شیعیان و محبین اهل بیت در وین همزمان با اربعین حسینی در مرکز اسلامی امام علی علیه السلام گرد هم آمدند و با بزرگداشت این روز برای مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) عزاداری نمودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
موکب‌داران اربعین حسینی ۱۴۰۲ از امروز می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در دوره‌های آموزش پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم، ثبت‌نام و شرکت کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه ستاد عملیاتی اربعین این جمعیت بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی‌برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تاکید کرد.
رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر لزوم برگزاری پرشور مراسم امسال عاشورا و اربعین حسینی با حضور گسترده و میلیونی زائران داخلی و خارجی تاکید کرد.
جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین به ریاست وزیر ارتباطات و باحضور رؤسای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و مسؤولان مرتبط این وزارتخانه برای ارایه خدمات باکیفیت و متنوع به زوار اربعین حسینی برگزار شد.
رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری تهران گفت: حضور گروه‌های جهادی و مردمی برگزاری مراسم اربعین را ماندگارتر و اثرگذارتر می‌کند.
در نشست خبری مشترک وزرای دو کشور ایران و عراق تاکید شد که هماهنگی‌های لازم برای سهولت سفر زائران اربعین انجام شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مردم محوری و تعامل با گروه‌های جهادی یکی از اصول جمعیت هلال احمر در برگزاری مراسم اربعین حسینی است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر بر به کارگیری تجربه‌های گذشته و دستاوردهای علمی‌ کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین جهت ارائه خدمات کیفی‌تر در مراسم اربعین حسینی در سال 1402 تاکید کرد.
مدیرامور شعب استان های بانک شهر با اشاره به استقبال گسترده زائران حسینی از خدمات پولی این بانک در مرزهای کشور، گفت: همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ استفاده هموطنان از خودپردازهای بانک شهر در مرزهای کشور رکورد زد.
تربت جام ـ مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور باشکوه عزاداران و مسئولین شهرستان تربت جام برگزار شد.
مراسم عزاداری اربعین حسینی علیه‌السلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: این مراسم با حضور نمایندگان هیئت‌های دانشجویی و با سخنرانی حجت الاسم عالی و مداحی میثم مطیعی صبح امروز شنبه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
سازمان تاکسیرانی شهر تهران همزمان با برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و با هدف هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن، سرویس‌رسانی در مسیرهای متعددی را در دستور کار قرار می‌دهد.
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین در روز شنبه (۲۶ شهریورماه) در تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم تمهیداتی از سوی نهادها، ارگان‌ها و ... در نظر گرفته شده است.
مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به مناسبت برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی خدمات حمل و نقلی رایگان ارائه می‌کند.
تمرین دورمیزی پاسخ به حوادث احتمالی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی برنامه‌ریزی و اجرا شد.
نخست وزیر عراق به مناسبت برگزاری مراسم روز اربعین حسینی (ع)، روز یکشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد.
فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: امسال بالغ بر ۹۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی، فرهنگی، غرفه کودک و نوجوان و … در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برپا خواهد شد.
رئیس کمیته ساماندهی و هماهنگی پایانه مرزی ستاد برگزاری اربعین حسینی (ع) تمهیدات لازم جهت خدمات رسانی به زائرین مراسم پیاده روی اربعین در مرزهای ایران و شهرهای کشور را تشریح کرد.
شهردار منطقه ۱۳ گفت: با توجه به برگزاری آئین بدرقه زائران اربعین حسینی در مصلی تهران، دو موکب فرهنگی و پذیرایی در درب دوم این محل استقرار میابد.
رئیس کمیسیون حج، اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق خواستار مشارکت همگانی در راستای برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین امام حسین(ع) شد.
رئیس جمهور در ادامه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم اربعین بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه اسکان تلاش کنیم این سفر برای زائران پرهزینه نباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ