سامانه پدافند S-۵۰۰ که به سیستم دفاع هوایی پرومتئوس معروف است، در شرکت دفاع هوایی و فضایی Almaz-Antey توسعه پیدا کرده و برای خنثی کردن طیف گسترده‌ای از تهدیدات ناشی از فناوری‌های هوافضای فعلی و آینده در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف طراحی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نیروهای ارتش کی‌یف در یک حمله ناموفق دیگر علیه روسیه، با پهپاد منطقه بلگورود را هدف قرار دادند.
رئیس جمهور لیتوانی گفت که این کشور برای اوکراین، دو سامانه پدافند زمین به هوای «ناسامز/NASAMS» خریداری کرده است.
مستی راننده خودروی حامل موشک‌های پدافندی اس۴۰۰ ارتش روسیه کار دستش داد و خودرو را در حاشیه جاده چپ کرد. منبع: تسنیم
فنلاند که به‌تازگی عضویتش در ناتو تایید شده، قصد دارد تا از رژیم صهیونیستی سامانه پدافند هوایی «فلاخن داوود» خریداری کند.
آشتیانی در پاسخ به سوالی درباره خرید سامانه پدافمدی اس ۴۰۰ نیز اظهار داشت: روسیه از کشور‌هایی است که روابط سطح بالایی با آن داریم. با این حال، ما در بحث سلاح پدافندی به خودکفایی رسیده ایم، اما اگر لازم باشد سلاحی تهیه کنیم انجام می‌دهیم، ولی فعلا نیازی به سلاح دیگری نداریم و خیلی از کشور‌ها دنبال باور ۳۷۳ ما هستند.
نخست وزیر سوئد از ارسال سامانه های پدافند هوایی HAWK و IRIS-T به اوکراین خبر داد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به قدرت پدافندی ایران اسلامی گفت: سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: زمان جنگ ما در سامانه پدافند هوایی فقط سامانه موشکی زمین به هوای هاگ و توپ ۲۳ میلی‌متری داشتیم، اما امروز در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنیم، واقعا نمی‌دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم؛ چون سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
تصاویر منتشر شده استقرار یک فروند سامانه دفاع هوایی پانتسیر – اس ۱ را نشان می‌دهند که در نزدیکی مخفیگاه ریاست جمهوری در والدائی در منطقه نووگورود مستقر شده است. عکس‌ها نشان می‌دهند سه سرباز به طور دائمی در نزدیکی مخفیگاه حضور دارند و آنتن رادار نیز در حال چرخش است.
نیروهای نظامی روسی موفق شدند که پرتابگر و رادار سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین را در دونتسک منهدم کنند.
در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، سامانه پدافندی هوایی ۱۵ خرداد برابر سناریو عملیاتی نسبت به انهدام پهپادهای متخاصم اقدام کرد.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: بالگردهای تهاجمی کبرای هوانیروز ارتش برای اولین بار طی یک عملیات مشترک روی عرشه شناورهای نیروی دریایی ارتش عملیات نشست و برخاست را انجام دادند.
شلیک سامانه موشکی پدافند هوایی ۱۵ خرداد و مجید
رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست سامانه های پدافند هوایی تاثیرگذار را در اختیار این کشور قرار دهند.
نماینده دائم رئیس جمهور روسیه در شبه‌جزیره کریمه گفت: تصمیم آتن برای ارسال سامانه پدافندی اس-۳۰۰ به اوکراین، منافع ملی یونان را به خطر می‌اندازد.
وزیر دفاع فرانسه از ارسال دو سامانه پدافند هوایی از نوع کروتال به نیروهای اوکراینی خبر داد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه لیزر به توان بسیار خوبی دست یافته‌ایم و لیزر را با قدرت‌های مختلف به میدان آورده و تست میدانی آن را هم انجام داده‌ایم.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ ای از ارسال ۲ سامانه پدافند هوایی دیگر به اوکراین خبر داد.
سفیر اوکراین در واشنگتن طی سخنانی گفت که کشورش همچنان به تسلیحات نظامی از جمله سامانه های پدافند هوایی نیاز دارد.
دبیرکل ناتو می‌گوید که تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین، اولویت اصلی غرب محسوب می‌شود.
وزیر دفاع آلمان از تحویل چهار دستگاه سامانه دفاع موشکی به اوکراین خبر داد.
وزیر دفاع آلمان در سفر غیرمنتظره به اوکراین، از ارسال تسلیحات پیشرفته از برلین به کی‌یف خبر داد.
یک پهپاد متعلق به نیروهای اوکراینی توسط سامانه پدافند هوایی روسیه بر فراز دریا در نزدیکی سواستوپل سرنگون شد.
آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه خود ،متعهد شد که تا سال ۲۰۲۴ برای ارتش اوکراین سامانه پدافند هوایی «ناسامز» تولید و ارسال کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ