کاخ سفید در بیانیه‌‌‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما رئیس‌‌‌جمهور همچنین گفته است که ما هیچ گزینه‌‌‌ای را از روی میز حذف نکرده‌‌‌ایم.» نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات آسوشیتدپرس در مورد ساخت‌وساز، گفت: «فعالیت‌‌‌های صلح‌‌‌آمیز هسته‌‌‌ای ایران شفاف و تحت پادمان‌‌‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اظهارات بلینکن درباره اسرائیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. حدود ۶ ماه پیش آمریکایی ها، رویکرد جدیدی ارائه کردند که سابق بر این دیده نمی‌شد. این رویکرد، ابتدا در سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل دیده شد، سپس جیک سالیوان و در نهایت بلینکن، این سخنان را تایید کرد. تا پیش از این امریکا با هر نوع اقدام یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف بود، اما از شش ماه پیش این گفته توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.
این مقام صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل در آستانه انجام یک حمله پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای ایران قرار دارد؟ تاکید کرد که اسرائیل برنامه‌ای برای یک حمله پیشگیرانه ندارد چراکه در واقع ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم از آن میزانی که از نظر اسرائیل خط قرمز به‌حساب می‌آید، عبور نکرده است.
اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص نصب دوربین‌های جدید در تاسیسات هسته‌ای گفت: نصب ۱۰۰ دوربین جدید را تکذیب می‌کنم. ما هیچ تعهد جدیدی خارج از پادمان با آژانس نداشتیم و تمام اقدامات ما در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شده است.
مدیرکل آژانس همچنین تاکید کرد که پیشرفت‌هایی درخصوص تاسیسات هسته‌ای ایران حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها تنها بخشی از خواسته‌های ما را محقق می‌کند.
یک مقام آمریکایی در این باره تصریح کرد که پیشنهاد این کشور "در رابطه با برنامه‌ریزی جهت حمله مشترک به تاسیسات هسته‌ای ایران نیست".
یک مقام آمریکایی در این باره تصریح کرد که پیشنهاد این کشور "در رابطه با برنامه‌ریزی جهت حمله مشترک به تاسیسات هسته‌ای ایران نیست".
قانون تحریم‌ها در سال ۱۹۹۶ نقطه اوج یک‌سری تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران و لیبی بود که طی دهه پایانی قرن بیستم اعمال شد. این قانون در آبان سال ۱۳۷۵ در حالی در سنای آمریکا تصویب شد که هنوز تاسیسات هسته‌ای ایران افشا نشده بود
نیویورک تایمز در سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش داد که منبع اطلاعاتی که سایت هسته‌ای فُردو را لو داد، جاسوس بریتانیا است. به گفته سه مقام اطلاعاتی و امنیت ملی غربی، اطلاعات مربوط به سایت فردو تنها یکی از افشاگری‌هایی آقای اکبری بود که مقام اطلاعاتی بریتانیا در آوریل ۲۰۰۸ به همتایان اسرائیلی و غربی خود منتقل کرد.
محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید با به قدرت رسیدن بنیامین نتانیاهو، خطر حمله اسرائيل به تاسیسات هسته‌ای ایران افزایش یافته است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرده و آن را «ناشایست» تلقی کرد.
نخست‌وزیر اسرائیل از اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرده و آن را «ناشایست» تلقی کرد.
رئیس‌جمهوری روسیه ضمن بیان اینکه "کشور‌های ناتو هم‌دست جنایات رژیم کی‌یف هستند"، گفت: وقتی این کشور‌ها چنین اقداماتی را در اوکراین انجام می‌دهند، من نمی‌توانم تصور کنم که ارتش آمریکا بخواهد از تاسیسات هسته‌ای ما بازرسی کند. چنین چیزی "واقعا مضحک" است.
و تد کروز استدلال می‌کند اگر دولت جو بایدن خود را متعهد به مقابله با همکاری‌های نظامی ایران و دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌داند باید در صورت تصویب لایحه‌ای که او و همکارانش تهیه کرده‌اند، قانون را بپذیرد و آن را به اجرا درآورد؛ لایحه‌ای که به موجب بخش‌هایی از آن کار روس‌ها بر روی سانتریفیوژ‌های تاسیسات هسته‌ای ایران ممنوع خواهد شد.
مانور‌های هفته گذشته آمریکا و اسرائیل به وضوح علیه ایران و شامل آموزش برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای بودند. حمله نظامی اخیر علیه تاسیسات اصفهان بیش از آن که اعلان جنگ باشد ارسال یک پیام بود.
وزیر خارجه آمریکا امروز در ادامه تلاش مذبوحانه کشورش برای تشکیک در توانمندی های ایران در فن آوری صلح آمیز هسته ای ادعا کرد که نمی تواند آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تایید کند!
رسانه ها از وقوع زمین لرزه ای در منطقه نزدیک به تاسیسات هسته‌ ای کره شمالی خبر می دهند.
شرکت روس اتم روند ساخت دومین نیروگاه هسته ای در منطقه الضبعه مصر (منطقه مختص به تاسیسات هسته ای) را آغاز کردند.
نورنیوز رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به آتش‌سوزی در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی و حمله به کامیون‌های حمل سوخت در مرز سوریه واکنش نشان داد
منابع عبری از وقوع آتش‌سوزی بزرگ در شهرک صهیونیست نشین «موشاف عیدان» واقع در شرق تاسیسات هسته‌ای دیمونا خبر دادند.
سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که خرابکاری نیروهای ویژه اوکراین در تاسیسات هسته‌ ای کریمه خنثی شده است.
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است که ایران برای توسعه غنی‌سازی در تأسیسات زیرزمینی خود تلاش می‌کند.
گروسی بامداد پنجشنبه طی نشست خبری گفت: «ما از ایران انتظار داریم که به‌طور کامل اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را بدهد».
ناصر کنعانی گفت: آمریکا و انگلیس که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران، حتی علیه تاسیسات هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این نوع اقدامات حمایت کرده بودند، فاقد هر گونه وجاهت در وارد کردن اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
یک مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بر همکاری با ایران برای تحقق و بررسی آثار اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای این کشور تأکید داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ