استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تأکید بر اینکه نباید به بهانه کوچک‌ شدن یا از بین رفتن خودبه‌‌خودی لوزه بزرگ، نسبت به جراحی و برداشتن آن بی‌تفاوت باشیم، گفت: «لوزه‌های بزرگ با بالا رفتن سن کوچک می‌شوند، ولی عارضه‌های جبران‌ناپذیری برای فرد به‌دنبال خواهند داشت.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فردا قرار است تیبو کورتوا و ادر میلیتائو زیر تیغ جراحی بروند و اینکه عمل چطور پیش خواهد رفت، در روند ریکاوریشان تعیین کننده خواهد بود.
ده‌مرده‌ئی تصریح کرد: این درمان با بکارگیری محصول تولید یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد برکت محقق می‌شود و در دو مرحله جراحی دو روزه؛ در گام نخست پوست بیمار برداشته می‌شود و در روز بعد با انجام کار تجزیه، پوست جدید به بیمار تزریق می‌شود.
شقاقی شهری می‌گوید: به صراحت باید بگویم که هنوز تکلیف ما با اقتصاد روشن نیست و همچنان در موج دوم اقتصاد یعنی انقلاب صنعتی، آن هم در فرآیند پایین‌دستی آن یعنی بنگاه‌های صنعتی غیررقابتی، رانتی و بدون بهره‌ور، مانده‌ایم. وقتی لایحه برنامه هفتم که توسط دولت ابراهیم رئیسی ارائه شده را مطالعه کردم واقعاً نگران شدم چراکه تفکر نگارندگان آن همچنان حول محور موج دوم اقتصاد است درحالی‌که جهان پنجاه سال است که از این موج عبور کرده است.
سرخیو ریگو که اخیرا به دلیل سقوط از روی اسب دچار سانحه شدیدی شده بود، بار دیگر باید زیر تیغ جراحی برود.
افتادگی رحم زمانی است که رحم از جای معمول خود به سمت واژن پایین می‌افتد. افتادگی رحم در زنانی که زایمان‌های طبیعی متعددی داشته‌اند شایع است؛ اما بعد از یائسگی یا به دلیل چاقی هم می‌تواند روی دهد.
اقلیمی با اشاره به اینکه توده حدود ۲۴ کیلوگرم وزن داشت، عنوان کرد: نکته مهم در این قبیل عمل‌ها برداشتن کامل ضایعه است، چراکه قاعدتاً این ضایعه‌ها، توده‌های بدخیمی هستند و نباید اثری از آن در بدن باقی بماند. پس از جراحی نیز در صورت لزوم باید برای رادیوتراپی اقدام شود.
اما رادوکانوی بریتانیایی با سه جراحی برای مدت زیادی از میادین تنیس دور خواهد بود.
تولید یک سیستم نرم رباتیک جدید باعث می شود جراحی مغز متحول و کم تهاجمی تر شود.
محققان می‌گویند انجام جراحی چاقی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا بیش از نصف کاهش دهد.
فیلم «چالش» با موضوع اعزام یک جراح به ایستگاه فضایی برای جراحی فضانورد آسیب‌دیده روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در سینما‌های روسیه به نمایش درآمد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه در اکتبر ۲۰۲۱، یک بازیگر و یک کارگردان را برای ۱۲ روز به ایستگاه فضایی اعزام کرد تا برداشت صحنه‌هایی از نخستین فیلم فیلمبرداری شده در فضا انجام شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم روسی، پروژه هالیوودی «ماموریت غیرممکن» با حضور تام کروز و مشارکت ناسا و اسپیس اکس را شکست داده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نمایش خصوصی این فیلم در اوایل ماه جاری از آن تمجید کرده بود.
محققان معتقدند، این پیشرفت می‌تواند پیامد‌هایی برای درمان نوروبلاستوما، که شایع‌ترین شکل تومور سرطانی جامد است، به غیر از تومور‌های مغزی که در کودکان یافت می‌شود، داشته باشد. درمان استاندارد معمولا شامل جراحی برای برداشتن کامل سلول‌های سرطانی است که دیدن آن‌ها به دلیل شباهت به بافت سالم اطراف دشوار است.
پزشک کاخ سفید تائید کرده است که ضایعه‌ای که در جریان معاینه و جراحی اخیر بایدن برداشته شد، سرطانی بود.
لیفت مژه و اکستنشن مژه راه حل‌های رایج تری هستند که شاید نام آن‌ها را شنیده باشید. اما جراحی کاشت مژه روش دیگری است که برای بهبود ظاهر مژه‌های کم پشت استفاده میشود. برخلاف لیفت و اکستنشن، این روش در صورت انجام صحیح توسط جراح، نتایج دائمی‌تری را ارائه میدهد.
نای‌شکافی یا تراکستومی، در پزشکی به عمل جراحی گفته می‌شود که طی آن نای در قسمت زیر گلو، برش داده می‌شود. تراکستومی به‌طور عمده برای ایجاد راه تنفسی به غیر از مجرای عادی آن (بینی و دهان) ایجاد می‌شود. گاه به منظور جستجو و درآوردن جسمی خارجی٬ نمونه‌برداری بافتی یا برداشتن یک ضایعهٔ موضعی از دیگر دلایل نای‌شکافی می‌تواند باشد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که جراحی کاهش وزن می‌تواند سلامت و طول عمر فرد را در مسیر متفاوتی قرار دهد.
بر خلاف قلب، کبد، کلیه‌ها و... اغلب افراد در صورت ابتلا به مشکلات کیسه صفرا از آن بی‌اطلاع هستند. سنگ کیسه صفرا در درصد کمی از مردم با علائمی از قبیل درد شکم، تهوع، نفخ، استفراغ، بروز می‌کند. هنگامی که علائم سنگ صفرا مکرر و عود کننده باشند، درمان، جراحی و برداشتن کیسه صفرا است.
محققان دانشگاه لوییز ویل شرکت اوربیتال مدیسین و دانشگاه پردو مشغول توسعه فناوری هستند که خونریزی در فضا را تنظیم و محدود و علاوه برآن جراحی در این محیط را تسهیل می کند.
در برخی از عمل‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی که بیماران برای برداشتن پف پشت پلک مراجعه می‌کنند، در صورتی که بیمار قبل از جراحی، بطور کامل معاینه شود و خود عمل هم با تکنیک صحیح صورت پذیرد، توصیه به انجام آن می‌شود، اما در سال‌های اخیر موجی از تقاضا برای این عمل جراحی ایجاد شده است و حتی مشاهده کرده‌ایم که این عمل حتی در برخی مکان‌های نامتعارف غیر از اتاق عمل، مانند آرایشگاه‌ها نیز انجام می‌شود که اصلا توصیه نمی‌شود.
زمانی که افراد هم چاقی و هم بی اختیاری ادرار دارند، اغلب به کاهش وزن تشویق می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد وقتی افراد مبتلا به چاقی شدید تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند، می‌تواند مشکلات مثانه آنها- حداقل در دو سال اول- کاهش یابد.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
بررسی دوربین‌ها نشان می‌داد سرقت‌ها از سوی یک نفر، اما با دو شگرد صورت می‌گیرد. شگرد اول به بهانه برداشتن پول از داخل خودرو بود، اما در شیوه دوم سارق سرویس طلایی را انتخاب و در فرصتی مناسب با مشابه آن که بدلی بود جا به جا می‌کرد.
عضو تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی بلگراد به دلیل جراحی قادر به همراهی تیم سپاهان اصفهان در مرحله مقدماتی نخواهد بود.
عضو تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی بلگراد به دلیل جراحی قادر به همراهی تیم سپاهان اصفهان در مرحله مقدماتی نخواهد بود.
فلورنتینو پرز امروز در بیمارستانی در شهر مادرید مورد عمل جراحی قرار گرفت و یک غده با موفقیت از ریه او خارج شد.
اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی تیم هال سیتی همسترینگش را در لندن جراحی کرده است و به احتمال زیاد مسابقات جام جهانی قطر را از دست می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ