چند وقتی است که بازار روغن موتور در سراسر کشور از کمبود و گرانی رنج می برد، با این حال اگرچه اوضاع در استان تهران تا حدودی کنترل شده اما بازار سایر استانها هنوز نابسامان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درحالی‌که اظهارات مسئولان صنفی و تصمیمات دولت درخصوص قیمت روغن بر تثبیت قیمت این کالای اساسی تأکید دارد، رصد بازار و تغییرات قیمت محصولات موجود نشان می‌دهد قیمت همچنان رو به افزایش بوده و قیمت محصولات بعضی برندها ۲۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران با اشاره به گسترش روغن موتور تقلبی، گفت: با توجه به بالا بودن قیمت روغن موتور، سودجویان به صورت حرفه ای روغن موتور تقلبی را در قوطی های برندهای معتبر وارد می کنند.
۳۲ قلم به عنوان کالای اساسی ثبت شده است که در این راستا می‌توان به گندم، برنج، انواع گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، شکر، لبنیات، روغن، حبوبات و… اشاره کرد.
برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت، روغن و… چند راه حل تجربه شده و تجربه نشده در میان کارشناسان کشور وجود دارد.
با وجود اینکه حمل سویا از کارخانجات روغن کشی به واحدهای مرغداری در حال انجام است آیا می توان منتظر کاهش قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده بود.
مدیرعامل شرکت ایرانول گفت: پیگیری پالایشگاه‌های اصلی روغن ساز در وزارت صمت و شورای رقابت، منجر به کنترل درخواست عرضه روغن پایه در داخل به نفع مصرف کنندگان واقعی و حذف ابلاغیه تعرفه ۱۵ درصدی عوارض صادراتی شد.
مدیرعامل شرکت ایرانول گفت: پیگیری شرکت های اصلی روغن ساز در وزارت صمت و شورای رقابت، منجر به کنترل بازار روغن پایه در داخل و حذف تعرفه 15 درصدی عوارض صادراتی شد.
وقوع خشکسالی در اسپانیا باعث شده تا قیمت روغن زیتون در بازار جهانی به بالاترین میزان در ۲۶ سال گذشته برسد.
معاون وزیر صمت گفت: نرخ مصوب روغن موتور در سال جدید افزایش نیافته و افزایش قیمت اخیر در بازار، گران‌فروشی است.
شرکت نفت پارس از خط تولید محصول جدید Flowmax ATF Multiplex ؛ روغن چند منظوره گیربکس های اتوماتیک رونمایی و این محصول را به بازار عرضه کرد.
قیمت لبنیات و روغن در ۳ ماه اخیر تثبیت نسبی داشته است.
این موضوع خیلی مهم است که مقدار آبی که با آن زودپز شما به فشار لازم می‌رسد را بدانید و به­ میزان کافی از آن استفاده کنید. از نصف لیوان شروع کنید، اگر زودپز شما به فشار لازم نرسید، مقدار آب درون آن را بیشتر کنید. یک مکته دیگر این که، هیچوقت زودپز را تا حدی پر نکنید که به سوپاپ ایمنی برسد، چون ممکن است در آن غذا گیر کند و باعث ایجاد حادثه شود. برای پخت غذا در زودپز هرگز از روغن استفاده نکنید. حتی مقدار کمی از آن هم می‌تواند خطرناک باشد و باعث ذوب درزبند و دیگر اجزای زودپز شود.
مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت از ثبات تولید و قیمت روغن موتور تا دو ماه آینده خبر داد.
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی پلیمری وزارت صمت گفت: به دلیل کاهش تولید روغن موتور در ۲ واحد اصلی تولیدکننده، با کمبود و افزایش قیمت این محصول در بازار مواجه شدیم که الته به زودی مشکل حل می شود.
گندم، ذرت، روغن و شکر با آغاز جنگ روسیه و اوکراین دچار افزایش قیمت شدند اما در نهایت در اکتبر سال گذشته قیمت ها تا حدودی فروکش کردند.
گندم، ذرت، روغن و شکر با آغاز جنگ روسیه و اوکراین دچار افزایش قیمت شدند اما در نهایت در اکتبر سال گذشته قیمت ها تا حدودی فروکش کردند.
قبل از انقلاب، کارخانه روغن نباتی قو تقریباً نزدیک به ۲۲ نوع روغن تولید می‌کرد، که ۳‌ـ ۴ نوع آن روغن قنادی بود. البته کره هم در این کارخانه تولید می‌شد، از جمله کره گیاهی (مارگارین). در آن روز‌ها روغن مایع هم با ظروف شیشه‌ای تولید و روانه بازار شد. ماه رمضان که می‌شد مصرف روغن مایع بالا می‌رفت، آن هم برای پخت زولبیا و بامیه بود.
بورس کالای ایران از پذیرش روغن ضایعاتی، شایعات کارتن، ضایعات فلزی وچرخ خودرو ضایعاتی، بشکه خالی، میل لنگ تیبا، نخ فیلامنتی، شیرفرادما، پروفیل فولادی متعلق به ۹شرکت در بازار فرعی خبر داد.
بر اساس یک تحلیل صورت گرفته، پیش بینی می‌شود که ارزش بازار جهانی صنعت حذف خالکوبی در سال ۲۰۲۷ میلادی به ۸۰۰ میلیون دلار برسد در حالی که در سال ۲۰۱۹ میلادی ارزش این بازار ۵۰۰ میلیون دلار بود. حدود ۴۰ درصد از این بازار در امریکای شمالی است و در اروپا نیز روش‌های پاکسازی لیزری به شد ت در حال افزایش است.
مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی گفت: کاهش تقاضا همچنان ملموس و باعث ایجاد بازار رقابتی بین شرکت‌های تولید کننده شده است.
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
وزیر صمت گفت: اگرچه در تولید برخی محصولات همچون روغن خوراکی و پودر شوینده کاهش تولید داشتیم اما این کاهش به منزله کمبود آن کالا در بازار نیست.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی رویه زیتون و روغن زیتون بی کیفیت، خواستار ساماندهی بازار زیتون شد.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه فراوانی کالا داریم اما تقاضا کاهش یافته و رکود سنگین است، توضیحاتی را در مورد قیمت برنج ارائه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ