همانند بسیار از بحران‌های سیاسی و نظامی در نقاط مختلف جهان، درگیری‌های میان قرقیزستان و تاجیکستان نیز تا حد زیادی در اعمال مرزهای تحمیلی پس از یک رخداد بزرگ در سطح نظام بین‌الملل ریشه دارد. تنش میان این دو کشور محصور در خشکی نیز می‌بایست در تنش‌های برجای مانده از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ریشه‌یابی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقام ارشد لهستان گفت که در صورت تشدید شرایط در پی استقرار نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» در بلاروس، ورشو مرز مشترک خود با مینسک را خواهد بست.
توضیحاتی در مورد انتخاب مرز برای ورود و خروج زائران اربعین در سامانه سماح را مشاهده می‌کنید.
مسئولان محلی بدخشان در افغانستان اعلام کردند که زلزله نسبتاً شدیدی امروز این ولایت را تکان داده است.
مسئولان محلی بدخشان در افغانستان اعلام کردند که زلزله نسبتاً شدیدی امروز این ولایت را تکان داده است.
بیشتر آبادی‌های تهران از اسامی اشخاصی نامگذاری شدند که زمین‌های آن نواحی به آن‌ها تعلق داشت. معمولا هم این حق برای اربابان و ثروتمندان بود تا نام خود را بر روی یک زمین به یادگار بگذارند، اما ماجرای نامگذاری خیابان سمنگان در محله نارمک کمی متفاوت است.
بنابر این اعلام محل وقوع زمین لرزه در فاصله ۹ کیلومتری لامرد استان فارس، ۱۱ کیلومتری پارسیان هرمزگان و ۲۰ کیلومتری وراوی فارس بوقوع پیوسته است.
ویدئو‌هایی از تکانه‌های شدید این زمین‌لرزه پرقدرت و وحشت و فرار مردم تاجیکستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
آنکارا از دهه ۱۹۹۰ با ارمنستان روابط دیپلماتیک و تجاری نداشته است. آن‌ها عمدتاً بر سر ۱.۵ میلیون نفری که ارمنستان می‌گوید در سال ۱۹۱۵ توسط امپراتوری عثمانی، سلف ترکیه مدرن کشته شدند، اختلاف نظر دارند. ارمنستان می‌گوید این یک نسل کشی است. ترکیه می‌پذیرد که بسیاری از ارامنه ساکن امپراتوری عثمانی در درگیری با نیرو‌های عثمانی در طول جنگ جهانی اول کشته شدند؛ اما این آمار را به چالش می‌کشد و سیستماتیک بودن آن را رد می‌کند.
منابع لبنانی از تنش در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر می دهند.
وزیر حفاظت از شهروندان یونان امروز اعلام کرد که آتن در صدد است تا مرز خود با ترکیه را حصارکشی کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مرز بین انتقاد با جریان‌های معاند و بدخواهان جدا شود.
درگیری‌های مرزی اخیر در مرز تاجیکستان و قرقیزستان منجر به کشته شدن ۱۰۰ نفر شده است. تنش در مرز این دو کشور همسایه در آسیای مرکزی نشان دهنده آن است که اصطکاک در روابط فیمابین می‌تواند کل منطقه را بی ثبات سازد.
رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان اعلام کرد که با طرف تاجیک درباره عقب کشیدن تجهیزات سنگین نظامی از نقاط مرزی دو کشور به توافق رسیده است.
تایباد - مرز زمینی دوغارون در عمر فعالیت بیش از یکصد ساله خود، درحالی مرز برادری برای مردمان دو سوی هریررود بوده است که این برادری در روزهای متعلق به آل‌الله به زیبایی قابل مشاهده است.
در پی درگیری مسلحانه در مرز قرقیزستان و تاجیکستان، پروتکلی با هدف تامین صلح بین رؤسای سازمان‌ های اطلاعاتی دو کشور امضا شد.
آخرین آمار از تلفات درگیری‌های اخیر مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان نشان می‌دهد که شمار کشته‌ها به ۹۴ نفر رسیده است.
همانند بسیار از بحران‌های سیاسی و نظامی در نقاط مختلف جهان، درگیری‌های میان قرقیزستان و تاجیکستان نیز تا حد زیادی در اعمال مرزهای تحمیلی پس از یک رخداد بزرگ در سطح نظام بین‌الملل ریشه دارد. تنش میان این دو کشور محصور در خشکی نیز می‌بایست در تنش‌های برجای مانده از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ریشه‌یابی شود.
پس از چند روز درگیری، اوضاع در مرز ارمنستان از سوی مقامات این کشورر آرام گزارش شد.
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی بر آمادگی ایران برای کمک به حل و فصل اختلافات این کشور با ارمنستان تأکید کرد و گفت: مرز ایران و ارمنستان باید بدون تغییر حفظ شود.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زائران تا اطلاع بعدی بسته شد.
بر خلاف مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر باز بودن مرز مهران اعلام شد، در این فیلم نشان داده می شود که مرز مهران بسته است.
بر خلاف مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر باز بودن مرز شلمچه اعلام شد، در این فیلم نشان داده می شود که مرز شلمچه بسته است.
رئیس پلیس راهور از رفع خطر نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران اربعینی خبر داد و گفت: 65 درصد از افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند.
در زندگی مشترک، افراد نیازمند یک حریم شخصی و خصوصی نیز هستند؛ چراکه وجود این فضای شخصی، به اندازه در کنار یکدیگر بودن، به همزیستی رابطه زناشویی کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ