خبرگزاری «رویترز» روز جمعه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص نصب دوربین‌های جدید در تاسیسات هسته‌ای گفت: نصب ۱۰۰ دوربین جدید را تکذیب می‌کنم. ما هیچ تعهد جدیدی خارج از پادمان با آژانس نداشتیم و تمام اقدامات ما در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شده است.
به دنبال انتشار گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موافقتنامه پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران (GOV/۲۰۲۳/۲۶، ۳۱ May ۲۰۲۳) اعلام کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌‌‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما رئیس‌‌‌جمهور همچنین گفته است که ما هیچ گزینه‌‌‌ای را از روی میز حذف نکرده‌‌‌ایم.» نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات آسوشیتدپرس در مورد ساخت‌وساز، گفت: «فعالیت‌‌‌های صلح‌‌‌آمیز هسته‌‌‌ای ایران شفاف و تحت پادمان‌‌‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچگونه همکاری فراتر از قانون مجلس و پادمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهیم داشت و همکاری‌هل در چارچوب قانون خواهد بود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد که مذاکره با ایران در مورد منشا ذرات اورانیوم غنی شده تا خلوص ۸۳.۷ درصد ادامه دارد.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از علنی کردن اسناد مرتبط با ایران خودداری کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم طبق اعلام خود آژانس، هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که بتواند به تهران سفر کند تا مسائل اختلافی با ایران را حل و فصل کند. با این حال رافائل گروسی تاکید کرده که مذاکرات در بن‌بست است و پیشرفتی حاصل نشده است. مقامات ایران پیش‌تر تاکید کرده بودند که گروسی قرار است در آغازین روز‌های سال نو میلادی به تهران سفر کند. با این حال لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی تاکید کرده است که مطلقا هیچ برنامه مشخصی برای سفر مقامات آژانس با یا بدون گروسی در آینده نزدیک وجود ندارد.
این بیانیه با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در اجرای برجام که تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است می‌افزاید: ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای این اقدامات، که خطرات مرتبط با اشاعه تسلیحات اتمی را به همراه دارد، ندارد. امروز، برنامه هسته ای ایران هرگز به این اندازه پیشرفته نبوده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار داد تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تائید کرد.
مدرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود درباره ایران گفت که هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای تهران وجود ندارد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این حادثه تلفانی به همراه نداشته است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی ساختمان، سامانه‌ها و تجهیزات در سایت آسیب دیده‌اند اما هیچ کدام از آنها برای امنیت و ایمنی نیروگاه حساس نیستند.
در بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان آمده: ما امیدواریم ایران از این فرصت برای همکاری مبتنی بر حسن نیت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت فیصله دادن این مسائل حل‌نشده استفاده کند، به گونه‌ای که انجام هیچ اقدام دیگر از سوی شورا در خصوص این مسائل لازم نباشد
چین و روسیه به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه هیچ مدرکی دال بر تلاش اوکراین برای ساخت بمب کثیف وجود ندارد، رأی منفی دادند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران در نشست اخیر خود در وین هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است و قرار است به زودی به ایران سفر کند.
اسلامی با تاکید بر این موضوع که هیچ فعالیت هسته‌ای در این سازمان از بدو تاسیس تا کنون بدون نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده، خاطرنشان کرد: ظرفیت هسته‌ای کشور ما ۳ درصد ‌ظرفیت هسته‌ای موجود در جهان است، با این حال ۲۵ درصد نظارت‌های آژانس متمرکز ایران است.
رئیس شرکت دولتی روس اتم امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به سیاسی کاری در خصوص نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: صدور بیانیه غیرسازنده در نشست آژانس هیچ ثمری ندارد.
وزیر امور خارجه با اشاره به نشست جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی،گفت: صدور بیانیه غیرسازنده در نشست وین هیچ ثمری ندارد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه خود را در قالب فنی و به دور از سیاسی کاری دنبال کند، گفت: توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: مطالب گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی با اهداف سیاسی است و هیچ نکته جدیدی جز بازی با عبارات برای اهداف خاص ندارد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به درخواست آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی برای غیرنظامی شدن نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت: درحال حاضر، هیچ گفتگویی برای غیرنظامی شدن «زاپروژیا» وجود ندارد.
مرندی در ادامه در اشاره به ادعای دیگر رویترز، اعلام کرد: «هیچ توافقی قبل از بسته شدن دائمی پرونده اتهامات نادرست (ضد ایرانی) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرا نخواهد شد». این کارشناس ایرانی در پایان تاکید کرد برنامه هسته‌ای ایران برچیده نخواهد شد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فورا به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین تیم تحقیقاتی اعزام کند.
مرندی گفت: برای تهران موضوعی مطرح است که پیش از احیای برجام باید حل شود و آن اختلاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی و ادعا‌های دروغ و جعلی علیه ایران است و تهران هیچ پیشرفتی را مگر در صورت حل این معضل نمی‌پذیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ