معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر درباره علائم و راه های پیشگیری از وبا توضیحاتی داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائرانی که در پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا کرده اند برای جلوگیری از ابتلاء به سردرد باید نکاتی را جدی بگیرند.
زائران پیاده روی اربعین حسینی بیشترین مواجهه را با گرما دارند و برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین باید نکاتی را جدی بگیرند.
زائران مبتلا به مشکلات مفصلی برای شرکت در پیاده روی اربعین در اولین گام باید شرایط جسمانی خود را بسنجند و در مراحله بعد نکات لازم برای حظ سلامت خود در پیاده‌روی اربعین را فرابگیرند.
در ویدئو زیر، توضیحات دکتر سیما داودی متخصص رادیوانکولوژی بیمارستان امید، درباره سرطان پوست، علایم و راه‌های پیشگیری و درمان آن را مشاهده می‌نمایید.
برای کاهش احتمال ابتلا به سینوزیت یا تسکین علائم اولیه سینوزیت، تخلیه مجرای بینی و پاک نگه داشتن آن‌ها مهم است. یکی از راه‌های انجام این کار نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز است، زیرا هیدراتاسیون مناسب به نازک و شل نگه داشتن مخاط کمک می‌کند.
در فصل تابستان شدت تابش نور خورشید بیشتر است و بسیاری همچنان از نحوه محافظت از خود در برابر امواج ماوراء بنفش به طور کامل مطلع نیستند. افزایش شدت تابش اشعه خورشید در فصل تابستان، لزوم یادگیری راه‌های صحیح مراقبت از خود در برابر نور خورشید و پیشگیری از اشتباهات رایج در این باره را ضروری می‌سازد.
دانشمندان معتقدند رگ‌های خونی در گلو و دهان و عصب سه‌قلو نقش مهمی در احساس تیر کشیدن سر در سردرد بستنی دارند. اما هنوز درباره اینکه کدامیک از آن‌ها نقش اصلی را در این مورد به عهده دارند، به توافق نرسیده‌اند.
اگر خون دماغ شدید سرتان را در وضعیتی بالاتر از قلب‌تان نگه دارید. کمی به جلو خم شوید، این کار از جاری‌شدن خون به عقب و ورود خون به داخل گلو جلوگیری می‌کند.
یک فوق تخصص عفونی اطفال، علائم ابتلا به روتاویروس در کودکان را توضیح داد و راه‌های پیشگیری و درمان آن را تشریح کرد.
دستجردی گفت: یکی از راه‌های مهم برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش فکری و تمرین کردن هست، ولی کسی که علائم آلزایمر دارد دیگر توصیه به تمرین فکری نمی‌کنیم، چون دیگر فایده‌ای ندارد و یک بار روحی شدید برای او دارد، طوریکه اضطراب، استرس و افسردگی فرد را شدید می‌کند.
معاونت قضایی قوه قضائیه راه‌های ارتباطی برای پیگیری عفو زندانیان را معرفی کرد.
از رایج‌ترین راه‌های ابتلا به این بیماری در سراسر جهان، انتقال از مادر به نوزاد هنگام زایمان است. این بیماری درصورتی که درمان نشود باعث آسیب کبدی، سرطان و مرگ می‌شود.
هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است که قابل انتقال بین حیوان و انسان بوده و معمولا به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می‌شود؛ این بیماری کشنده است و در نتیجه باید راه‌های تشخیص و درمان آن را بدانیم.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: یکی از راه‌های مهم برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش فکری و تمرین کردن است، اما برای فردی که علائم آلزایمر دارد توصیه به تمرین فکری نمی‌کنیم، چون فایده ندارد.
یک متخصص گفت: «برعکس چیزی که معمولاً مراجعه کننده‌ها انتظار دارند استفاده از کرم‌ها و روش‌های جوانسازی راه‌های پیشگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه فقط می‌توانند پوست را به شکل موقت شاداب و جوان‌تر نشان دهند.»
رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در صورت مسمومیت فرد با گازمونوکسید کربن، سریعا باید مصدوم از محیط خارج و با اورژانس تماس گرفته شود، تاکید کرد: در اقدامات بعدی علائم حیاتی مصدوم کنترل و از باز بودن راه‌های هوایی فرد اطمینان حاصل و از دادن هرگونه مواد محرک و استفراغ آور به بیمار اکیدا خودداری شود.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به چگونگی پبشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا گفت: جداسازی بیمار از دیگر افراد، از گسترش بیماری جلوگیری می‌کند. استفاده از ماسک، تهویه ایمن، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از دست دادن و روبوسی نیز از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا هستند.
کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شهرستان عسلویه روز یکشنبه ۱۰ مهر به مناسبت روز جهانی هاری اظهار کرد: این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد، متأسفانه باید گفت در صورت ابتلای فرد به ویروس هاری، مرگ او طی چند روز پس از شروع اولین علائم آن قطعی است.
ایرانسل طی مذاکره با اپراتورهای عراقی، راه‌های ممکن برای ارائه بهترین کیفیت خدمات به زائران اربعین حسینی را بررسی و پیگیری کرد.
ایرانسل طی مذاکره با اپراتورهای عراقی، راه‌های ممکن برای ارائه بهترین کیفیت خدمات به زائران اربعین حسینی را بررسی و پیگیری کرد.
نکته بسیار مهم در پیشگیری از کمبود آب در بدن، شناسایی علائم کم آب شدن بدن است، بیشتر افراد با تکیه بر حس تشنگی، نیاز خود به دریافت آب را برآورد می‌کنند درحالی‌که تشنگی شاخص مناسبی از نیاز بدن به آب و مایعات نیست.
تنفس هوای "قابل قبول" در شهر تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ