پول دیجیتال پدیده‌ای است که با ظهور فناوری‌های جدید در حوزه پولی و بانکی مورد توجه بانک‌های مرکزی قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهارستان نشینان در سه شنبه نظارتی مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی وضعیت تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه ۱۴۰۲، اولویت ‌های تخصیص اعتبار را مشخص و بر ضرورت اجرای دقیق احکام بودجه‌ای تاکید کردند.
یکی از معاونان بانک مرکزی در دوره ریاست عبدالناصر همتی درباره اینکه آیا می‌توان مکانیسم جدیدی را به جای شیوه‌ای که در دولت حسن روحانی با عراق شکل گرفت، جایگزین کرد؟ گفت: «به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و حتی یک ریال را هم نمی‌توانند جابه‌جا کنند. نزدیک به دو سال است که دولت سیزدهم بر سر کار آمده، مگر مدعی نیستند که طرح دولت قبل درست نبود پس چرا تاکنون طرح جدیدی را ارائه نکرده‌اند؟»
بنا بر نظر برخی کارشناسان اقتصادی تازمانی که بانک ها به شرکت های وابسته خود وام می دهند نباید انتظار دادن وام به بخش های دیگر را داشت.
رئیس کل بانک مرکزی گفت:: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارز در کشور‌های مختلف داریم که بعضا مشخص نیست چرا پول ما در آن کشور‌ها مانده، بنابراین باید دست به اقدامات سیاسی و دیپلماتیک برای آزادسازی آن بزنیم.
حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه گفت: باید سراغ بانک‌، مدیرعامل، هیات مدیره، نظارت بانک مرکزی برویم نه اینکه بگوئیم فلان مشتری چرا قسطش را نمی‌دهد.
قالیباف گفت: صراحتا می‌گویم این‌که رئیس کل بانک مرکزی اعلام می‌کند از برخی آمار‌های درآمد‌های ارزی مطلع نیست قابل قبول نبوده چرا که این اختیار به بانک مرکزی داده شده و در نشست سران قوا نیز با درخواست شما موافقت شد و این‌که شما می‌گویید ما در جریان و مطلع نیستیم پذیرفته شده نیست اگر موردی هست بگویید تا کمک کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چرا واحد تولیدی باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشد؟ گفت: از واحد‌های تولیدی بپرسید کدام یک از نیاز‌های تولید را با ارز بازار آزاد تامین می‌کنید که ارز حاصل از فروش را می‌خواهید با نرخ آزاد در بازار به فروش برسانید؟
باید منتظر ماند و دید که آیا پیمان قربانی، محمدرضا فرزین را هم از بانک مرکزی بدرقه می‌کند و یا پیش از آن فرزین تصمیم می‌گیرد که او را از ساختمان شیشه‌ای میرداماد بدرقه کند؟
امروز مطالبی همچون ارزش سهام عدالت در اولین روز هفته چقدر شد؟، نرخ حواله یورو در سامانه نیما چقدر شد؟، چرا نباید ربع سکه بخریم؟، شوک فلز گرانبهای جهانی به بازار طلا و سکه داخلی، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟، ۱۰ خبری که می‌تواند بر روند بورس فردا تاثیر بگذارد،  کدام شرکت‌ها به دلیل محدودیت مصرف گاز متوقف شدند؟، سهامداران شتران بخوانند، چقدر پول حقیقی از بورس خارج شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
روزنامه کیهان از گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس انتقاد کرد.
ارز نیمایی ضربه بزرگی به صادرات وارد کرد. کسانی که از استقلال بانک مرکزی صحبت می‌کنند بدانند زمانی که رئیس بانک مرکزی تئوری و راهبرد درستی نداشته باشد و فردی کارآمد نباشد به نتیجه نخواهیم رسید. افزایش نرخ ارز را به اغتشاشات و خارج از کشور ارجاع ندهید چرا که این فرار رو به جلو است.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: گزارش رئیس کل بانک مرکزی در مورد بازار ارز سراسر فرافکنی بود چرا که مسائل سایر کشورها به سیاست‌های مهم بانک مرکزی ارتباطی ندارد.
رئیس سابق بانک مرکزی گفت: با صراحت بگویم. دوستان دولت فکر کردند توافق نزدیک است. گفتند ارز ۴۲۰۰ تومانی را برداریم تحریم هم که برداشته می‌شود، مشکل افزایش قیمت پیدا نمی‌کنیم. اما به هر دلیلی توافق انجام نشد و گرفتاری‌های جدید پیش آمد. حالا مدام می‌گویند گذشتگان بانی وضع موجود هستند. پس شما برای چه آمدید رئیس جمهور شدید؟ پس چرا در جلسات مناظره می‌گفتید ما می‌آییم وضع را درست می‌کنیم؟
رئیس کل بانک مرکزی گفت: دلار در دنیا تقویت شد؛ چرا که ارزش دلار به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از ۰.۵ به چهار درصد طی چند مرحله تقویت شده است. در بیش از ۹۰ کشور، نرخ‌های بهره را افزایش دادند و این افزایش نرخ بهره به ویژه در آمریکا، منجر به تقویت دلار شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: رئیس بانک مرکزی باید در مجلس حضور یابد و توضیح دهد که چرا با وجود داشتن درآمد ارزی، قیمت دلار در حال افزایش است.
معاون بانک مرکزی گفت:در صورت ارائه دسترسی لازم برای استعلام وضعیت متقاضی از لحاظ داشتن یا نداشتن مسکن از سوی وزارت راه، پرداخت تسهیلات مسکن خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم سرعت می گیرد.
بانک مرکزی تاکید دارد همه بانک‌ها مکلفند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند، اما با این وجود، تماس‌های مخاطبان تابناک حکایت از این دارد که درب برخی از بانک‌ها همچنان بر پاشنه وام نداریم می‌چرخد.
بانک مرکزی تاکید دارد همه بانک‌ها مکلفند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند، اما با این وجود، تماس‌های مخاطبان تابناک حکایت از این دارد که درب برخی از بانک‌ها همچنان بر پاشنه وام نداریم می‌چرخد.
رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد گفت: موضوع بحث جعل و سو استفاده از مدارک تحصیلی از زمان تشکیل مؤسسات آموزشی وجود داشته و سابقه زیادی دارد؛ اما امروزه به خاطر گستردگی ارتباطات در حوزه فضای مجازی و اینترنت، این موضوع خیلی ملموس‌تر و بیشتر شده است، چرا که منافع مالی گسترده‌ای را برای سو استفاده گران این عرصه فراهم می‌کند.
طبق قانونی که بانک مرکزی به آن تاکید و اشاره دارد، شاهد رفتاری خلاف آن در برخی از بانک‌ها هستیم. انتظار می‌رود که بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر روند اجرای قانون جدید چک، نسبت به مشکلات پیش آمده برای مردم بی تفاوت نباشد و هرچه سریع‌تر موضوع را بررسی و چاره اندیشی کند.
بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز 25 اردیبهشت 1401 هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند.
امروز مطالبی همچون پیش بینی بورس در مردادماه، خبری مهم برای سهامداران وبملت، بترانس در حال تشکیل سروشانه معکوس است؟، شستا کی صعودی می‌شود؟، قیمت روز خودرو ۱ مرداد ۱۴۰۱ | قرعه کشی خودرو کی حذف می‌شود؟، تغییر مهم برای سهامداران برخی نماد‌های فرابورس از یکشنبه ۲ مرداد، هدف قیمتی شسپا کجاست؟،  کم بازده‌ترین نماد‌های امروز بورس تهران؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
با وجود اینکه مجلس در قانون جهش تولید و تامین مسکن زیرساخت‌های مورد نیاز تولید انبوه مسکن را پیش‌بینی کرده، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای این قانون استنکاف کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ