در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ازبکستان، دبیرکل سازمان شانگهای با وی دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام یادبود خود به مناسبت بمباران اتمی ناکازاکی نسبت به خطر فاجعه هسته‌ای در جهان هشدار داد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
دیدارنماینده دبیرکل سازمان ملل متحد درامور عراق با وزیرامور خارجه
معاون دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه در جلسه استماع گزارش شش‌ماهه دبیرکل، درباره قطعنامه ٢٢٣١ ضمن ابراز تاسف از توقف مذاکرات، «دیپلماسی» را «تن‌ها راه موثر» برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی خواند. وی گفت که برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، با بیش از ۲۰ برابر بیشتر شدن ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی از حد مجاز عملا متوقف شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با دبیر کل سازمان همکاری شانگهای در خصوص روند همکاری بین ایران با سازمان همکاری شانگهای و همچنین نشست آتی این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند با پیشنهادات و تجربیات خود به عنوان یک عضو اثرگذار در عرصه علم و فناوری نقش آفرین شود.
طی نشست دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری قرار است تعاملات فناورانه ایران و اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای رونق بگیرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
سازمان بازرسی: دبیرکل فدراسیون فوتبال دوشغله است
دبیرکل سازمان ملل سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور کشورمان و وزیر امور خارجه تبریک گفت.
کشور‌های غربی و آمریکا در حالی ادعای تحویل پهپاد‌های ایران به مسکو را مطرح می‌کنند که مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه بار‌ها آن را رد کرده‌اند.
دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای حادثه انفجار مرگبار روز گذشته در شهر استانبول را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.
معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست شانگهای در سمرقند با «امیرعبداللهیان» دیدار و در خصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در آغاز دومین روز سفر خود به ازبکستان، در هتل محل اقامت خود، در دیدار «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان، ظرفیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.
در جریان دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه، سند یادداشت تعهدات یا ترتیبات الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان به امضا رسید.
وزیر خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: در شهر تاریخی سمرقند یادداشت تعهدات عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای را با دبیرکل امضا کردم.
وزیر امور خارجه که همراه با رئیس جمهور به سمرقند سفر کرده است، امشب با دبیر کل سازمان همکاری شانگهای دیدار کرد.
دبیر کل سازمان ملل نسبت به ادامه بحران سیاسی در سودان هشدار داد و از عبدالفتاح البرهان خواست از سیاست کناره گیری کند.
دبیر کل سازمان ملل متحد در جریان سفر به پاکستان خواستار کمک جهانی به سیل‌زدگان این کشور شد.
دبیر کل سازمان ملل به منظور حل و فصل و رایزنی در خصوص مناقشه اوکراین وارد این کشور شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد به زودی با رؤسای جمهوری اوکراین و ترکیه دیدار خواهد کرد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین که بزرگترین نیروگاه برق اتمی در اروپا به شمار می‌رود، گفت: هرگونه حمله به یک نیروگاه اتمی یک «خودکشی» است.
دبیرکل سازمان ملل متحد در سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و کشتار حدود ۱۴۰هزار تن در ژاپن، گفت که بشر در حال بازی کردن با یک اسلحه پر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ