اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چربی‌های غیراشباع خطر بیماری را کاهش می‌دهد. غذا‌های سرشار از چربی‌های خوب شامل روغن‌های گیاهی (مانند زیتون، کلزا، آفتابگردان، سویا و ذرت)، مغزها، دانه‌ها و ماهی هستند.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
به نظر می‌رسد که برخی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی فلاونول‌های آنتی‌اکسیدانی از ابتلا به زوال شناختی محافظت می‌کنند.
مصرف چند برش هندوانه در روز می‌تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان، مشکلات گوارشی، مشکلات چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب‌های پوستی ناشی از پرتو‌های مضر خورشید نیز جلوگیری می‌کند.
دانیل کرامبل اسمیت، RDN، متخصص تغذیه در Top Nutrition Coaching گفت: «ترکیب برخی مکمل‌های غذایی و دارو‌ها می‌تواند منجر به اثرات مضر مختلفی از جمله کاهش اثربخشی دارو، افزایش خطر سمیت دارو، و عوارض جانبی غیرمنتظره شود.» اگر دارو‌ها و مکمل‌هایی مصرف می‌کنید، در اینجا ترکیب‌های بالقوه خطرناکی وجود دارد که کارشناسان می‌گویند باید از آن‌ها آگاه باشید و از آن‌ها اجتناب کنید.
بررسی تحقیق نشان داد که در مقایسه با مصرف کم، مصرف زیاد میوه ممکن است با کاهش ۶۱ درصدی خطر سقط جنین همراه باشد. برای محصولات لبنی این کاهش ۳۷ درصد، برای غلات ۳۳ درصد، برای غذاهای دریایی و تخم مرغ ۱۹ درصد است.
نتیجه مصرف قرص منجر به کاهش ۵۱ درصدی خطر مرگ در بیماران تحت درمان در مقایسه با افرادی شد که دارونما استفاده می‌کردند. پس از پنج سال، ۸۸ درصد از بیمارانی که از این درمان استفاده کردند در مقایسه با ۷۸ درصد بیمارانی که دارونما مصرف کردند، همچنان زنده بودند.
دانیل کرامبل اسمیت، متخصص در رژیم تغذیه گفت : «برخی مکمل‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و منجر به کاهش اثربخشی، افزایش خطر عوارض جانبی یا آسیب احتمالی به سلامتی شما شوند.»
کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم مُلین‌ها برای کاهش یبوست ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را در آینده افزایش دهد. این خطر حتی در میان افرادی که از چندین نوع مُلین یا مُلین‌های اسمزی استفاده می‌کنند، بیشتر است.
پژوهشگران گفتند هیچ مدرک قطعی نیافته‌اند که نشان دهد کاهش مصرف نمک، خطر بروز حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد سالم کاهش می‌دهد.
انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد، اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا به امروز چندان شفاف نبوده است.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
هنگامی که افراد به دلیل شکستگی دست یا پا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، اغلب رقیق‌کننده‌های خون تجویزی به آن‌ها تزریق می‌شود تا خطر ایجاد لخته‌های خونی در ریه‌ها و پاهایشان کاهش یابد.
نتایج یک مطالعه نشان داد که بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد.
یکی از مواد غذایی مهمی که به نظر می‌رسد در کاهش خطر بیماری فشار خون نقش داشته باشد، ماست کم چرب است. براساس مستندات موجود، افرادی که برای مدت طولانی ماست کم چرب مصرف می‌کنند، فشارخون سیستولی کمتری دارند و خطر پرفشاری خون در آنان کمتر است.
دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»
مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مصرف زیاد سبزیجات، حبوبات، میوه ها، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و مصرف کم محصولات لبنی، گوشت و اسید‌های چرب اشباع شده است.
انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند. این بدان معناست که مصرف منظم انار ممکن است در کاهش خطر تصلب شرایین موثر باشد.
نمونه‌هایی از مرکبات که به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می‌کنند، عبارتند از: لیمو، پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش سبز و نارنگی.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروزه افراد زیادی در جهان علاقمند به پیروی از رژیم‌های گیاهخواری یا وگان (vegan) شده‌اند. حفظ و ارتقای سلامتی، حمایت از حقوق حیوانات و اعتقادات مذهبی از جمله دلایلی است که افراد را به سمت این نوع رژیم غذایی سوق داده است.
نشاسته‌های مقاوم در غذا‌های گیاهی از جمله لوبیا، جو دوسر، غلات صبحانه، برنج، ماکارونی‌های پخته شده و خنک شده، نخود فرنگی و موز‌های کمی نارس وجود دارند.
افزودن انگور بیشتر به یک رژیم غذایی غربی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ