باز می‌کند یا آن را باید در حکم تصمیمی موردی و غیرمستمر قلمداد کرد.
کرمانشاه- نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبدیل خودرو از کالای مصرفی به سرمایه‌ای، گفت: نقدینگی کشور باید از بازار خودرو به سمت تولید و اشتغال برود.
رئیس‌جمهور گفت: تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از حاشیه‌آفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی ایجاد کرد و اندیشه‌ای را به وجود آورد که رهبری سیاسی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد؛ انقلاب فرهنگی برای تغییر عقیده مردم بود تا آنها به اختلاط رهبری سیاسی و مرامی عقیده پیدا کنند و در آن صورت رهبری امام معصوم در جامعه جواب می‌داد.
رشت- رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان گفت: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.
گروه‌هایی که مایلند جامعه ما ملتهب و آشفته باشد می‌توانند داخل یا خارج از کشور باشند. این که کجا هستند مهم نیست، هر طیف و افرادی که می‌خواهند اعتبار ایران را زیر سوال ببرد می‌توانند در گروهی باشند که به آنان اشاره کردم. البته تاکید می‌کنم که هرگز نمی‌توان یک جامعه یک دست داشت. اما باید به سمت توازن حرکت کرد. باید مرزبندی‌های حقوق یکدیگر را پاس بداریم. همچنین نباید اجازه بدهیم این شرایط، زمینه ساز سوء استفاده‌های سیاسی شود. من معتقدم برخی در تلاشند اهداف سیاسی خود را در این آب گل آلود پیگیری کنند.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وزرای انتخاب شده در تراز اداره کشور نیستند باید عناصری قوی تر و هماهنگ تر انتخاب می شد تا بتوانند کمک کار مردم باشند
از آنجایی که برگزاری همه پرسی در کشور بگونه‌ای است که شرکت‌کنندگان باید پاسخ آری یا نه را به صندوق بیاندازند طبیعی است که برگزاری آن باعث بوجود آمدن دوقطبی در جامعه خواهد شد.
فواد ایزدی گفت: «جنگ میان روسیه و اوکراین می‌تواند پایان یابد، آن‌ها می‌خواهند پای میز مذاکره نشسته و توافق کنند و روس‌ها نیز آماده هستند. اما رئیس‌جمهور اوکراین دست‌نشانده غربی‌هاست و کشور خود را ویران کرده است. وقتی جریان غرب‌گرا در کشور‌ها به قدرت می‌رسد این نوع اتفاقات برای کشور‌ها پیش می‌آید. غرب به اوکراین اجازه نداده است که به سمت توافق با روسیه حرکت کند. این فشار‌ها ادامه می‌یابد و دولت روسیه هم نمی‌تواند در این جنگ شکست بخورد و تلاش دارد در برابر غرب مقاومت کند.»
دو جزیره‌ی بزرگ و زیبا دارد که به هر دوی آن‌ها ماریتا (Marietas) می‌گویند و در سمت غربی این کشور قرار گرفته اند. این جزایر خالی از سکنه هستند و اهالی بومی و افرادی که همیشه در آن‌ها زندگی کنند، ندارد، اما مکان‌هایی فوق العاده و بکر برای گشت و گذار و سفر‌های رمانتیک است. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با ساحل مخفی ماریتا در مکزیک بیشتر آشنا شوید.
خطیب نماز جمعه تهران تاکیدکرد: عدم شفافیت در بودجه آغاز ناکارآمدی ها و نا ترازی ها است، یکی از دلایل کسری بودجه این عدم شفافیت است.
ابوترابی فرد گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه از نظر منابع و مصارف در چارچوب قواعد و اصول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شفاف و برنامه محور نقش تعیین کننده در نظم مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور دارد. اگر با تحول در نظام بودجه ریزی رو به رو شدیم، بدانید شاهد تحول در حوزه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی خواهیم بود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس تاکید کرد: متاسفانه در بدنه دولت و مجلس برخی فکر می کنند با پاک کردن صورت مسئله بر آبروی و حیثیت دولت اضافه می شود ولی کاملا در اشتباه هستند و باید گفت با انشالله و ماشالله و مشکلات بر گردن این و آن انداختن نمی توان کشور را اداره کرد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس تاکید کرد: متاسفانه در بدنه دولت و مجلس برخی فکر می کنند با پاک کردن صورت مسئله بر آبروی و حیثیت دولت اضافه می شود ولی کاملا در اشتباه هستند و باید گفت با انشالله و ماشالله و مشکلات بر گردن این و آن انداختن نمی توان کشور را اداره کرد.
حسن خمینی با بیان اینکه باید امیدی در دل‌ها ایجاد کنیم تا امید کج اندیشان را بر باد دهیم گفت: باید نقاط درخشان جامعه را بیان کنیم. امروز با امپراطوری رسانه‌ای مواجه هستیم که می‌خواهد امید مردم را بر باد دهد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: باید برای حرکت به سمت مردمی‌سازی دولت به گونه‌ای عمل کنیم که به جای اینکه دولت همه امور را انجام دهد، بخشی از امور از ظرفیت مردمی پیگیری شود.
خمام- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به حرکت کشور به سمت مدیریت تحولی گفت: مدیریت‌ها اگر با خلاقیت محوری و ایده پردازی همراه باشد منتج به توسعه و پیشرفت می‌شود.
به دلیل فضای رسانه ای، افکار عمومی فکر می‌کند هرکس بعد از انقلاب یک دوره نماینده، وزیر، استاندار یا امام جمعه بوده بار و بنه خود را بسته و رفته‌اند؛ متاسفانه افکار عمومی به قدری تخریب شده که می‌گویند هر کس بعد از انقلاب مسئول بوده اینگونه است و ما باید ثابت کنیم که جزو دزد‌ها نیستیم.
آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر تولید و اشتغال عنوان کرد: با کمیته امداد نمی‌شود کشور را اداره کرد بلکه باید با تولید و اشتغال، ضمن حفظ آبرومندی برای زندگی مردم، فقر را ریشه کن کرد تا همه کریمانه بر سر سفره خود بنشینند، چرا که پیامبر گرامی اسلام نیز می‌فرماید خدایا بین ما و نان ما جدایی میانداز که اگرنان نبود، نه روزه می‌گرفتیم و نه نماز می‌خواندیم و نه فریضه‌های پروردگارمان را انجام می‌دادیم.
حسین مرعشی گفت: مهم این است که سیاست‌گذاران متوجه این امر شوند که نمی‌شود کشور را با اقلیت اداره کرد. کشور باید با مشارکت ۶۵ به بالا پیش برود. جبهه پایداری اقلیتی است که خواب سیطره بر کشور را می‌بیند که هیچ‌وقت هم تعبیر نمی‌شود.
قالیباف اظهار کرد: با صراحت می‌گویم اگر در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و مشکلاتی داریم و کارنامه قابل قبولی نداریم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس در اداره کشور، مدیریت، تصمیم‌گیری و قانونگذاری در هر بخشی استفاده نمی‌شود و اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوان ایرانی قابلیت دارد، شعار نیست بلکه واقعیت است، گفت: باید برای اداره کشور توجه اصلی‌مان به جوانان باشد.
دوستان و متصدیان باید با عزمی راسخ در همه حوزه ها سعی در بالا بردن سطح ایمنی سفرها داشته باشند. و بستر لازم را برای نوسازی و بهسازی شبکه حمل و نقل کشور آماده کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ