جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای در بن بست قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای احیاء برجام و برداشتن تحریم‌ها دو فرصت داشتیم که هر دو فرصت از دست رفت. یکی اواخر اسفند ۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ بود که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خواسته شد که در دولت سیزدهم انجام شود و فرصت دیگر اواسط سال گذشته زمانی که بورل سفری به تهران کرد و مذاکراتی انجام داد.
برای احیاء برجام و برداشتن تحریم‌ها دو فرصت داشتیم که هر دو فرصت از دست رفت. یکی اواخر اسفند ۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ بود که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خواسته شد که در دولت سیزدهم انجام شود و فرصت دیگر اواسط سال گذشته زمانی که بورل سفری به تهران کرد و مذاکراتی انجام داد، نتیجه این مذاکرات را با طرف آمریکایی صحبت کرد و آقای باقری به قطر رفتند و شرایط تغییر کرد و آن فرصت هم از دست رفت.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ویدیوی ۵۰ روز پیش بایدن درباره برجام / سخنان مقام سابق وزارت خارجه در دوره روحانی درباره روابط و رفتار‌های سیاسی چین با ایران / انتقاد تند نماینده نزدیک به جبهه پایداری از دیدار امیرعبداللهیان و بورل ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ویدیوی ۵۰ روز قبل بایدن درباره برجام / صحبت‌های مقام سابق وزارت خارجه در دوره روحانی درباره روابط و رفتار‌های سیاسی چین با ایران / انتقاد تند نماینده نزدیک به جبهه پایداری از دیدار امیرعبداللهیان و بورل ... را می‌خوانید.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل می‌گوید امیرعبداللهیان در اردن با بورل ملاقات کرده است اما اینکه به نتیجه رسیده یا نه مشخص نیست. قرائن و شواهد نشان نمی‌دهد که شاهد تحول خاصی باشیم. مذاکرات آژانس هم در تهران انجام شد ولی نتیجه آن به صورت عمومی اعلام نشد.
تاکید بورل بر اینکه باید برجام را بر اساس مذاکرات وین و نه پیش‌نویس مذاکرات وین در ماه اوت احیا کنیم، نشانه‌ای از اختلاف نظر به‌ویژه درباره مسائل پادمانی است که مذاکرات را از اوت تاکنون در شرایط بن‌بست قرار داده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: توافق کردیم برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.
طبیعتا مذاکرات برای احیای برجام بیشترین تاثیر را از وضعیت نابسامان سیاسی میان ایران و غرب گرفته است. رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا وزرای خارجه کشور‌های قطر و عمان به عنوان واسطه‌های همیشگی میان تهران و واشنگتن ادامه دارد، اما وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید احیای برجام اولویت واشنگتن نیست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه درباره حوادث اخیر ایران، از اعمال و تصویب احتمالی تحریم‌های جدید علیه تهران خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که پیشنهادات این اتحادیه به ایران تا زمان بازگشت به مذاکرات روی میز خواهد بود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای بی‌فایده بودن دیدار با رئیس جمهور ایران در نیویورک برای حصول توافق در موضوع مذاکرات وین، مدعی شد که از نظر او احتمال هیچ پیشرفتی در این‌خصوص نیست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد میزان همسویی در به نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران کمتر شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد میزان همسویی در به نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران کمتر شده است.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی «در روزهای آینده» ابراز امیدواری کرده است.
بورل ضمن قدردانی از نقش اتریش در مذاکرات اخیر گفت: ما به لحظه مهم رسیده‌ایم. این آخرین میلی متر است. (احیای برجام) باعث می‌شود جهان کمی ایمن‌تر شود.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پاسخ روز گذشته آمریکا به مواضع ایران در رابطه با متن پیشنهادی اروپا بر سر احیای برجام را "بسیار معقول" خواند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد که مذاکرات را کامل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌توانم به شما در این زمینه اطمینان بدهم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری گفت که تصمیم سیاسی درباره مذاکرات وین باید در پایتخت ها گرفته شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی «انریکه مورا» به وی‌ منتقل شده است.
دیدار و گفت‌وگوی بلینکن با بورل درباره برنامه هسته‌ای ایران هم‌زمان با از سرگیری مذاکرات وین درباره بسته پیشنهادی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای برجام انجام شده است.
مذاکرات وین به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی از امروز از سر گرفته می‌شود. شوک خبری زمانی رخ داد که ناگهان انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد که برای احیای برجام راهی وین است. ساعتی پس از اعلام این خبر وزارت خارجه ایران نیز خبر از سفر علی باقری به اتریش داد و این اخبار سرانجام با تایید سفر رابرت مالی به وین تکمیل شد. اکنون همه چیز مهیاست تا حداقل نمایندگان اروپا، ایران و آمریکا درباره پیش‌نویس بورل آخرین نظرات و جمع‌بندی‌های خود را ارائه و با یکدیگر تبادل نظر کنند.
سرهنگ جاوید امیرانلوی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم به دلیل اختلافات شخصی خود با یکی از هم روستایی‌های خود اقدام به تیراندازی با اسلحه شکاری کرده که بعد از زخمی شدن هم روستایی خود، همسر خود را گروگان گرفته و با شکستن شیشه‌های منزل اقدام به تیراندازی می‌کرد.
امروز ۹ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروئی و بهداشتی لقمان با حضور ۸۲ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
گشت و گذار معنادار جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات احیای برجام در خیابان‌های تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ