مراسم عزاداری اربعین حسینی علیه‌السلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه ۲۶ مردادماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. پیش از دوران همه‌گیری کرونا اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله در شب شهادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد علیهما السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از عزادران حسینی امشب (شنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی به تبیین ابعاد شخصیتی امام سجاد علیه‌السلام به‌ویژه بُعد مبارزاتی دوران زندگی آن حضرت پرداخت. همچنین سعید حدادیان در رثای حضرت سید الشهدا و امام سجاد علیهما‌السلام مرثیه سرایی و نوحه‌خوانی کرد.
در شام غریبان، شب حزن و ماتم آل الله، جمعی از مردم دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اهل‌بیت‌ آن حضرت در حسینیه امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. در این مراسم حجت‌السلام و المسلمین عابدینی سخنرانی کرد و آقای محمود کریمی به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهداء و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیهما پرداخت
مراسم عزادای شب عاشورای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از عزاداران سید و سالار شهیدان علیه‌السلام، امشب (پنج‌شنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به سخنان امام حسین علیه‌السلام، درباره نقش امید در تلاش و حرکت برای ایجاد تحول و استقامت برای آرمان‌ها به ایراد سخن پرداخت. همچنین در این مراسم آقای مهدی سماواتی به ذکر مصیبت و قرائت دعای توسل پرداخت و آقای مهدی رسولی نیز مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.
مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علیه‌السلام امشب (چهارشنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از عزاداران حسینی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عالی درباره موضوع بصیرت و شناخت نیاز زمان به ایراد سخن پرداخت و آقای میثم مطیعی در رثای علمدار رشید کربلا حضرت ابالفضل العباس علیه‌السلام مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی کرد. مراسم عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه امام خمینی (ره) تا شنبه شب ۷ مرداد ادامه خواهد داشت.
دومین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین‌علیه‌السلام مصادف با شب هشتم ماه محرم‌الحرام در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری درباره ابعاد شخصیتی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام به‌عنوان الگوی تربیتی تراز اسلامی برای جوانان به ایراد سخن پرداخت و در ادامه آقای سید مجید بنی‌فاطمه در رثای این شهید والا مقام کربلا مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد. مراسم عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه امام خمینی (ره) تا شنبه شب ۷ مرداد ادامه خواهد داشت.
اولین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی امشب برگزار شد. در این مراسم ابتدا قاری بین المللی آقای سعید پرویزی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی کرد. در این مراسم آقای مهدی سلحشور نیز به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت. مراسم عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه امام خمینی(ره) تا شنبه شب ۷ مرداد ادامه خواهد داشت.
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیئت همراه عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
«زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح یکشنبه (۲۱ خردادماه ۱۴۰۲) از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبری انقلاب با بیانات خود در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) خواستند تصویر واقعی استکبار جهانی را که به دنبال نابودی و تجزیه کشور است، نشان دهند.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند. در تصاویر منتشر شده نمایندگان طالبان، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی رؤسای جمهور سابق نیز دیده می‌شوند.
تصاویر قدیمی از بازدیدهای رهبر انقلاب از سی و سه دوره نمایشگاه کتاب تهران که برای اولین‌بار توسط ایرنا منتشر شد. تا کنون سی و سه دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شده است. رهبر انقلاب در بیش از ۲۰ دوره از این نمایشگاه‌ها حضور داشته‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند.
الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس و هیأت همراه عصر امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حرم امام خمینی (ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای انفجار دفتر نخست وزیری در هشت شهریور سال ۱۳۶۰ یاد شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر مزار شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی و تعدادی از شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهدای مدافع سلامت نیز حضور یافتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) از نمایشگاهی که به مناسبت شعار سال برپا شده بود و در آن صنایع مختلف و دانش بنیان‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته بودند، بازدید کردند. در این نمایشگاه وزرا و مسئولان مربوطه توضیحات لازم را در هر بخش ارائه کردند
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه با اقشار مختلف مردم از جمله علمای اهل تسنن و تشیع در زاهدان دیدار کرد. در تصاویر منتشر شده از این مراسم مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی حضور ندارد. محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری به نمایندگی از طرف رهبر انقلاب به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.
براساس تصاویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد مدرسه انقلابی Mangyongdae و مدرسه انقلابی Kang Pan Sok در پیونگ یانگ حضور یافته است.
مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، صبح امروز (دوشنبه) با حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) برگزار شد.
مضجع مطهر حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام با حضور حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضایی آکنده از معنویت غبارروبی شد. رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس -که به دنبال تغییر شرایط کرونایی کشور انجام شد- در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام که با حضور جمعی از علما و خادمان حرم رضوی و با تلاوت کلام‌الله مجید و زیارت جامعه کبیره و ذکر مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام در روزهای پایانی ماه محرم برگزار شد شرکت کردند.
مراسم عزاداری شب تاسوعا با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ