یک مطالعه اخیر ژاپنی نشان داد که مصرف بیش از حد نمک بر پروتئین تاو تأثیر می‌گذارد، که نقش کلیدی در زوال عقل ایفا می‌کند و سیستم‌های تحت تأثیر نمک اضافی می‌توانند به تسریع ابتلا به زوال عقل ناشی از فشار خون کمک کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
برای آن که سیستم لنفاوی شما به خوبی کار کند مهم است که ورزش کنید، وزن مناسبی داشته باشید و رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان داشته باشید و نمک زیادی مصرف نکنید.
مهراد در پاسخ به این پرسش که «چه مواد غذایی تشکیل سنگ را تسریع و چه موادی از ایجاد آن جلوگیری می‌کند؟»، گفت: کمبود پروتئین باعث ایجاد سنگ مثانه به ویژه در کودکان می‌شود؛ ضمن اینکه خوردن نمک زیاد، املاح زیاد و مصرف کم آب باعث ایجاد سنگ می‌شود.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
مصرف آب بیش از حد به وضعیتی به نام هیپوناترمی (کم‌سدیمی) منجر می‌شود. در این حالت، غلظت نمک بدن بسیار کم می‌شود که به آن مسمومیت با آب هم می‌گویند. اگر در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی مایعات بنوشید، تعادل الکترولیت بدن از بین می‌رود. در این حالت ممکن است کلیه‌ها نتوانند آب اضافی را دفع کنند.
به گفته متخصصان مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها سبب خونریزی می‌شود.
بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. در این باره گفت‌وگوی دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه را بخوانید.
شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد نمک با افزایش وزن و تجمع چربی مرتبط است. محققان بر این باورند که مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم سدیم در میان بزرگسالان، خطر چاقی را تا ۲۶ درصد افزایش می‌دهد.
به گفته محققان، رژیم غذایی پرنمک ممکن است خطر فشار خون بالا و اختلالات شناختی را افزایش دهد.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه پیرگوشی لزوما به معنای از دست رفتن حس شنوایی در سنین بالا نیست بلکه کاهش عملکرد گوش ما از سنین بالای ٥٠سال شروع می شود، می گوید: سن شروع پیرگوشی تحت تاثیر سابقه ژنتیک در برخی خانواده، زودتر و با شیب تند تری اتفاق می افتد. سابقه کار کردن در محیط های پر از سر و صداهای صنعتی و حتی شرکت زیاد در کنسرت های پر سرو صدا می تواند سن پیرگوشی را در جوانان به زیر پنجاه سال کاهش دهد. ناگفته نماند که رژیم غذایی ناسالم بخصوص مصرف زیاد نمک می تواند اثرات منفی بر حس شنوایی داشته باشد./ خبرآنلاین
ریزش مو علت‌های مختلفی دارد؛ از ژنتیک گرفته تا استرس؛ بنابراین باید برای تقویت مو‌ها همه عوامل وابسته را بررسی کرد.
درمصرف آجیل زیاده‌روی نکنید. انواع مغز‌ها وتخمه‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند. به طوری که هر ۱۰۰ گرم آن‌ها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است. از انواع آجیل‌های بدون نمک یا کم نمک استفاده کنید. آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند. به‌ویژه افرادی که به فشار خون بالا دچار هستند و همچنین بیماران قلبی عروقی باید از مصرف آجیل‌های شور اجتناب کنند.
شواهد حاکی از آن است که مصرف بالای سدیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده، چاقی، پوکی استخوان و بیماری کلیوی مرتبط است.
استفاده زیاد از نمک می‌تواند منجر به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا شود؛ اما از کجا بفهمیم نمک را به اندازه مصرف می‌کنیم؟
دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری با تاکید بر اینکه مصرف مایعات در کسانی که مستعد سنگ ادراری هستند باید به اندازه‌ای باشد که همیشه حجم ادرارشان زیاد و با رنگ روشن باشد، می‌گوید: البته داشتن تحرک، ورزش کردن و لاغری در کنار توصیه‌های غذایی و از جمله کاهش مصرف نمک و پروتئین‌ها بسیار اهمیت دارد.
بیماری‌های قلبی، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر در جهان است. در این میان، مصرف زیاد نمک از مهم‌ترین عوامل فشارخون بالا و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.
نتایج یک مطالعه ارتباط بین مصرف غذا‌های حاوی سطوح بالای نیتریت و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان داد.
نمک جزو چاشنی‌هایی است که نگرانی‌های بسیاری در مورد مصرف زیاد آن مطرح شده است. میزان مجاز نمک مصرفی یک قاشق مرباخوری در روز است، در حالی که که در ایران مصرف آن دو برابر میزان توصیه شده است.
نتایج نشان داد که فقط در مردان سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند باعث کاهش جریان خون در پا‌ها و افت پروتئینی به نام آدروپین می‌شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می‌کند و نشانگر مهمی برای بیماری‌های قلبی عروقی است.
مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.
خوردن قرص استامینوفن به تعداد زیاد و یک‌باره می‌تواند موجب مسمومیت شود که بسیار خطرناک است. همچنین خوردن قرص استامینوفن به تعداد زیاد در زمان طولانی باعث ایجاد مسمومیت حاد نمی‌شود اما به کبد و کلیه و ارگان‌ها دیگر بدن آسیب می‌زند.
محققان افزودند: مصرف زیاد نمک باعث بیماری‌های قلبی‌ و عروقی می‌شود و ممکن است در ابتلاء به بیماری‌های خودایمنی، برخی سرطان‌ها و اختلالات شناختی موثر باشد.
گنجاندن لیمو به همراه نمک در رژیم غذایی، مخصوصا زمانی که به منظور بهبود فرایند ویروسی یا تسهیل هضم مصرف شود، مشکلی ندارد، اما استفاده بیش از حد از این ترکیب ممکن است اثرات منفی بر بدن بگذارد.
مصرف روزانه لیمو با نمک ممکن است برای سلامتی برخی افراد مناسب نباشد. وقتی در مورد افراد بدون سابقه بیماری صحبت می‌کنیم، اثرات منفی ممکن است قابل توجه نباشد، اما در صورت وجود سابقه ابتلا به فشار خون باید بیشتر مراقب باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ