عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوان ایرانی قابلیت دارد، شعار نیست بلکه واقعیت است، گفت: باید برای اداره کشور توجه اصلی‌مان به جوانان باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
دژکام در ادامه اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار شهید داده ایم و خون شهید هدر نمی شود و امروز قانون کشور این است و چیزی خلاف حکم قرآن و اهل بیت نمی تواند قانون شود و این ثمره خون شهداست و باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی ایجاد کرد و اندیشه‌ای را به وجود آورد که رهبری سیاسی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد؛ انقلاب فرهنگی برای تغییر عقیده مردم بود تا آنها به اختلاط رهبری سیاسی و مرامی عقیده پیدا کنند و در آن صورت رهبری امام معصوم در جامعه جواب می‌داد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا دیابت را به عنوان یکی از هشت عامل اصلی مرگ و میر در آن کشور معرفی کرده است. کارشناسان اشاره می‌کنند که علائم دیابت می‌تواند با توجه به نوع دیابت و پیشرفت بیماری از خفیف تا شدید متغیر باشد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا دیابت را به عنوان یکی از هشت عامل اصلی مرگ و میر در آن کشور معرفی کرده است. کارشناسان اشاره می‌کنند که علائم دیابت می‌تواند با توجه به نوع دیابت و پیشرفت بیماری از خفیف تا شدید متغیر باشد.
«احمد وحیدی» وزیر کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به انتشار فیش حقوقی ۱۰۶ میلیون تومانی در سازمان مدیریت پسماند آیا وزارت کشور به این موضوع ورود کرده و با این تخلفات برخورد می‌کند، گفت: ما مواردی را که گزارش یا منعکس شود حتما بررسی می‌کنیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، حتما تذکر می‌دهیم. وحیدی ادامه داد: نمی‌توانم درباره این فیش خاص اظهار نظر کنم، چراکه نیاز به بررسی دارد که آیا این فیش برای یک ماه یا چند ماه است. من اطلاع دقیقی از اینکه این فیش برای چه مدتی بوده است ندارم.
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان به موضوع لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشتند و با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آن‌ها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان به موضوع لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشتند و با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آنها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
عبدی نوشت: مساله اصلی باید حفظ منافع ملی کشور باشد. اگر این رویکرد را در ادامه شاهد باشیم، می‌توان گفت که این توافق امیدبخش و مفید است، در غیر این صورت چه بسا با کوچک‌ترین موانعی که مواجه شویم دوباره به جای اول برمی‌گردیم. البته طرفداران وضع موجود باید متوجه شوند، این‌گونه نیست که به راحتی بتوان سیاست‌های موجود را در ذیل رویکرد‌های قبلی توجیه کرد، چنین توجیهاتی ثمربخش نخواهد بود. بنابر این به جای توجیهات غیرقابل قبول بهتر است رویکرد خود را اصلاح کنند تا راه برای اتفاقات بهتر باز شود.
محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت نقش مردم در اداره امور کشور، اظهار داشت: ما در زمینه مردمی‌سازی در برخی حوزه‌ها، عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید جبران کنیم. ضروری است همواره توجه کنیم که نظام ما یک نظام مردمی است و بسیاری از مشکلات و خطرات به واسطه حضور مردم رفع و دفع شده‌اند.
خطیب نماز جمعه تهران تاکیدکرد: عدم شفافیت در بودجه آغاز ناکارآمدی ها و نا ترازی ها است، یکی از دلایل کسری بودجه این عدم شفافیت است.
ابوترابی فرد گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه از نظر منابع و مصارف در چارچوب قواعد و اصول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شفاف و برنامه محور نقش تعیین کننده در نظم مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور دارد. اگر با تحول در نظام بودجه ریزی رو به رو شدیم، بدانید شاهد تحول در حوزه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی خواهیم بود.
حسن خمینی با بیان اینکه باید امیدی در دل‌ها ایجاد کنیم تا امید کج اندیشان را بر باد دهیم گفت: باید نقاط درخشان جامعه را بیان کنیم. امروز با امپراطوری رسانه‌ای مواجه هستیم که می‌خواهد امید مردم را بر باد دهد.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیماری‌زایی سویه‌های جدید کرونا مشابه امیکرون پایین است، در عین حال به سرایت‌پذیری بالای آن اشاره و تاکید کرد: با توجه به رفت‌وآمدها و مسافرت‌ها باید نظارت و کنترل کافی از مبادی مرزی صورت گیرد؛ زیرا عدم نظارت می‌تواند جرقه‌ای از افزایش ابتلا به بیماری در کشور باشد.
با توجه به عرضه محصولات خودروسازان کشور در بورس کالا و ادامه این عرضه ها، بسیاری از خریداران و علاقه مندان به بازار خودرو می‌خواهند بدانند نحوه خرید خودرو در بازار شفاف بورس کالا به چه نحو است. در این مطلب به چند پرسش درباره خرید خودرو از بورس کالا پاسخ داده شده است.
با توجه به اینکه باشگاه سانتاکلارا دریافت پول نقد را نیز رد کرده، به هر ترتیب باید دید که مدیریت فعلی باشگاه به چه طریق می‌تواند این گره کور شده را باز و نگرانی‌ها بابت ادامه حضور محبی را برطرف کند.
یک جمعیت‌شناس با اشاره به آمار ۱۰،۵ میلیونی نوجوانان کشور، نسبت به ضرورت پوشش تحصیلی همگانی و اجباری ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها تا آخر مقطع دبیرستان تاکید کرد و گفت: «۷۰ درصد نوجوانان دختر و ۷۰درصد نوجوانان پسر ۱۵ تا ۱۸ ساله محصلند و ۳۰درصد این جمعیت «رها» هستند. این یک مساله است و باید به پوشش تحصیلی در این رده سنی توجه کرد.»
محمدرضا پیرمرادی، رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه سلامت جنسی و بهداشت روان ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، می‌گوید: «شیوع اختلالات جنسی در کشور بالای ۳۰درصد است که سلامت روان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این حوزه باید با توجه به رویکرد‌های جمعیتی مورد توجه قرار بگیرد، در غیر این صورت احتمال باروری را کاهش می‌دهد. بر همین اساس لازم است اختلالات جنسی به‌صورت سیستماتیک به مردم البته متناسب با فرهنگ جامعه آموزش داده شود، زیرا این مسأله با بهداشت روان ارتباط نزدیکی دارد.»
نماینده مردم خوی در مجلس گفت: تا زمانی که توجه به ظرفیت‌های داخلی، عزتمندی کشور و کرامت ملت در مذاکرات مدنظر قرار داشته باشد، تداوم گفتگوها بهینه خواهد بود و می‌توان تلاش‌ها را ادامه داد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ما راهی نداریم جز اینکه به سمت الگوهای هوشمند و الکترونیک در حوزه کشورداری حرکت کنیم که این موضوع در دولت مردمی مورد توجه قرار گرفته است.
تبریز- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه صنایع بزرگ و سنتی کشور به موضوع دانش بنیان ورود کنند، گفت: باید به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در این صنایع توجه شود.
آمار جداول فوق نشان دهنده وضعیت کلی سینما در پنج ماه سال جاری است و کاهش نزدیک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مخاطب امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ مؤید این نکته است که سینما در وضعیت بحرانی تر قرار گرفته است (البته کاهش معنادار مخاطب در مرداد امسال به دلیل ایام محرم است) و با توجه به ادامه وضعیت بحرانی اقتصادی قشر "سینمارو" اگر بازهم تمهیدات لازم برای مدیریت بحران سینما طی هفت ماه آینده اندیشیده نشود، پیش‌بینی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون مخاطب برای سینمایی امسال دور از ذهن نخواهد بود و جهت جلوگیری از تبعات کاهش شدید مخاطب سینماهای کشور همچنان اعتقاد دارم اصلاحات اساسی در سیاست‌های تولید، توزیع و نمایش فیلم باید ایجاد شود تا توان ادامه حیات سینما در دسترس باشد. منجی سینما در خارج آن نیست، در خود سینما است، خواه دولت و یا خواه فعالان آن...
با توجه به اینکه تیم ملی، باید اواخر شهریورماه عازم اتریش شود، طبیعتا فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر کار‌های اداری مربوط به این سفر را انجام دهد چرا که برای سفر به اتریش باید ویزای شینگن داشت و اخذ ویزای این کشور، در حالت معمول بین ۲ هفته تا یکماه طول خواهد کشید.
بانک رفاه کارگران با هدف توسعه خدمات و محصولات غیرحضوری خود، نسبت به راه‌اندازی «سامانه بتا» اقدام کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ