یک فوق تخصص عفونی اطفال، علائم ابتلا به روتاویروس در کودکان را توضیح داد و راه‌های پیشگیری و درمان آن را تشریح کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هپاتیت‌ های ویروسی از نوع « B و C» از جمله بیماری‌های عفونی هستند که به صورت مزمن و حاد وجود دارند و می‌توانند منجر به سیروز کبد، سرطان کبد و حتی مرگ شوند؛ در این اینفوگرافیک علائم و راه‌های انتقال هپاتیت را مشاهده می‌کنید./منبع: ایسنا
به گفته متخصصان سلامت، داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و انجام فعالیت‌هایی در جهت کاهش استرس می‌تواند به بیماران در مقابله با عوارض منفی روند درمان سرطان و همچنین پیامد‌های خودِ بیماری کمک کند.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
با آغاز فصل گرما یکی از مشکلاتی که شایع می‌شود، گرمازدگی است. گرمازدگی زمانی بروز پیدا می‌کند که دمای بدن فرد افزایش یابد و بدن نتواند گرمای اضافی را به وسیله مکانیسم‌های تنظیم حرارت بدن دفع کند.
زوال عقل مجموعه‌ای از علائم را توصیف می‌کند که علت خاصی ندارند و این عارضه می‌تواند طیف وسیعی از عملکردهای ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است و حدود ۷۰ درصد از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. با این حال، انواع و علل دیگری از این عارضه نیز وجود دارند که در این اینفوگرافیک قابل مشاهده است.
انارکی با بیان اینکه سبک زندگی و نوع غذایی که افراد استفاده می‌کنند با ابتلاء به یبوست ارتباط مستقیم دارد، افزود: در وعده‌هایی غذایی که امروزه مردم استفاده می‌کنند جای مایعات و فیبرها به شکل قابل توجهی خالی است.
برخی دارو‌ها موقتاً یبوست را درمان می‌کنند، ولی نکته اینجاست که مصرف خودسرانه و درازمدت این دارو‌ها می‌تواند اثرات مخرب فراوانی داشته باشد.
سرطان استخوان نوع نادری از سرطان است که از استخوان‌ها شروع می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه عفونت مالاریا به طور کلی با علائم و نشانه‌هایی مانند تب، لرز، سردرد، تهوع و استفراغ یا درد و خستگی ماهیچه بروز می‌کند، اظهارداشت: لرز اولین علامت ابتلاء به این بیماری است، در ادامه تب و تعریق هر ۲۴ یا ۴۸ ساعت یکبار سیکل معمول این بیماری به حساب می‌آید.
علائم و راه‌های انتقال مالاریا را بشناسید
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که خوشبختانه بیماری مالاریا قابل درمان است، افزود: نکته اینجاست که انگل ها به برخی داروها و پشه کش ها مقاوم می شود و این موضوع درمان این بیماری را با چالش هایی مواجه می کند.
بزاق یک روان کننده طبیعی دهان است که نه تنها نقش مهمی در پاکیزه نگه داشتن دهان دارد بلکه به هضم غذا نیز کمک می‌کند.
درمان عفونت واژن از جمله مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بانوان با آن دسته پنجه نرم می‌کنند.عفونت واژن یکی از بیماری‌هایی است که در صورت عدم درمان یا تشخیص دیرهنگام ممکن است باعث مشکلات جدی شود.
سیاتیک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن شروع می‌شود و تا یک پا گسترش می‌یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می‌کند.
گلوکوم یا آب سیاه چشم گروهی از بیماری‌های چشمی است که عصب بینایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علت اصلی نابینایی قابل پیشگیری است.
گاهی اوقات تغییرات کوچکی در بدن ایجاد می‌شود که باید آن‌ها را جدی بگیرید، زیرا ممکن است نشانه وجود بیماری خطرناکی در بدن باشد.
بیماری کبد به شرایطی که موجب التهاب کبد یا آسیب آن می‌شود اشاره دارد و ممکن است بر عملکرد کبد تاثیر بگذارد. درد کبد اغلب نشانه بیماری کبد است. علایم بیماری کبد، اغلب تا زمانی که بیماری پیشرفت نکند، ظاهر نمی‌شوند، بنابراین مهم است که از درد کبد و علایم آن آگاه باشید، زیرا می‌تواند منجر به اختلال کبد شود.
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
بیماری کبد به شرایطی که موجب التهاب کبد یا آسیب آن می شود اشاره دارد و ممکن است بر عملکرد کبد تاثیر بگذارد. درد کبد اغلب نشانه بیماری کبد است.
یکی از علائم اولیه کمبود ویتامین B۱۲ خستگی است؛ سطحی از خستگی که آنقدر عمیق است که بر زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. علائم دیگر عصبی هستند و ممکن است شامل سوزن سوزن شدن در اندام ها، گیجی، از دست دادن حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل باشد.
عطسه، آبریزش بینی، سردرد و گرفتگی بینی، ترشحات، درد و تورم در بینی و چشم و گرفتگی بینی و کاهش یافتن بویایی فرد را در سرماخوردگی و سینوزیت ویروسی داریم و با تشدید علائم تبدیل به سینوزیت عفونی می‌شود لذا نباید مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک داشته باشند، زیرا سینوزیت عفونی هم خود به خود دو تا سه هفته خوب می‌شود
رئیس اورژانس یبمارستان مسیح دانشوری گفت: اختلال بویایی و چشایی و از دست دادن بویایی بیشتر در کرونا دیده می‌شود؛ تب‌های ناشی از ابتلا به آنفلوانزا معمولاً تا ۴۸ ساعت ادامه پیدا می‌کند و بسیار سریع و حاد شروع می‌شود، اما در کرونا تب بیشتر در عصر و شب دیده می‌شود و عموماً بیش از ۴۸ ساعت طول می‌کشد.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ویروس سرماخوردگی در جهان در حال گسترش است که می‌تواند علائم مشابه کرونا داشته باشد. همچنین گروهی از انتروویروس‌ها (ویروسی که اواخر تابستان و اوایل پاییز شیوع می‌یابد) که همزمان علائم گوارشی و تنفسی دارند نیز می‌تواند مواردی از بیماری ایجاد کند که مشابه کرونا باشند.
حمله پانیک نوعی حمله عصبی است که دلایل آن از ترس گرفته تا عفونت‌های باکتریایی و یا قند خون پایین را شامل می‌شود. در این مطلب به توضیح درباره حمله پانیک و عوامل و راه‌های درمان آن پرداخته‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ