وزارت بهداشت قرقیزستان در بیانیه ای از افزایش کشته و زخمی شدگان درگیری های مرزی میان نیروهای این کشور و تاجیکستان به ۱۸۶ نفر خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است».
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به درگیری دیروز ایران و طالبان گفت: از این اتفاقات برای بچه‌هایی که در یک خانه باهم هستند می‌افتد؛ اختلافی به وجود می‌آید و دعوا می‌شود.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: درپی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان را ابلاغ و تأکید کرد که شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند.
وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره آخرین وضعیت تحولات مرزی و درگیری‌های نظامی بین دو کشور ترکیه و سوریه بحث و تبادل نظر کردند.
درگیری‌های مرزی اخیر در مرز تاجیکستان و قرقیزستان منجر به کشته شدن ۱۰۰ نفر شده است. تنش در مرز این دو کشور همسایه در آسیای مرکزی نشان دهنده آن است که اصطکاک در روابط فیمابین می‌تواند کل منطقه را بی ثبات سازد.
آخرین آمار از تلفات درگیری‌های اخیر مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان نشان می‌دهد که شمار کشته‌ها به ۹۴ نفر رسیده است.
«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پی کشته شدن ۸۱ تن در درگیری‌های مرزی بین تاجیکستان قرقیزستان از دولت‌های دو کشور خواست از تشدید تنش‌های نظامی اجتناب کنند.
رهبر حزب دموکرات تاجیکستان و عضو مجلس نمایندگان این کشور می‌گوید بیش از ۶۰ نفر در درگیری‌های مرزی کشته شدند.
درگیری‌های مرزی میان ایروان و باکو در هفته گذشته بیش از ۲۰۰ کشته برجای گذاشت. طرفین در سال ۲۰۲۰ و در دهه ۱۹۹۰ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، منطقه ارامنه‌نشین جمهوری آذربایجان تجربه دو جنگ را داشتند.
وزارت بهداشت قرقیزستان در بیانیه ای از افزایش کشته و زخمی شدگان درگیری های مرزی میان نیروهای این کشور و تاجیکستان به ۱۸۶ نفر خبر داد.
همانند بسیار از بحران‌های سیاسی و نظامی در نقاط مختلف جهان، درگیری‌های میان قرقیزستان و تاجیکستان نیز تا حد زیادی در اعمال مرزهای تحمیلی پس از یک رخداد بزرگ در سطح نظام بین‌الملل ریشه دارد. تنش میان این دو کشور محصور در خشکی نیز می‌بایست در تنش‌های برجای مانده از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ریشه‌یابی شود.
همانند بسیار از بحران‌های سیاسی و نظامی در نقاط مختلف جهان، درگیری‌های میان قرقیزستان و تاجیکستان نیز تا حد زیادی در اعمال مرزهای تحمیلی پس از یک رخداد بزرگ در سطح نظام بین‌الملل ریشه دارد. تنش میان این دو کشور محصور در خشکی نیز می‌بایست در تنش‌های برجای مانده از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ریشه‌یابی شود.
وزارت بهداشت قرقیزستان اعلام کرد آمار تلفات درگیری‌های مرزی این کشور با تاجیکستان افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت خارجه در پی درگیری‌های مرزی بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری قرقیزستان، با ابراز نگرانی از تشدید این درگیری‌ها، خواستار آتش بس پایدار و حل و فصل اختلافات شد.
شمار نظامیان جمهوری آذربایجان که در درگیری‌ های اخیر در مرز با ارمنستان کشته شدند، به ۷۱ نفر افزایش یافت.
نخست وزیر ارمنستان از کشته شدن دست‌کم ۱۳۵ نظامی این کشور در درگیری‌ های مرزی با نظامیان جمهوری آذربایجان خبر داد.
نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد در درگیری‌های مرزی شب گذشته بین نیروهای این کشور و جمهوری آذربایجان، دست‌کم ۴۹ نظامی ارمنستان کشته شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر تمامیت ارضی دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان آمادگی کشورمان برای هرگونه مساعدت به حل و فصل اختلافات بین دو کشور همسایه را اعلام کرد.
احمد وحیدی گفت: تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان است و هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است.
امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیرو‌های نظامی و انتظامی نیست.
سه دهه از درگیری‌های باکو و ایروان می‌گذرد و اخیرا این تنش‌ها به مالکیت منطقه «زنگه‌زود» کشیده شده که مرز ایران و ارمنستان را تعریف می‌کند، مرزی که جمهوری اسلامی به شدت روی آن حساس است.
مدیرعامل یک مجموعه فولادی گفت: مجموعه اقدامات برای کاهش عدم‌النفع مدیریت مصرف از جمله انتقال تامین تعمیرات اساسی به زمان مدیریت مصرف در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب شایعات مطرح شده درباره حذف کارت سوخت جایگاهداران، گفت: هیچ ابلاغیه‌ای درباره حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین وجود ندارد و چنین طرحی در برنامه نیست.
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان از جلسه با وزارت دفاع طالبان درباره درگیری مرزی امروز خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ