بردلی بارکولا که در دیدار پی‌اس‌جی و بارسا با گرفتن خطا از رونالد ‏آرائوخو باعث اخراج او شده بود گفت می‌دانست که مدافع بارسا در ‏چنان وضعیتی مرتکب اشتباه خواهد شد. ‏
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمام نمک ها دارای یک ترکیب شیمیایی یکسان به صورت کلرید سدیم است و تفاوت عمده نمک ها در چگونگی استخراج و تولید، قوام، طعم، رنگ و محتوای ید است.
باغ گلشن این شهر کویری با درختان نخل و جوی‌های پر آبش گویی رویای بهشت را به واقعیت تبدیل می‌کند. این فقط یک روی طبس است. روی دیگر آن جاذبه‌های طبیعی آن است که هر یک از آن‌ها به تنهایی برای معرفی جهانی هر کشوری کافی است.
یک مطالعه اخیر ژاپنی نشان داد که مصرف بیش از حد نمک بر پروتئین تاو تأثیر می‌گذارد، که نقش کلیدی در زوال عقل ایفا می‌کند و سیستم‌های تحت تأثیر نمک اضافی می‌توانند به تسریع ابتلا به زوال عقل ناشی از فشار خون کمک کنند.
نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان در این کشور به درستی نمی‌دانند حداکثر میزان مصرف روزانه نمک که مقامات بهداشتی توصیه می‌کنند، چقدر است؟
یک نقل قول رحمان احمدی از وحید قلیچ کافی بود تا دروازه‌بان اسبق تیم ملی مورد خشم هواداران پرسپولیس قرار بگیرد.
خامی با بیان اینکه استفاده از آب نمک رقیق یا غذا‌های خاص برای رفع بوی بد دهان توصیه می‌شود، افزود: آب نمک رقیق می‌تواند موثر باشد. دهان شویه‌های خاصی توسط متخصص طب سنتی ارائه می‌شود که آن هم مفید است. برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد دهان توصیه می‌کنند که همه این‌ها مفید است به شرطی که فرد آن ۴ دسته مشکل که ابتدای صحبت ذکر شد را نداشته باشد.
فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که از برخاستن توفان نمک در قست‌های آبگیری نشده دریاچه ارومیه حکایت دارد.
فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که از برخاستن توفان نمک در قست‌های آبگیری نشده‌ دریاچه ارومیه حکایت دارد.
خطر کاهش مصرف نمک برای مبتلایان به نارسایی قلبی
مهدی کیانی می‌گوید حضور هواداران در استادیوم، باعث دلگرمی بازیکنان تراکتور می‌شود.
بیماری‌های قلبی، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر در جهان است. در این میان، مصرف زیاد نمک از مهم‌ترین عوامل فشارخون بالا و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.
نمک جزو چاشنی‌هایی است که نگرانی‌های بسیاری در مورد مصرف زیاد آن مطرح شده است. میزان مجاز نمک مصرفی یک قاشق مرباخوری در روز است، در حالی که که در ایران مصرف آن دو برابر میزان توصیه شده است.
قطع جریان رود شور و خشکی دریاچه، به‌تدریج لایه‌های زیرین آن نیز خشک می‌شود و غبار نمکی، استان تهران، البرز، قزوین و استان‌های اطراف دریاچه را دربر می‌گیرد؛ چراکه رودخانه شور رطوبتی را برای دریاچه ایجاد می‌کرد که مانع بلندشدن غبار نمکی می‌شد.
به گفته بسیاری از متخصصان، کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض سلامتی جلوگیری کند.
کاهش مصرف نمک با چند اقدام ساده
نصرت، سرآشپز معروف ترک در جشن قهرمانی آلبی سلسته حاضر شد.
دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»
مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.
قند یا نمک تأثیری در فشار خون ندارد. فردی که فاکتور‌های متعدد خطر را دارد، توصیه می‌شود مواردی را رعایت کند. مثلا غذای کم نمک و کم چرب مصرف کند، ورزش کرده و سیگار نکشد، اما قند اصولا روی فشار خون فرد تأثیری ندارد مگر در فردی که قند و فشار با هم دارد که در نهایت مصرف قند، خطر بیشتری برای او دارد.
پیشکسوت پرسپولیس معتقد است باید بازیکنان ایران در دومین بازی مرحله گروهی با انگیزه بالا به میدان بروند.
محققان افزودند: مصرف زیاد نمک باعث بیماری‌های قلبی‌ و عروقی می‌شود و ممکن است در ابتلاء به بیماری‌های خودایمنی، برخی سرطان‌ها و اختلالات شناختی موثر باشد.
رد پای نمک در افزایش استرس
هواداران رئال مادرید امشب در برنابئو از فرصتی که داشتند برای طعنه زدن به اتلتیکو مادرید استفاده کرده و خواهان اخراج نشدن دیگو سیمئونه بعد از حذف تحقیرآمیز از لیگ قهرمانان شدند.
مسئول سابق دفتر نظارت و پایش ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ذرات موجود در ریزگرد‌های نمکی دریاچه ارومیه حاوی ترکیبات کلسیم، آهن، آلومنیوم و منیزیم هستند. کلسیم موجود در محیط خطر ابتلا به سنگ کلیه، گرفتگی مجاری کلیه و رگ‌های خونی را بالا می‌برد. آهن موجود در این ریزگرد‌ها نیز ممکن است منجر به ورم و بروز آسیب‌های چشمی شود و جذب آن از طریق تنفس طولانی‌مدت نیز التهاب ریه را در پی دارد.
غلامعلی رجایی گفت: صدا و سیما در ماجرای فرویختن متروپل نمک بر زخم مردم پاشید؛ در شرایطی که بسیاری از مردم به کمک آبادانی‌ها می‌شتافتند، باید این روحیه تقویت می‌شد اما نشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ