از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس برآوردهای ستاد، میزان قاچاق کالا در کشور، حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأیید واردات خودرو‌های کارکرده گفت: قرار نیست این خودرو‌ها از محل ارز دولتی وارد شود بلکه مردم می‌توانند با ارز‌هایی که در خانه‌های خود دارند و تا ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اقدام به واردات کنند.
سرپرست وزارت صمت گفت:با همکاری مؤثر بانک مرکزی، تأمین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد،ضمن اینکه واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی و ترخیص این خودروها تسریع شده است.
رئیس کل دیوان محاسبات گفت: یکی از موارد مهمی که بانک مرکزی باید روی آن تمرکز و اهتمام ویژه داشته باشد، موضوع تأمین ارز برای نیازهای ضروری همچون حوزه دارو، درمان و کالاهای اساسی است.
بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بابت واردات گندم، ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن، برنج و کود تامین ارز با نرخ مصوب انجام شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار ارز تخصیص یافته و امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال قبل ارز تأمین شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان باز کردن مسیر برای ورود ارز از خارج از کشور وجود دارد و ما باید اجازه دهیم ارز از خارج وارد کشور شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان باز کردن مسیر برای ورود ارز از خارج از کشور وجود دارد و ما باید اجازه دهیم ارز از خارج وارد کشور شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی برای تأمین ارز واردکنندگان با تأخیر اقدام می‌کند و این پروسه طولانی برخلاف تسهیل عرصه تولید است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار ارز تخصیص یافته است و امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال قبل ارز تأمین شده است.
بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان، درسرفصل تأمین نیازهای ضروری به نرخ اعلامی در پایگاه شرکت صرافی ملی ایران به آدرسwww.mex.co.ir تحت عنوان «نرخ فروش اسکناس» مجازاست.
اهواز - سرپرست سازمان حفظ نباتات گفت: تصمیمات خوبی در زمینه تأمین به موقع نیازهای ارزی خرید نهاده‌های دام اتخاذ شده است و مطمئن هستم به زودی شاهد گشایش‌های بزرگی در این زمینه خواهیم بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به دلیل فضاسازی‌های برخی در فضای مجازی در مورد مولدسازی، اساسا از این مسیر تحولی برای آینده سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی استان‌ها عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
از شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل تأمین نیازهای ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰یورو اقدام خواهند کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عموم فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد ارز لازم به منظور واردات کالاها و خدمات موردنیاز کشور از طریق سامانه نیما به عنوان مرجع رسمی ارز کشور تأمین می‌شود.
سخنگوی بانک مرکزی گفت: ترتیبات فروش ارز به صورت اسکناس به بازرگانان دیروز ۱۰ آذر به بانک‌های ملی ایران، سپه، تجارت، ملت و صادرات ایران ابلاغ شد.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ثبات نسبی بازار حواله دلار در سامانه نیما گفت: تأمین ارز در سامانه نیما از ابتدای سال جاری تا ۲۶ آبان به ۴۲ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ثبات نسبی بازار حواله دلار در سامانه نیما گفت: تأمین ارز در سامانه نیما از ابتدای سال جاری تا ۲۶ آبان به ۴۲ میلیارد دلار رسیده است.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ برای جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق از جمله لوازم خانگی ردیابی تأمین ارز کالاهای قاچاق است.
آمار بانک مرکزی نشان می دهد در نیمه نخست امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در تامین ارز واردات کالاهای اساسی به کشور محقق شده است.
رئیس بانک مرکزی در خصوص تأمین ارز برای واردات کشور به صورت حواله گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه، حدود ۲۶ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات رسمی کشور به شکل حواله انجام شده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی به تشریح اقدامات یک سال اخیر در کنترل رشد پایه پولی، نقدینگی، بازار ارز، فراریان مالیاتی و تأمین مالی دولت پرداخت.
چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت تأمین ارز برای سفر زائران اربعین تاکید کردند.
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: میانگین سنی تیم ملی بالا است و باید کم کم جابجایی را انجام دهیم تا تیم به شرایط آرمانی برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ