وزرای خارجه دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای گفتگو بر سر مناقشات دو جانبه دیدار خواهند کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیپلمات ارشد ارمنستان با لاوروف درباره وضعیت انسانی در قره باغ گفتگو کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از دیدارهای دوجانبه و سه‌جانبه «لاوروف» با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیرامون قره‌باغ خبر داد.
آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان ظهر امروز دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه پاکستان امروز درباره رایزنی خود با «امیرعبداللهیان» گفت: با برادرم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت کردم؛ مشترکاً اقدام شنیع هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد رابه شدت محکوم کردیم.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه آماده است تا نشست سه‌جانبه‌ای را با حضور وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار کند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
دیپلمات های ارشد روسیه و سوریه درباره مسائل منطقه ای و روابط دوجانبه مسکو و دمشق گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کومور در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه برزیل در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای خارجه ایران و هند در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز اعلام کرد که وزرای خارجه باکو و ایروان ۲۹ اردیبهشت در مسکو دیدار می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان امروز اعلام کرد که وزرای خارجه باکو و ایروان ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مسکو دیدار می‌کنند.
دبیر شورای امنیت ارمنستان روز سه شنبه اعلام کرد که نشست برنامه ریزی شده وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، ادامه مذاکرات در آمریکا خواهد بود.
یک مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن هویتش روز دوشنبه و همزمان با آغاز مذاکرات گفت: «هدف ما حصول اطمینان از انجام مذاکرات میان وزرای خارجه دو طرف برای چند روز متوالی با هدف دست‌یابی به صلحی پایدار و عادلانه است.» تمرکز این مذاکرات فارغ از دستیابی به صلح، بر «دستیابی به تفاهمی برای عادی‌سازی روابط» میان دو کشور متمرکز است.
امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر توسعه همه جانبه مناسبات ایران و امارات تاکید کردند.
در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین با تاکید بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات اوکراین و مذاکره رفع تحریم‌ها را مورد تبادل نظر قرار دادند.
در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و قطر، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات اوکراین و مذاکره رفع تحریم‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفت.
در دیدار وزرای خارجه روسیه و ارمنستان پیرامون مسائلی از جمله عادی سازی روابط میان باکو و ایروان و درگیری‌ ها در قره باغ گفتگو شد.
وزاری خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به همراه چندین کشور عربی دیگر، امروز شنبه در پایان نشست مشورتی خود در جده، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را محکوم کردند.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان ظهرامروز جمعه۲۹ مهر ماه توسط حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان رسما افتتاح شد.
دو هفته پس از درگیری مرگبار بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنسان، وزرای خارجه دو کشور به منظور گفت‌وگو درباره شرایط صلح احتمالی، در ژنو دیدار کردند.
پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ایروان و اعتراض باکو، مقامات واشنگتن از نشست سه‌جانبه وزرای خارجه آمریکا، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نیویورک خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ