این بیانیه با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در اجرای برجام که تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است می‌افزاید: ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای این اقدامات، که خطرات مرتبط با اشاعه تسلیحات اتمی را به همراه دارد، ندارد. امروز، برنامه هسته ای ایران هرگز به این اندازه پیشرفته نبوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بلینکن گفت: «ما هنوز بر این باوریم که دیپلماسی به طور کلی بهترین راه اطمینان‌یابی پایدار، قابل راستی‌آزمایی و موثر از این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند. بنابراین، ما پذیرای دیپلماسی هستیم و (دیپلماسی) به وضوح، بهترین مسیر است.» همزمان با این تحولات، سی‌وپنج قانون گذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) خواستند مکانیسم ماشه را ذیل برجام علیه ایران فعال کنند.
سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی مدعی شدند که برنامه هسته‌ای ایران فراتر از توجیهات غیر نظامی ادامه دارد.
سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی مدعی شدند که برنامه هسته‌ای ایران فراتر از توجیهات غیر نظامی ادامه دارد.
سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی مدعی شدند که برنامه هسته‌ای ایران فراتر از توجیهات غیر نظامی ادامه دارد.
سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چهارچوب برنامه هسته‌ای ایران موسوم به «برجام»، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
وزرای خارجه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه همتای آمریکایی خود به تکرار ادعاهای نخ نما شده در قبال جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران در «فردو» گفت: این موضوع به آژانس اطلاع رسانی شده است.
سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک به گزارش ادعایی و تحریک آمیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنش نشان دادند.
در پی اقدام اخیر تروئیکای اروپایی در ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای علیه ایران و فعالیت‌های اتمی این کشور و متعاقبا تصویب آن در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد ابعاد و پیامد‌های آتی این قطعنامه برای کشورمان در برهه حساس کنونی که ایران با مساله اعتراضات داخلی نیز رو به رو است و کشور‌های غربی مواضع خود در قبال آن را تُند‌تر کرده اند مطرح می‌شود. از این رو، فرارو در گفتگو با کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به بررسی مساله مذکور و واکاوی ابعاد مختلف آن پرداخته است.
در بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان آمده: ما امیدواریم ایران از این فرصت برای همکاری مبتنی بر حسن نیت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت فیصله دادن این مسائل حل‌نشده استفاده کند، به گونه‌ای که انجام هیچ اقدام دیگر از سوی شورا در خصوص این مسائل لازم نباشد
در این بیانیه آمده است: اگر ایران تصمیم به بازگشت به پایبندی کامل با تعهداتش ذیل برجام نگیرد، شرایط در آینده‌ای نزدیک تنها بدتر خواهد شد. ایران همچین تولید اورانیوم با غنای پنج درصد با طرز چشمگیری افزایش داده است.
در این بیانیه آمده است: اگر ایران تصمیم به بازگشت به پایبندی کامل با تعهداتش ذیل برجام نگیرد، شرایط در آینده‌ای نزدیک تنها بدتر خواهد شد. ایران همچین تولید اورانیوم با غنای پنج درصد با طرز چشمگیری افزایش داده است.
در بیانیه تروئیکای اروپا آمده است: «فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و منطقه را محکوم کرده و به مقابله با آن پایبند هستیم».
خبرگزاری رویترز امروز جمعه اعلام کرد که متنی را دریافت کرده است مبنی بر اینکه تروییکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه)، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه‌ای را برای نشست شورای حکام این نهاد آماده کرده اند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره نامه تروئیکای اروپایی درخصوص پهپاد‌های ایران گفت: این نامه را دریافت کرده‌ایم، اما من نمی‌توانم بیش از این اطلاعاتی ارائه دهم و تنها باید بگویم که ما هر آنچه از سوی کشور‌های عضو سازمان مطرح می‌شود را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.
انگلیس، آلمان و فرانسه در ادامه اتهامات بی‌اساس خود علیه ایران، با توزیع نامه‌ای در بین اعضای شورای امنیت، خواستار تحقیقات درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شدند.
آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به رصد رویترز رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران دراین که براساس منافع ملی خودش و قواعد بازی کار را به اتمام برساند جدی است، گفت: تیم مذاکره کننده ما منطقی و اصولی است و واقعا سیاست دولت حل مشکل و توافق است اما ایرادات مطرح شده از سوی تروئیکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش بیانیه امروز سه کشور اروپایی درباره ایران را واقعا خیلی نابهنگام توصیف کرد.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران واکنش نشان داد.
تروئیکای اروپایی در بیانیه ای تاکید کردند: موضع ما همچنان روشن و ثابت است. ایران باید به طور کامل و بدون تاخیر با حسن نیت با آژانس همکاری کند.
کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه ای مشترک مدعی شدند که ایران نباید در مذاکرات خواسته های غیرواقعی مطرح کند.
مذاکرات ایران و ۱+۴ در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه، از روز پنجشنبه (۱۳ مرداد) در وین پس از یک دوره وقفه طولانی در گفتگو‌های مستقیم، از سر گرفته شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ