در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و قطر، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات اوکراین و مذاکره رفع تحریم‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه قطر و آمریکا به صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران رایزنی کردند.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در گفتگوی تلفنی اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کردند.
وزیر خارجه پاکستان امروز درباره رایزنی خود با «امیرعبداللهیان» گفت: با برادرم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت کردم؛ مشترکاً اقدام شنیع هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد رابه شدت محکوم کردیم.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه ایران و سودان ٧ سال ‎پس از قطع روابط دیپلماتیک در حاشیه نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند.
وزرای امور خارجه ایران و سوئد در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه به صورت تلفنی گفتگو کردند.
در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و قطر، آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کومور در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه برزیل در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزرای خارجه ایران و هند در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای او در تماس تلفنی بر همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست رؤسای جمهور دو کشور تاکید کردند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در یک گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.
امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر توسعه همه جانبه مناسبات ایران و امارات تاکید کردند.
در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین با تاکید بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات اوکراین و مذاکره رفع تحریم‌ها را مورد تبادل نظر قرار دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئتی برای شرکت در چهارمین نشست همسایگان افغانستان در ازبکستان به سر می‌برد، با وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرد.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی امروز خود درباره برگزاری دیداری در چند روز آینده توافق کردند.
سفر روز یکشنبه وزیر خارجه قطر به تهران و ارائه پیام آمریکا به طرف ایرانی که به گفته حسین امیرعبداللهیان حاوی ایده‌هایی درباره بحران اوکراین بود، صفحه جدیدی را درخصوص مساله برجام گشود. با واکاوی صحبت‌های وزرای خارجه قطر و ایران در‌می‌یابیم که به نوعی سرنوشت برجام و مذاکرات هسته‌ای با داستان اوکراین گره خورده است و تا مساله اوکراین و اتهامات وارده حل‌وفصل نشود، نمی‌توان نسبت به احیای مذاکرات هسته‌ای امید چندانی داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر طی دیدار خود در تهران در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
طبیعتا مذاکرات برای احیای برجام بیشترین تاثیر را از وضعیت نابسامان سیاسی میان ایران و غرب گرفته است. رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا وزرای خارجه کشور‌های قطر و عمان به عنوان واسطه‌های همیشگی میان تهران و واشنگتن ادامه دارد، اما وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید احیای برجام اولویت واشنگتن نیست.
دومین نشست هماهنگی وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط جام جهانی قطر دومین نشست هماهنگی وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص حضور ایران در جام جهانی قطر یکشنبه ۱۵ آبان با حضور وزیر خارجه، وزیر ورزش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارت خارجه برگزار شد. همچنین در این نشست سفیر ایران در قطر و رییس فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند.
وزرای خارجه ایران و بلغارستان با گرامیداشت صد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، آن را فرصتی مناسب برای توسعه روابط فیمابین قلمداد کردند.
وزیر خارجه مالی و «حسین امیرعبداللهیان» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ