فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کودتای اخیر در نیجر بار دیگر توجه را به چالش های سیاسی کشور غرب آفریقا جلب کرد. در گذشته نیز، نیجر سابقه بی ثباتی سیاسی را تجربه کرده است که ویژگی ثابت آن مداخلات نظامی و انتقال قدرت است.
آفت دهان به بیماری‌های سیستم ایمنی بدن تعلق دارد. در این بیماری‌ها، سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه بافت‌های آشنا را به عنوان بیگانه تشخیص می‌دهد.
یکی از مهم ترین دلایل مراجعه حجاج به مراکز درمانی هلال احمر بعد از گرمازدگی و مشکلات تنفسی، شکستگی بر اثر افتادن از پله برقی بوده است.
مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران، از اعتیاد به عنوان چهارمین بحران در جهان نام برد.
استفراغ خونی در اثر خونریزی داخلی در دستگاه گوارش (GI) ایجاد می‌شود و به عنوان یک بیماری جدی در نظر گرفته می‌شود؛ شرایطی که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
سردرد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، اما کم‌آبی یکی از عوامل اصلی آن است. مِن‌بعد اگر دچار سردرد شدید، به جای مصرف قرص مسکّن، ابتدا کمی آب بنوشید. حتی می‌توانید برای جلوگیری از سردردهای بعدی، مصرف آب خود را افزایش دهید.
تعدادی از اسپری‌های بینی ممکن است باعث خشکی بینی شوند، مخصوصا زمانی که روز‌های زیادی از آن‌ها استفاده میشود. این اسپری‌ها ممکن است اثر نامطلوب داشته باشند که شما را مجبور به استفاده برای مدت زمان طولانی میکندواگر بیشتر از ۳ الی ۴ روز به اسپری بینی نیاز داشتید بهتر از با پزشک خود مشورت کنید.
یک مطالعه جدید نشان داده است که وقتی صحبت از بیماری قلبی به میان می‌آید، عادت‌های سبک زندگی معمولاً در صدر فهرست علل افزایش خطر قلبی قرار دارند. این مطالعه همچنین تاکید کرده است که بیماری قلبی همچنان عامل اصلی مرگ محسوب می‌شود، زیرا سالانه باعث مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت ارز، کاهش اندک تقاضا و فروش طلا برای ثبت نام خودرو باعث شده قیمت‌ سکه و طلا در بازارهای داخلی نزولی شود.
این عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت که اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند گزارش کمیته تا دو هفته دیگر هم آماده نمی‌شود، چون هنوز سرنخ‌های اصلی به دست نیامده است.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس می‌گویند: بیماری "کاوازاکی" یکی از علل اصلی نارسایی قلبی در کودکان زیر پنج سال است و موارد ابتلا به این بیماری طی پنج سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.
علیرغم این‌که بسیاری از افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن خودشان دست به نخوردن وعده‌های اصلی غذایی می‌زنند، اما همچنان با وزن مواجه می‌شوند. دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران یکی از علل این وضعیت را میزان ریزه خاری آن‌ها می‌داند.
فلوشیپ اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوامل بروز کمردرد گفت: یکی از راه‌ها برای پیشگیری از بروز کمردرد، افزایش میزان فعالیت‌های روزانه است.
زمین‌شناسان می‌گویند، فرونشست‌ها هر سال شرایط بدتری پیدا می‌کنند و خشکسالی و کم‌آبی هم یکی از مهم‌ترین دلایل آن است، اما انگار مسئولان این مخاطره وحشتناکی که می‌تواند ایران را ببلعد جدی نگرفته‌اند. فرونشست، نشست سطح زمین است که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد. علل اصلی این رخداد می‌تواند تغییرات تراز آب‌های زیرزمینی، حرکات تکتونیکی، خروج گدازه، عملیات انسانی همانند معدن‌کاری یا برداشت نفت باشد.
زمین‌شناسان می‌گویند، فرونشست‌ها هر سال شرایط بدتری پیدا می‌کنند و خشکسالی و کم‌آبی هم یکی از مهم‌ترین دلایل آن است، اما انگار مسئولان این مخاطره وحشتناکی که می‌تواند ایران را ببلعد جدی نگرفته‌اند. فرونشست، نشست سطح زمین است که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد. علل اصلی این رخداد می‌تواند تغییرات تراز آب‌های زیرزمینی، حرکات تکتونیکی، خروج گدازه، عملیات انسانی همانند معدن‌کاری یا برداشت نفت باشد.
فوق تخصص روماتولوژی کودکان گفت: علت اصلی بروز آفت مشخص نیست، اما یکسری عوامل، فرد را مستعد ابتلاء به آفت می‌کند، که شامل ضربه‌ها که به شکل مستقیم و یا گاز گرفتگی ناخودآگاه توسط خود شخص اتفاق می‌افتد، مواد محرک مانند انواع اسانس‌ها و افزودنی‌های غذایی، انواع مرکبات، نیترات داخل آب آشامیدنی و ابتلاء به بعضی از عفونت‌ها: مانند ابتلاء به آبله مرغان، تبخال، ایدز، بیماری‌های روماتیسمی، استرس‌ها، تغییرات هورمونی، سندروم پیش از قاعدگی، علل ژنتیک و…، در بروز زخم‌های آفت، تأثیر گذاراند.
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در توضیحات صالح آبادی در مورد افزایش قیمت ارز گفت: اقدامات روانی، دلالی و بازارسازی برخی از واسطه ها در بازار در فضای مجازی که بعضا از خارج کشور مدیریت می شود و همچنین تاثیرات تورم داخلی از علل اصلی افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر است.
سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: تورم داخلی و اقدامات روانی برخی واسطه‌های بازار در فضای مجازی که بعضاً از خارج کشور مدیریت می‌شود، از علل اصلی افزایش قیمت ارز در مدت اخیر است.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ریشه یابی علل افزایش آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسعه نامتوازن شهر و بارگذاری بیشتر از ظرفیت اکولوژیک که منجر به مصرف بالای انرژی و منابع فسیلی می‌شود، حضور بی شمار واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و معدنی، افزایش کانون‌های گرد و غبار و افزایش تردد وسایل نقلیه، رشد ترافیک و کیفیت سوخت در خودرو‌های سنگین از جمله دلایل اصلی افزایش انواع آلودگی‌ها در تهران هستند.
در باب علل به خشونت‌ گراییدن اعتراضات در کشور طی روزهای گذشته بسیاری از صاحب‌نظران ابراز عقیده کرده‌اند.عماد افروغ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه شیوه حکمرانی نادرست و عدم آموزش حقوق مدنی را علت اصلی خشونت در اعتراضات می‌داند
اهواز- رئیس پلیس راه خوزستان گفت: علت اصلی تصادفات در مسیرهای چذابه، شلمچه، اهواز به خرمشهر - هندیجان به ماهشهر به خاطر خطای انسانی یعنی خواب آلودگی و خستگی ناشی از سفر است.
یکی از مهم‌ترین علل اصلی پرخاشگری، ناکامی در تامین نیازهاست. فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می‌کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می‌شود.
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هر چقدر اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی به طول انجامید، باعث شد تا تورم بیشتری ایجاد شود، گفت: علل اصلی بروز تورم رشد نقدینگی و کسری بودجه دولت است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانست و گفت: در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف شد، عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ