«با تامین ارز به موقع بانک مرکزی و همچنین استفاده از منابع رسوب شده در کشور‌های همسایه، نهاده‌های دامی، کشاورزی و کالا‌های اساسی تا مرداد ماه امسال تامین شده است. در حال حاضر تلاش حوزه بازرگانی وزارت کشاورزی جهت تامین اقلام مورد نیاز کشاورزان و دامداران عزیز برای فصل پاییز می‌باشد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس کنفدراسیون صادرات با ارائه پیشنهادی به وزیر اقتصاد برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو گفت: صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی می‌توانند ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کنند.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات خود درباره مدیریت بازار کالاهای استراتژیک در کشور را مطرح کردند.
رئیس کل دیوان محاسبات گفت: یکی از موارد مهمی که بانک مرکزی باید روی آن تمرکز و اهتمام ویژه داشته باشد، موضوع تأمین ارز برای نیازهای ضروری همچون حوزه دارو، درمان و کالاهای اساسی است.
بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بابت واردات گندم، ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن، برنج و کود تامین ارز با نرخ مصوب انجام شده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی برای تأمین ارز واردکنندگان با تأخیر اقدام می‌کند و این پروسه طولانی برخلاف تسهیل عرصه تولید است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ ارزی که نوسان دارد، نرخ ارز کانالهای تلگرامی است که نرخ ارز کشور نیست. این قیمت ها عموماً نرخ‌های تحریف شده و ساختگی است که هیچ نیازی از کشور با آن تأمین نمی‌شود.
سران سه قوه و اعضای شورا در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی را بررسی و تصویب کردند.
سران قوا و اعضای شورا در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تأمین ارز برای واردات کالا‌های مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی بررسی و به تصویب رساندند.
اخباری در حوزه تامین نهاده های دامی وجود دارد که حاکی از تخصیص نیافتن ارز برای واردات آنها است و این امر گلایه هایی را به همراه داشته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به دلیل فضاسازی‌های برخی در فضای مجازی در مورد مولدسازی، اساسا از این مسیر تحولی برای آینده سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی استان‌ها عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
از شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل تأمین نیازهای ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰یورو اقدام خواهند کرد.
خاندوزی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات ارزی ناشی از انتظارات تورمی بود، تاکید کرد: بخش کوچکی از مشکلی که در آبان و آذر ایجاد شد ناشی از اشتباه تخصیص در زیرمجموعه‌های بانک مرکزی بود و موجب شد در مدت کوتاهی درباره تقاضای کالاهایی که باید با درهم وارد می‌کردند، دچار مشکل شود، زیرا در آن ایام درهم کم بود و تصور شده بود که کشور ارز کم دارد و برای تامین آن هجوم آورده شود.
معاون وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به بانک مرکزی نکاتی را در خصوص تامین و تخصیص ارز کالاهای اساسی از کلیه منابع ارزی ارائه کرد.
معاون وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به بانک مرکزی نکاتی را در خصوص تامین و تخصیص ارز کالاهای اساسی از کلیه منابع ارزی ارائه کرد.
در حالی که روزنامه کیهان در دولت حسن روحانی از مخالف‌های جدی ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی بود و با تعبیر «دلار جهانگیری» به دولت قبل حمله می‌کرد، از سیاست جدید ارزی بانک مرکزی مبنی بر تامین ارز کالاهای اساسی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تمام‌قد حمایت کرده است.
نماینده مردم چابهار با اشاره به این‌که شاید آقای فرزین (رئیس جدید بانک مرکزی) یک مقدار شناخت‌شان به حوزه‌های مربوط به بانک مرکزی بیشتر باشد، عنوان کرد: موضعی که ایشان گرفتند مبنی بر این‌که کالا‌های اساسی را با دلار نیمایی ۲۸ هزار تومان تامین می‌کنیم، از نظر من بازگشت به عقب دولت از مواضع قبلی‌اش نسبت به تک نرخی کردن ارز است.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عموم فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد ارز لازم به منظور واردات کالاها و خدمات موردنیاز کشور از طریق سامانه نیما به عنوان مرجع رسمی ارز کشور تأمین می‌شود.
از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ برای جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق از جمله لوازم خانگی ردیابی تأمین ارز کالاهای قاچاق است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: نه تنها مردم ایران بلکه مردم اکثر کشورهای جهان به دلایل مختلف به دنبال ذخیره سازی نیازهای خود هستند که این مهم اهمیت تأمین کالاهای اساسی توسط دولت را نشان می‌دهد.
آمار بانک مرکزی نشان می دهد در نیمه نخست امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در تامین ارز واردات کالاهای اساسی به کشور محقق شده است.
رئیس بانک مرکزی در خصوص تأمین ارز برای واردات کشور به صورت حواله گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه، حدود ۲۶ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات رسمی کشور به شکل حواله انجام شده است.
نهاوندیان درباره روند صعودی قیمت ارز در بازار، مشکل در تامین برخی کالا‌ها و ایجاد موج جدیدی از اعتراضات علیه دولت و در مجموع تمامی حوادثی که سال ۹۷ را دربرمی‌گیرند چنین می‌گوید: ای کاش زمانی قید محرمانگی از اتفاقات و حوادث این سال‌ها برداشته شود تا بتوانیم به جزئیاتی اشاره کنیم. آن‌وقت مردم در جریان قرار می‌گیرند و می‌دانند چه بر سر این کشور آوردند.
قالیباف پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.
توافق استراتژیک گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ