محققان میزان دقیقی از فیبر موردنیاز روزمره در رژیم غذایی را مشخص کردند که به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصرف آبغوره در درازمدت و در کنار آن اصلاح سبک زندگی از جمله داشتن خواب منظم، ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیر کوچکی بر روی کنترل فشارخون و چربی خون داشته باشد که با نظر پزشک هم می‌توان مصرف دارو را به تدریج حذف کرد.
رژیم غذایی مناسب، دوری از استرس و چاقی و پرهیز از مصرف دخانیات و پرهیز از استفاده بی‌جا از دارو‌های مختلف و کنترل فشار خون بالا می‌تواند از آسیب‌های کلیوی و قلبی ناشی از دیابت جلوگیری کند.
این ماده برای کاهش سطح کلسترول خون، کنترل فشار خون پایین و بالا، درمان مشکلات قلبی، تحریک جریان خون، جلوگیری از حملات قلبی استفاده می‌شود.
ظاهراً سیر می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به بهبود بدن کمک کند. از نظر متخصصان مصرف ۶ حبه سیر به طور روزانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.
خربزه به دلیل داشتن فیبر بالا و اثرات خنک‌کنندگی، حرکات دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها را تنظیم می‌کند و نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد.
آب خربزه نیز برای درمان سوختگی و خراش‌های سطحی، برطرف کردن کک‌ومک و درمان اگزما بسیار مفید است، اما قند بالای آن سبب می‌شود که میوه‌ای مناسب برای مبتلایان به دیابت و افراد چاق نباشد. با توجه به خاصیت خلط‌آوری و ایجاد درد در قفسه سینه، این میوه نباید در دوران سرماخوردگی مصرف شود.
فشار خون اغلب با افزایش وزن افزایش می‌یابد. اضافه وزن همچنین می‌تواند باعث اختلال در تنفس در هنگام خواب (آپنه خواب) شود که فشار خون را بیشتر افزایش می‌دهد.
مصرف میوه‌های پرپتاسیم از قبیل کیوی، پرتقال، موز، طالبی، گرمک، زردآلو، خربزه، شلیل، انار و خرمالو به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
غزاله اسلامیان با بیان اینکه افزایش فشار خون می‌تواند منجر به بروز مشکلات قلبی و سایر بیماری‌ها شود، به ۹ توصیه کلیدی برای کنترل فشار خون اشاره کرد.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای کنترل پرفشاری خون توصیه‌های تغذیه‌ای کاربردی عنوان کرد.
خیراندیش اظهار داشت: حجم خون به صورت سالانه باید کنترل شود. این موضوع در فصل جوشش خون، یعنی بهار و از طریق حجامت صورت می‌گیرد. در واقع جذر و مدی که در دریا اتفاق می‌افتد، بر روی بدن انسان نیز تاثیرگذار است.
فرمانده کل سپاه گفت: انتظار است در سال ۱۴۰۲ کنترل و مهار سرطان‌ها، دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی مورد اهتمام جدی مسئولان حوزه سلامت سپاه قرار گیرد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کنترل شدید فشار خون می‌تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند و به طور بالقوه خطر سکته مغزی را کاهش دهد.
تغذیه سالم در کنترل سطح قند خون، فشار خون و کلسترول نقش بسزایی دارد. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به شما در مدیریت وزن و کاهش عوارض دیابت مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌ها از جمله انواع خاصی از سرطان کمک کند.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
انواع دمنوش‌های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات و فواید بالا، بسیار برای ایمنی و سلامتی مفید است. در این مطلب با ۴ دمنوش موثر در کنترل فشارخون آشنا می‌شوید.
نقش موبایل شامل پیام‌هایی است که روی تلفن‌های همراه داده می‌شود و بر کنترل قند خون، فشار خون و کلسترول، بهبود فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالم و از مصرف دارو‌های پیشگیری از سکته متمرکز است
فشار خون در اغلب موارد نشانه خاصی ندارد، اما در صورتی که درمان نشود، به عروق و اعضای حیاتی بدن آسیب می‌زند.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، کاهش تنها پنج تا ۱۰ درصد از وزن می‌تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را بهبود بخشد.
تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که کاهش شدید فشار خون خطر زوال شناختی را در افراد ۵۰ ساله و بالاتر مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد.
مطالعه جدیدی که در مجله Occupational & Environmental Medicine منتشر شده، عنوان می‌کند که بودن در طبیعت می‌تواند پادزهری در جهت کنترل اضطراب و مدیریت فشار خون باشد.
یوگا یک تمرین معنوی و ورزشی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. البته به طور گسترده‌ای به عنوان نوعی ورزش پذیرفته شده است.
خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا: بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند.
طبق گزارش‌ها، برآورد می‌شود که ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می‌کنند و این تعداد می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی سالم یکی از عوامل پیشگیری کننده از ابتلاء به فشار خون بارداری است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب همراه با رعایت دستورات پزشکِ متخصص و مصرف دارو‌های تجویز شده نیز می‌تواند این بیماری را کنترل و پیامد‌های ناشی از عوارضِ خطرناک آن را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ