آمارهای بانک جهانی از کاهش ۳۷درصدی فقر مطلق در ایران طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حکایت دارد و نشان می‌دهد ۰.۵درصد کل جمعیت ایران در این وضعیت به‌سر می‌برند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازار جهانی در دنیا با خبرهای متفاوت واکنش گوناگونی نشان داده به طوری که سهام تسلا ریزش داشته و وال استریت با ریزش بسته شد.
طبق گزارش بانک جهانی، افزایش تنها یک درجه سانتیگراد دمای هوا، منجر به افزایش ۹.۱ درصدی فقر و افزایش ۱.۴ درصدی در شاخص نابرابری جینی می‌شود.
رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: شاهدیم که ارزهای مختلف کشورهای دیگر علاوه بر دلار آمریکا در مبادلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هفته نخست رقابت‌های تور جهانی تنیس مردان که با حمایت بانک سامان برگزار می‌شود، با قهرمانی نماینده ایتالیا به پایان رسید.
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند.
بانک جهانی با پیش‌بینی رشد ۲.۲ درصدی برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که این میزان رشد، با وجود تداوم تحریم‌ها، بیشتر از متوسط رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی است.
بانک جهانی پیش بینی کرد که رشد اقتصاد جهان در سال جاری به ۲.۱ درصد کاهش خواهد یافت که نسبت به سال گذشته یک سوم کمتر شده است.
دویچه بانک با اشاره به اینکه اجرای سیاست‌های انقباضی پولی توسط بانک‌های مرکزی، اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند، نسبت به وقوع موجی از نکول بدهی شرکتی به ویژه در آمریکا و اروپا هشدار داد.
بانک جهانی با اشاره به کاهش ۵ میلیارد مترمکعبی هدررفت گاز از میادین نفت و گاز جهان در سال ۲۰۲۲ از پیشرفت نسبی ایران در این زمینه با وجود تحریم‌ها خبر داد.
مسابقات تورجهانی تنیس با حضور بیش از ۹۰ ورزشکار خارجی از ۲۲ کشور جهان با حمایت بانک سامان در جزیره کیش آغاز شد.
رئیس بانک جهانی اعلام کرد این نهاد آماده ارائه کمک های فوری به ترکیه پس وقوع زلزله در این کشور است.
بانک جهانی ۱.۷۸ میلیارد دلار به ترکیه برای بازسازی و احیای مناطق آسیب دیده کمک می کند.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ورود بانک مرکزی به بازار سکه اثر مثبت داشت؛ اما افزایش قیمت‌های جهانی سبب رشد مجدد تقاضا شد.
بانک جهانی در آخرین گزارش خود پیش بینی اش را نسبت به رشد اقتصاد جهانی کاهش داد و اعلام کرد که بسیاری از کشورها در یک قدمی رکود اقتصادی قرار دارند.
امروز مطالبی همچون ارزش سهام عدالت در اولین روز هفته چقدر شد؟، نرخ حواله یورو در سامانه نیما چقدر شد؟، چرا نباید ربع سکه بخریم؟، شوک فلز گرانبهای جهانی به بازار طلا و سکه داخلی، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟، ۱۰ خبری که می‌تواند بر روند بورس فردا تاثیر بگذارد،  کدام شرکت‌ها به دلیل محدودیت مصرف گاز متوقف شدند؟، سهامداران شتران بخوانند، چقدر پول حقیقی از بورس خارج شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
رئیس بانک جهانی از رکود اقتصادی که شمار زیادی از کشورهای جهان در سال آینده با آن موجه خواهند شد، ابراز نگرانی کرد.
مسابقه پیش بینی بازی‌های جام جهانی ٢٠٢٢ با ١٠ میلیارد تومان جایزه در اپلیکیشن بانک پلاس بانک ملت آغاز شد.
مسابقه پیش بینى بازى‌هاى جام جهانى ٢٠٢٢ با ١٠ میلیارد تومان جایزه در اپلیکیشن بانک پلاس بانک ملت آغاز شد.
قیمت طلا امروز (جمعه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما همچنان به اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر ادامه داد زیرا سیگنال‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است، کاهش یافته است.
بانک مرکزی قطر به مناسبت میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ اسکناسی یادبود را به چاپ رساند
بانک مرکزی قطر به مناسبت میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ اسکناسی یادبود را به چاپ رساند.
در سراسر جهان، دولت‌ها موظف هستند که از مردم در برابر هزینه‌های مالی سلامت محافظت کنند، یعنی این وظیفه ذاتی دولت‌ها و نظام‌های سلامت کارآمد و پویاست که در هر شرایط اقتصادی، نگذارند جامعه از مسیر مراقبت‌های سلامت، آسیب جدی ببیند. از همین‌رو یک تامین مالی عادلانه باید در نظام سلامت وجود داشته باشد و بر اساس توان پرداخت اقشار مختلف مردم پایه‌گذاری شود؛ یعنی از طریق یک بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه، فردی که ثروت بیشتری دارد شناسایی می‌شود و هزینه‌هایی که او پرداخت می‌کند از اقشار متوسط و ضعیف، بیشتر است.
بانک پاسارگاد در ادامه افتخارآفرینی‌های خود در سال ۲۰۲۲، با صعود ۱۸۲ پله‌ای در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان از سوی نشریه بنکر به جایگاه شایسته ۳۲۰ جهانی دست یافت.
یک کارشناس صنعت بانک با بیان اینکه باید استانداردسازی و توجه به اصول حرفه‌ای در مدیریت نظام آموزشی در اولویت بانک‌ها قرار گیرد، گفت: یک از زیرساخت‌های مهم و ضروری در جهت ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک بحث فرهنگ الکترونیک و رواج فرهنگ استفاده درست از فناوری اطلاعات در میان عموم مردم است.
پس از گذشت چند روز از وقوع سیلاب در روستای ناریان شهرستان طالقان در البرز نیروهای امدادی همچنان مشغول پاکسازی آثار بجا مانده از سیلاب دراین روستا هستند. به گفته فرماندار طالقان، ۷۰ خودرو در این روستا توسط امواج سهمگین سیلاب متلاشی شده اما خسارت جانی در برنداشت و از سوی دیگر ۱۰۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ