از آنجایی که برگزاری همه پرسی در کشور بگونه‌ای است که شرکت‌کنندگان باید پاسخ آری یا نه را به صندوق بیاندازند طبیعی است که برگزاری آن باعث بوجود آمدن دوقطبی در جامعه خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ورشو در ادامه مخالفت‌های خود با طرح تازه بروکسل برای مدیریت مهاجران غیرقانونی، برگزاری همه‌پرسی در دو ماه آینده را کلید زد.
مردم جمهوری آفریقای مرکزی برای شرکت در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند.
بیش از 88 درصد هواداران اتلتیکو به بازگشت نشان قدیمی باشگاه روی پیراهن رای دادند و از اول جولای 2024 این تغییر اعمال خواهد شد.
شعب اخذ رای در ازبکستان به منظور برگزاری همه‌پرسی درباره تداوم حضور رئیس جمهور این کشور بر مسند قدرت تا سال ۲۰۴۰، باز شد.
جواد لاریجانی گفت: نظام ما مبتنی بر رأی مردم است. هیچ‌کسی در این کشور و نه در کشور، در کل منطقه غرب آسیا و جهان اسلام، قوی‌تر از مقام معظم رهبری، مدافع رأی مردم نیست. وی تصریح کرد: درباره اسلام هم نمی‌توانیم همه‌پرسی کنیم. مثلا یک گروهی بگوید رفراندوم کنیم برخی از احکام اسلام اجرا بشود یا نشود؛ این خلاف قانون اساسی است و نمی‌تواند موضوع رفراندوم باشد.
روزنامه ایران نوشت: هیچ نظام سیاسی، موجودیت خود را به معرض رأی‌گیری دوباره نمی‌گذارد؛ این مسأله اساساً مسأله‌ای عجیب و نامتعارف است که از سوی برخی طرح می‌شود.
در حالیکه همه‌پرسی موجود در قانون اساسی برای حل چالش‌ها و بن‌بست های بی‌جواب است، این روزها به دستمایه برخی سیاسیون برای عوام‌فریبی و سودجویی سیاسی تبدیل شده است.
رئیس جمهور سابق ایران در دیدار نوروزی با مدیران ارشد دولت راه حل اصلی مشکلات با هدف تحول را اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (برگزاری همه‌پرسی و مراجعه به آرای عمومی) ذکر کرد و گفت: هر چند سؤالات مردم متعدد است، اما در این همه‌پرسی می‌توان سه پرسش اساسی در سه زمینۀ سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد را با مردم در میان نهاد.
شورای نگهبان در بیانیه‌ای فرارسیدن سالروز برگزاری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ و روز «جمهوری اسلامی ایران» را گرامی داشت.
محسن هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن اشاره به اصول 27 و 57 قانون اساسی برای اعتراض و همه‌پرسی زمینه‌های تحقق این اصول را بررسی می‌کند و با بیان اینکه پیش از این دو بار همه‌پرسی در خصوص قانون اساسی در خصوص موضوعات بنیادین کشور صورت گرفته است، گفت: اگر نقاط افتراق جدی وجود داشته باشد که این نقاط باعث شود تا اسلامیت و جمهوریت نظام دچار مشکل شود، از این ظرفیت می‌توان برای حل مشکلات استفاده کرد.
دیپلمات ارشد کره شمالی از نتیجه همه‌پرسی الحاق چهار منطقه در جنوب و شرق اواکراین به روسیه، حمایت کرد.
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین را برسمیت می‌شناسد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که درباره حمایت بیشتر ناتو از نیروهای مسلح این کشور، با دبیرکل این ائتلاف صحبت کرده است.
وزیر خارجه ترکیه با اعلام مخالفت کشورش با همه‌پرسی الحاق به روسیه در مناطق شرق اوکراین، گفت کرملین در حال بررسی بازگشت به مذاکرات با کی‌یف است.
وزیر امور خارجه گفت: معضل اشغالگری و مناقشه دیرین در غرب آسیا با اجرای ابتکار دموکراتیک ایران و برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین حل و فصل می‌شود.
همه‌پرسی تحت حمایت مسکو در مناطقی از شرق اوکراین که روسیه آنها را تحت کنترل خود گرفته است، از دیروز آغاز شد. در این رفراندوم، شهروندان مناطق تحت اشغال لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا برای پیوستن به روسیه پای صندوق رأی رفتند.
دبیرکل ناتو با محکوم کردن همه‌پرسی در دونباس و دو منطقه در شرق اوکراین، آن را «ساختگی» خواند.
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه می‌گوید این کشور از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند و نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی اوکراین را نخواهد پذیرفت.
وزرای خارجه گروه هفت اعلام کردند برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسند.
رئیس جمهور اوکراین مدعی است که باوجود اعلامیه برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، موضع و اهداف کی‌یف تغییر نخواهد کرد.
«ولادیمیر سالدو»، رئیس منطقه خرسون (جنوب اوکراین) اعلام کرد که همه پرسی برای پیوستن به روسیه از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهرماه) برگزار می‌شود.
رییس شورای منطقه لوهانسک هم پس از مقامات دونتسک و خرسون از تعیین تاریخ برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه خبر داد.
رئیس منطقه خرسون در بیانیه ای اعلام کرد که همه پرسی برای پیوستن به روسیه از اول تا پنجم مهر ماه سال جاری برگزار می شود.
علی‌رغم مخالفت‌ها و شرط‌وشروط‌های رئیس‌جمهور اوکراین، مقامات محلی منطقه زاپروژیا می‌گویند همه‌پرسی پیوستن این منطقه به روسیه ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ