نخست وزیر اوکراین اعلام کرد کشورش کمک مالی جدیدی از دولت آمریکا دریافت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت «روس انرژی اتم» اعلام کرده است که اوکراین ۱۰ بار در روز با هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تلاش می‌کند.
مأمور پیشین اطلاعات مخفی انگلیس می‌گوید دولت کنونی اوکراین به علت پول‌شویی و کلاهبرداری تسلیحاتی، بزرگترین پدیده جنایی قرن حاضر است.
نظامی سابق آمریکا با اشاره به تلفات و خسارت اخیر ارتش اوکراین به دولتمردادن کی‌یف توصیه کرد برای ازدست‌ندادن بیشتر خاکشان جنگ را متوقف کنند.
کی‌یف مدعی شد که نیروهای ارتش اوکراین روستای «یورژین» در منطقه دونتسک را از روسیه پس گرفته‌اند.
نخست‌وزیر اوکراین تهدید کرد که در صورت حضور روسیه و بلاروس در المپیک آنها این بازی‌ها را تحریم می‌کنند.
اوکراین: اگر روسیه باشد، ۳۵ کشور المپیک را تحریم می‌کنند
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که آموزش اولین خلبانان اوکراینی تا تابستان سال آینده به طول خواهد انجامید.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: انبار مهمات تیپ ۱۵ گارد ملی اوکراین منهدم شد.
فناوری چاپ سه بعدی در شهر لویو اکراین، بزرگترین مدرسه چاپ شده در جهان را می‌سازد. این مدرسه که گنجایش ۱۰۰ کودک را خواهد داشت، با رباتی به ابعاد ۱۲ در ۱۵ متر ساخته می‌شود. مدیر این پروژه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، از ساخت یک پل در شهر ویران شده خرسون، با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی در یک یا دو ماه آینده خبر داد. هدف از بکار گیری فناوری چاپ سه‌بعدی بازسازی سریع این مناطق جنگ‌زده عنوان شده است.
نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی برای اوکراین را در دیدار امروز (دوشنبه، ۱۵ مه) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام خواهد کرد.
وزیر دفاع ترکیه از برگزاری نشست سه‌جانبه درباره توافق غلات با حضور نمایندگان ترکیه، روسیه و اوکراین در پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) خبر داد.
در این بیانیه ادعا شده که اوکراین بین اواخر ژانویه و اوایل فوریه «دستکم ۲۴ پهپاد شاهد» را منهدم کرده است. عدم به‌کارگیری از پهپاد‌های ایرانی طبق ادعای وزارت دفاع انگلیس نشان‌دهنده خالی شدن انبار روسیه و تلاش احتمالی مسکو برای سفارش‌های جدید است.
گروه بین الملل خبرگزاری مهر روز شنبه ۶ اسفندماه ساعت ۱۵ نشستی با عنوان «در یک سال جنگ اوکراین چه گذشت؟» برگزار خواهد کرد.
وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که مجموع محموله‌های انتقال یافته از بنادر اوکراین از ۱۵ میلیون و ۸۰ هزار تن فراتر رفته است.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه توان پهپادی نیرو‌های مسلح در بیش از ۱۵ رشته عملیاتی تثبیت شده است، گفت: سامانه‌های پهپادی ما از جهت دقت، ماندگاری و مداومت عملیاتی و اجرای مأموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند و مأموریت‌های متنوعی را انجام می‌دهند.
در ادامه کمک‌های نظامی و مالی اروپا به اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد نخستین گروه از نظامیان اوکراینی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره‌های آموزشی خود در لهستان هستند.
محمد مهاجری نوشت: اصولگرایانی که می‌گویند بحرین مال ماست در برابر الحاق ۱۵% خاک اوکراین به روسیه حناق گرفتند.
همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.
همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد و تا ۲۷ سپتامبر (امروز، پنجم مهر) ادامه دارد. به گزارش رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.
سولیوان در عین حال، بر تداوم حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد و افزود: تهدیدهای گذشته هم مانع از ارائه ۱۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین نشد.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
منابع روسی از حمله نیروهای اوکراینی به یک منطقه غیرنظامی در دونتسک و کشته شدن دست کم ۱۵ نفر خبر دادند.
کاخ سفید در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه خود، از کنگره آمریکا درخواست کرد تا کمک نظامی دیگری را به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.
روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۱۵ نشستی با عنوان «واکاوی جنگ اوکراین و آینده پیش رو» در خبرگزاری مهر برگزار می‌شود.
اولین تمرین تیم ملی والیبال ایران با جدیت خاصی از سوی بهروز عطایی پیگیری شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ