«وقتی سیرکردن شکم، دغدغه اول یک جامعه باشد، طبیعتاً نمی‌توان آنطور که شایسته است، به توسعه‌ی فرهنگی و فرهنگ توسعه پرداخت. سالی که پشت‌سر گذاشتیم، سال فقیرترشدن مردم و از بین رفتن طبقه متوسط بود. اعتراضات سال ۱۴۰۱ و جنبش «زن، زندگی، آزادی» هم بی‌توجه به مسئله بیکاری، مسکن و گرانی بود و فقط روی مسئله حجاب تمرکز داشت.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از رسانه ملی گفت: کار ما در دولت و کار شما در رسانه ملی باز کردن گره‌های ذهنی مردم و به‌ویژه جوانان است.
به‌جز نرخ و شکاف فقر، متغیر‌های رفاهی هم کاهش رفاه خانوار در سال‌های دهه ۹۰ را نشان می‌دهد. مجموع هزینه‌های خانوار به‌عنوان یکی از معیار‌های رفاهی شناخته می‌شود. هزینه خانوار در بیشتر سال‌های دهه ۹۰ به جز سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ روند کاهشی داشته و مقدار کاهش در سه سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ بسیار شدید و قابل توجه است. یکی از مهمترین متغیر‌هایی که برای بررسی وضعیت رفاهی خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت هزینه خوراک به کل هزینه خانوار است.
سال‌هاست که اقتصاددانان نسبت به وضعیت اقتصادی و شاخص‌های آن هشدار‌های لازم را داده‌اند و بیان شده است که تحریم‌ها چه بلایی می‌تواند بر سر اقتصاد بیاورد، اما تصمیم‌گیران اصلی این موضوع را باور ندارند و سخن از خودکفایی می‌گویند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بنده بهبود وضعیت معیشتی مردم نکته مهمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و از سوی دیگر حضور سلایق مختلف سیاسی در عرصه انتخابات نیز در افزاش مشارکت موثر خواهد بود.
معلمان نمونه در مراسمی، فرصت یافتند تا نظرات، مسائل و تجربیات خود را در حوزه تعلیم و تربیت با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کنند.
مشهد ـ دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین مسئله کارگران در حال حاضر معیشت و دستمزد آنها است که معتقدیم قانون کار در کشور در خصوص دستمزد کارگران اجرا نمی‌شود.
مشهد ـ دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: مهمترین مساله کارگران در حال حاضر معیشت و دستمزد آنان است که معتقدیم قانون کار در کشور در خصوص دستمزد کارگران اجرا نمی‌شود.
تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اولویت های مجلس گفت: بهبود معیشت و رفاه مردم اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی است.
عضو شورای عالی کار با بیان اینکه سبد معیشت کارگران فردا تعیین می شود، گفت: روز جمعه جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود و به احتمال زیاد رقم نهایی برای افزایش دستمزد کارگران اعلام خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید به معیشت آتش‌نشانان و اصلاحات در ساختار پرداخت حقوق و دستمزد آنها و موضوع سختی کار آنها توجه بیشتری شود.
رئیس جمهور گفت: بارها گفته‌ایم که ذخایر ارزی ما جایی برای نگرانی ندارد و فعالان اقتصادی که می‌خواهند کار اقتصادی واقعی کنند بدانند مشکل ارزی نداریم، اما دشمنان باز می‌خواهند در دل مردم تردید و نگرانی ایجاد کنند. بازهم می‌گوییم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و به کوری چشم دشمنان در آینده هم نخواهیم داشت.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم در بودجه سال ۱۴۰۲ به بودجه دفاعی کشور و حقوق و معیشت نیروهای مسلح شاغل و بازنشستگان توجه داشته باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه بهبود وضع معیشت مردم از اولویت‌های بودجه سال آینده است، گفت: نگاه دولتمردان به ترمیم حقوق و دستمزد باید بر مبنای دو اصل بهره‌وری و تقویت قدرت خرید مردم متمرکز باشد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اجرای نظام تعرفه گذاری پرستاران گفت: باید به معیشت پرستاران به ویژه پرستاران مراکز درمانی توجه ویژه شود.
نماینده پارلمان سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که اقدامات قهری و یکجانبه تحمیلی از سوی آمریکا علیه سوریه به ویژه آنچه قانون سزار نامیده می شود، معیشت ملت سوریه را هدف قرار داده است.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: بهبود معیشت و آرامش روانی اعضای هیات علمی جزو دغدغه‌های دولت است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حتی ایثارگران در حال اشتغال نیز مزایای خوبی ندارند و در حداقل تامین معیشت مانده‌اند.
نماینده مردم مینو دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حقوق و معیشت پرسنل نیروی انتظامی مناسب نیست و دولت و مجلس باید در قانون بودجه، توجه بیشتری به این قشر کنند.
همتی:‌ در مناظره‌های انتخاباتی از پیش بینی هایم بود که ریاست جمهوری رقبایم به طبقاتی ‌سازی اینترنت و محدودسازی حداکثری‌اش می‌انجامد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما عقیده داریم جامعه پرستاری و پزشکان ما حتماً برای خدمت در راه خدا تأمین شوند،گفت: پرستاران نباید نسبت به وضعیت مالی و معیشتی خود دغدغه داشته باشند.
قالیباف گفت: همه قبول داریم که معیشت اولویت ماست و حتما باید برای آن تلاش کنیم. در تلاشیم به حوزه معیشت سروسامان دهیم. اولویت امروز معیشت است، اما ضرورت امروز و اولویت فردای ما، «تربیت» است. نباید در یک معامله سراسر باخت قرار بگیریم به نحوی که «تربیت» را بدهیم و «معیشت» را بگیریم.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری از افزایش حقوق والدین شهدا و کمک معیشت جانبازان خبرداد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: واقعیت این است که ائمه جمعه و به طور کل، طلاب در حوزه مسائل اقتصادی ورودی ندارند و زندگی آن‌ها به لحاظ معیشتی در سطح متوسط رو به پایین است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به کمک های دولت و مجلس برای افزایش حقوق والدین معظم شهدا و کمک معیشت جانبازان، از افزایش حدود ۶۰ درصدی این کمک خبر داد.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فرد وقتی خرید می رود می فهمد پولش خیلی بی ارزش شده است و این وضعیت متأسفانه ادامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ