کاخ سفید به خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس گفت: ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است اما جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده‌ایم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می دهد.
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی همچنان بهترین راه حل مسأله هسته ای ایران است، مدعی شد که ایران در این پرونده با حسن نیت رفتار نکرده است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی همچنان بهترین راه حل مسأله هسته ای ایران است، مدعی شد که ایران در این پرونده با حسن نیت رفتار نکرده است.
کاخ سفید در بیانیه‌‌‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما رئیس‌‌‌جمهور همچنین گفته است که ما هیچ گزینه‌‌‌ای را از روی میز حذف نکرده‌‌‌ایم.» نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات آسوشیتدپرس در مورد ساخت‌وساز، گفت: «فعالیت‌‌‌های صلح‌‌‌آمیز هسته‌‌‌ای ایران شفاف و تحت پادمان‌‌‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»
کاخ سفید امروز بی‌اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی واشنگتن در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد که دیپلماسی بهترین راه در قبال ایران به‌شمار می‌آید.
دیپلمات پیشین ایران معتقد است که آمریکا و اروپا در این شرایط سه‌گزینه سیاسی را می‌توانند در دستورکار داشته باشند. نخست «توافق موقت» یا پلن B است که در آن آمریکا تحریم هایش را در مقابل کاهش برنامه هسته‌ای ایران کاهش خواهد داد. هرچند ایران قبلا این گزینه را رد کرده است؛ زیرا اهرم چانه‌زنی ارائه شده توسط ذخایر اورانیوم بسیار غنی خود را در ازای تخفیف محدود تحریم‌ها در یک توافق موقت ناپایدار از دست خواهد داد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر بر ضرورت حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران از طریق راهکار‌های دیپلماتیک تأکید کرد.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به توافق ایران و عربستان، مدعی شد که دیپلماسی همراه با بازدارندگی و کاهش تنش، از اصول سیاست دولت آمریکا در منطقه است.
همه تلاش‌های غربی‌ها از آشوب‌سازی در داخل ایران، تبلیغات رسانه‌ای و ایجاد چالش‌های دیپلماتیک در سازمان‌های جهانی، صرفاً برای تامین منافعشان است و حقوق بشر جایگاهی نمایشی در سیاست آنها دارد.
علیرغم آن که کاخ سفید امیدوار است نشست شی و بایدن بتواند تلاش برای دستیابی به ثبات را سرعت بخشد چین ممکن است تنها به دنبال یک مهلت زمانی باشد. به عبارت دیگر، دیپلماسی گرگ جنگجو خاموش شده اما نمرده است. اگر صدای هر مقام چینی را با لحنی معقول در ماه‌های آینده شنیدید بدانید احتمالا تنها صدای یک گرگ جنگجو در لباس میش است.
کاخ سفید در بیانیه ای با اعلام اینکه درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است، خواستار دست کشیدن پیونگ یانگ از «اقدامات بی ثبات کننده» خود شد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن و متحدانش از همه ابزار‌ها برای محدود کردن پیشرفت‌های تسلیحاتی کره شمالی استفاده خواهند کرد.
اقدام جنجالی دولت عربستان در همراهی با روسیه در کاستن از میزان تولید نفت خود، دیدار رهبران گروه‌های فلسطینی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق، و در نهایت، اوج گیری برخی تنش‌های دیپلماتیک در روابط خارجی رژیم اسرائیل، سه تحول و رویدادی هستند که منطقه خاورمیانه به تازگی شاهد آن‌ها بوده و در نوع خود حامل پیام‌ها و تبعاتی جدی و قابل توجه برای دولت آمریکا نیز هستند.
سخنگوی کاخ سفید درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین تهران را متهم به عدم صداقت کرد و مدعی شد ایران همچنان در این باره دروغ می‌گوید.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت مقام کاخ سفید مدعی شد که به نظر می‌رسد دیپلماسی در حال حاضر کارساز نیست.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور گفته است که «بهترین راه برای دستیابی به این نتیجه از طریق یک فرآیند دیپلماتیک است» و به همین دلیل ۱۶ ماه است که در مذاکرات (احیای برجام) حضور داریم و برای اجرای مجدد این توافق و بازگرداندن تمام طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.
هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت که همچنان روش مذاکره و دیپلماسی ادامه خواهد داشت.
یک مقام کاخ سفید روز پنجشنبه تصریح کرد که واشنگتن کماکان به مسیر دیپلماسی با ایران متعهد است.
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه اگر بایدن توافق هسته ای با ایران را در راستای منافع ملی آمریکا تشخیص دهد، با بازگشت به آن موافقت می کند، گفت که دیپلماسی بهترین راه برای بازگشت به برجام است.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:دیپلماسی راه بازگشت به توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و به گفتگو‌ها در این زمینه ادامه می‌دهیم.
ژان پی‌یر گفت: همان‌طور که بار‌ها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است، اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.
ژان پی‌یر گفت: همان‌طور که بار‌ها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است، اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ