گروهی از محققان انگلیسی یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند تصاویر شبکیه چشم را برای بررسی سلامت رگ ها رصد کند و به شناسایی افراد در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر سی. تی. اسکن از بقایای اسکلت نشان می‌دهد که این مرد قطعا مصری بوده و حتی جمجمه او ویژگی‌هایی داشته که مختص اعضای خاندان سلطنتی مصر بود: شکل، تناسب، فاصله زیاد جمجمه از پیشانی تا پشت سر و تورفتگی در بالای جمجمه.
برای سی تی اسکن گرفتن از تمساح ابتدا می‌بایست بدن او را از چند ناحیه محکم به روی تخته بست و سپس آن را زیر دستگاه قرار داد.
عینک‌هایی هستند که سوالات را اسکن و به شخص بیرون از جلسه کنکور ارسال می‌کنند تا جواب را با گوشی به فرد کنکوری برساند. رونمایی از ابزار‌های تقلب کنکور روی آنتن زنده را ببینید.
با استفاده از اسکن سه‌بعدی در بررسی قالب‌های گچی باقی‌مانده از تدفین‌های رومی، اطلاعات تازه‌ای از آیین‌های تدفین در روم باستان به دست آمده است.
(ویدئو) یک فناوری جدید در مترو چین/ اسکن کف دست به جای اسکن بلیط
این روش که هفته گذشته در قالب مقاله‌ای در مجله نیچر منتشر شد، از شرکت گوگل و هوش مصنوعی خدمات آن استفاده می‌کند و با تلفیق ابزارهای تصویربرداری، به تفسیر اسکن‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (fMRI) دست می‌یابد که دستگاهی شبیه اسکن‌های معمولی است.
ورلدکوین قصد دارد پذیرش رمزارز‌های را در سراسر جهان تسریع ببخشد. بیش از صد‌ها هزار نفر در این پروژه شرکت کرده‌اند تا از عنبیه چشم آن‌ها عکس‌برداری شود. بعد از اسکن چشم، به داوطلبین کدی داده می‌شود تا بتوانند در ازای آن رمزارز دریافت کنند.
لیونل مسی همچنان به عنوان فوق ستاره فوتبال جهان در کانون توجه و آنالیز قرار دارد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تجویز اسکن قلب قبل از یک عمل جراحی بزرگ برای اندازه گیری خطرات ممکن است غیر ضروری باشد.
نتایج اسکن مغزی نشان می‌دهد که افراد چپ دست متفاوت از راست دست‌ها فکر می‌کنند.
بر اساس پژوهش‌های جدید، اسکن‌های دارای فناوری پیشرفته می‌توانند بیمارانی را که در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند، سال‌ها قبل از وقوع آن شناسایی کنند.
بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، سرنوشت بازی هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازی بعدی این تیم در جام جهانی مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا مبهم است و پزشکان مچ پای او را اسکن کرده‌اند.
رئیس کل گمرک گفت: اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی و ترانزیتی در هفت‌ماهه سال جاری توسط دستگاه‌های ایکس ری مستقر در گمرکات کشور ۹۰ درصد افزایش یافت.
دانشمندان به تازگی توانسته اند از یک الگوریتم کامپیوتری و یک تکنیک اسکن مغز به نام fMRI برای خواندن ذهن افراد استفاده کنند.
سرپرست معاونت امور اسناد سازمان ثبت گفت: ۷۵ درصد از دفاتر سنتی دفترخانه‌ها در سراسر کشور اسکن شده است.
طبق گزارشی جدید به نظر می رسد هدست واقعیت مجازی- واقعیت افزوده  اپل قابلیت های جالبی داشته باشد و با اسکن عنبیه چشم برای ورود به سیستم و انجام پرداخت استفاده می کند.
اسکن ام‌ار‌آی پائولو دیبالا امروز در شهر رم انجام شد و رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند نتایج نشان می‌دهد او همچنان شانس بازی در جام جهانی قطر را دارد.
با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت مرحومه مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.
«ماشین طول عمر» در هر ساعت ده‌ها هزار حیوان یکسان را اسکن می‌کند تا متوجه شود چرا برخی از کرم‌ها بسیار طولانی‌تر از کرم‌های دیگر عمر می‌کنند.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح شناسایی کودکان از طریق اسکن عنبیه چشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تهیه ۱۲ دستگاه، این طرح در ۱۲ استان در حال انجام است همچنین بنا داریم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه، تعداد دیگری دستگاه خریداری خواهد شد تا این طرح در تمامی استانها اجرا شود.
محمدبیگی گفت: طبق سی تی اسکن ارائه شده، شکستگی داخل جمجمه و خونریزی داخل مغز وجود ندارد لذا نتیجه جلسه دیروز با توجه به مستندات ارائه شده این بود که «هیچ ضرب و جرحی صورت نگرفته است و مرگ ایشان در اثر عوامل دیگری است».
متخصصان نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت در پاسخ به استعلام ریاست سازمان نظام پزشکی درباره تصاویر «سی تی اسکن» منتشر شده از مرحوم مهسا امینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.»
صبح امروز شبکه اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی عکسی از سی‌تی اسکن مرحوم مهسا امینی منتشر کرد و مدعی شد که «سی‌تی اسکن مهسا نشانگر شکستگی جمجمه، خون‌ریزی و ادم مغزی است».
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اسکن مغزی، یادگیری دانش‌آموزان را بهتر از امتحانات اندازه‌گیری می‌کند و در واقع، اسکن کردن مغز در سنجش توانایی یادگیری دانش‌آموزان بهتر از آزمون‌های سنتی عمل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ