جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور گفته است که «بهترین راه برای دستیابی به این نتیجه از طریق یک فرآیند دیپلماتیک است» و به همین دلیل ۱۶ ماه است که در مذاکرات (احیای برجام) حضور داریم و برای اجرای مجدد این توافق و بازگرداندن تمام طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جان کربی گفت: هیچ تغییری در رویکرد ثابتی که ما نسبت به ایران داریم ایجاد نشده است.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می دهد.
کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر پایبند نبودن تل‌آویو به هرگونه توافقی بین آمریکا و ایران، گفت: «ما با اسرائیل مشورت بسیار بسیار نزدیکی داریم».
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره گفتگو‌ها و مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران گفت: «تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم، این است که ما روی همه این موارد بسیار سخت کار می‌کنیم.
کاخ سفید به خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس گفت: ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است اما جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده‌ایم.»
عربستان سعودی و پنج کشور عرب دیگر تصمیم دارند تولید نفت خود را از ابتدای ماه مه تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ما نگران حضور شهروندان آمریکایی در روسیه هستیم و از آنها می‌خواهیم که فوراً این کشور را ترک کنند.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره موضع واشنگتن درباره مذاکرات برجام با توجه به این توافق گفت: موضع ما پیرامون مذاکرات برجام تغییر نکرده است. این مذاکرات درحال حاضر در تمرکز و دستورکار ما نیست.
بنا به اعلام کاخ سفید، در دیدار روسای جمهور آمریکا و اوکراین، موضوعات مهمی از جمله حمایت از کی یف در ابعاد نظامی و اقتصادی مطرح شد.
جان کربی در جمع خبرنگاران گفت که مذاکره در خصوص احیای برجام در حال حاضر «اصلاً در دستور کار نیست.» او اضافه کرد: «پیشرفتی در خصوص برجام صورت نگرفته و ما انتظار پیشرفت در خصوص آن در آینده نزدیک نداریم.»
کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم؛ این موضوع برای ما نگران کننده است.
کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای اعمال محدودیت بر روی مسافران وارد شده از مبدا چین یک تصمیم سیاسی نیست.
سخنگوی کاخ سفید گفت: ما از رای شورای حقوق بشر سازمان ملل برای ایجاد یک گروه حقیقت یاب به منظور بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران حمایت کردیم که واقعاً اقدامی تاریخی بود که پیش از آن شاهد نبودیم.
سخنگوی کاخ سفید گفت: ما نگرانی‌هایی در رابطه با ایران داریم، اما برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است. ما به‌طور کاملا شفاف گفته‌ایم که هدف اصلی ما اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت که همچنان روش مذاکره و دیپلماسی ادامه خواهد داشت.
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا پاسخ خود را به نظرات درخواست‌های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده است، تاکید کرد بصورت علنی مذاکره نمی‌کنیم و با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.
ژان پی‌یر گفت: همان‌طور که بار‌ها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است، اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.
ژان پی‌یر گفت: همان‌طور که بار‌ها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است، اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: بررسی ما از نظرات ایران اکنون به پایان رسیده است. ما امروز به اتحادیه اروپا پاسخ دادیم.
کارین ژان پی یر گفت: ما در این بازرسی‌ها دخالت نمی‌کنیم. به ما در مورد این بازرسی‌ها توضیح و اطلاع داده نمی‌شود و نقشی در آن‌ها نداریم.
سخنگوی کاخ سفید در سخنانی تاکید کرد که ما حاضریم هر گامی را که لازم است برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی به خانه برداریم.
کربی به «سی‌ان‌ان» گفت: ما تأیید دی ان‌ای نداریم و قرار نیست این تأیید را بگیرم، چرا که بر اساس منابع و روش‌های متعددی که اطلاعات را جمع‌آوری کرد‌یم، به آن نیازی نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ