اهدای سلول‌های بنیادی خون رویه‌ای مهم در دنیای پزشکی با مشکلات فراوان است و برای حل این موضوع از سیستم قلب مصنوعی با قابلیت رشد سلول‌های بنیادی خون کمک گرفته شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده که می تواند درباره ظهور شاخه های یک ویروس خطرناک که به پاندمی های آینده منجر می شود به افراد هشدار دهد.
محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک وصله بی سیم برای رصد عرق بدن و تشخیص نوعی پروتئین نشانگر التهاب ساخته اند که برای نظارت بر بیماران مبتلا به انسداد ریه و نارسایی قلبی کارآمد است.
محققان شکل جدیدی از سیلیکون با ویژگی های جدید کشف کرده اند که کاربردهای مهمی در رایانه های کوانتومی و دستگاه هایی دارند که طبق حرکت الکترون ها کار می کنند.
محققان از فناوری جدید مبتنی بر متااپتیک هیبریدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند بدون دوربین های معمول عکس های با کیفیت ثبت کند.
محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
نخستین مانکن جهان که راه می رود، گرما تولید می کند، می لرزد و مانند انسان نفس می کشد  به محققان کمک می کند مقاومت بدن در برابر موج های گرما را بررسی کنند.
یک دانش آموز کلاس دوازدهم در کانادا به نام آریان هارشیت فناوری ابداع کرده که با کمک نور بین بافت های سرطانی و سالم تمایز ایجاد می کند.
گروهی از محققان دانشگاه جورج واشنگتن یک کپسول قابل هضم  با قابلیت ثبت ویدئو ابداع کرده اند که با کمک نیروی مغناطیس کنترل می شود و می تواند شیوه اندوسکوپی را تغییر دهد.
محققان دانشگاه هنگ کنگ یک سیستم تولیدکننده بو برای محیط های واقعیت مجازی ابداع کرده اند که روی صورت قرار می گیرد با کمک یک محرک بوهای مختلفی را ایجاد می کند.
فناوری نوینی ابداع شده که با کمک سیستم لیزرنوری، داده را از فاصله ۴۸۰ کیلومتری در فضا با سرعت ۲۰۰ گیگابیت برثانیه به ایستگاهی در زمین منتقل کرده است.
سیستم ابداعی گلدول، موسوم به «گذر طوفان‌های الکتریکی» در رویدادی در ملبورن استرالیا به نمایش درآمده است که به عنوان «تجربه‌ای مشارکتی با ماهیت عمیقا تاثیرگذار و خارج از بدن» توصیف می‌شود.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم آبیاری هوشمند خانگی و زیرسطحی صنعتی شدند که تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.
محققان یک پانکراس مصنوعی ابداع کرده اند که سیستم حلقه بسته نیز نامیده می شود و به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع یک کمک می کند.
محققان کره جنوبی یک سیستم شناسایی صحبت خاموش ابداع کرده اند که کمک حسگرهای کشش و الگوریتم هوش مصنوعی می تواند حرکات صورت را ردیابی و واژگان را شناسایی کند.
سنجش شنوایی نوزادان در کشورهای در حال توسعه با یک سیستم جدید و با استفاده از موبایل، ایرباد و یک میکروفون ساده ممکن شد.
گروهی از محققان انگلیسی یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند تصاویر شبکیه چشم را برای بررسی سلامت رگ ها رصد کند و به شناسایی افراد در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی نانوذراتی برای مقابله با عفونت های ناشی باکتریهای مقاوم به دارو ابداع کرده اند که برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف کارآمد است.
شرکت خودروسازی ولوو به تازگی و برای نخستین بار در جهان یک سیستم رادار داخلی برای خودروها ابداع کرده است که وجود سرنشین در خودرو پس از قفل شدن در آن را ردیابی می کند.
محققان سیستمی ابداع کرده اند که بدون نیاز به برق قابلیت خنک کنندگی دارد.
استارت آپی در میلان کفش های با سیستم بادی، حسگرهای مختلف و اپلیکیشن همراه ابداع کرده که می توان اندازه ضربه گیرهای کفی آن را متناسب با فعالیت مورد نظر کاربر تنظیم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ